#


اکران های سینمایی در ایام محرم: ساعت 5عصر و یک بام و دو هوا

اکران های سینمایی
27 سپتامبر 2017 بدون نظر 1375 بازدید

اکران های سینمایی در ایام محرم: ساعت 5عصر و یک بام و دو هوا

اکران های سینمایی در ایام محرم: ساعت 5عصر و یک بام و دو هوا

به گزارش ازمن بپرس چند وقت پیش از سازمان سینمایی بیانه ای صادر شد که تکلیف اکران بعضی از فیلم ها را در ماه محرم روشن می کرد.در این بیانیه برخی فیلم ها متوقف می شوند که این فیلم ها عبارتند از: “نهنگ عنبر2″ ،”ساعت 5عصر” ،”من و شارمین” و “اکسیدان”. در متن این نامه که از سوی مدیر کل سینمای حرفه ای برای رئیس شورای صنفی اکران نوشته شده است می گوید: تا آنجایی که خبر داریم در ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان از نشان دادن فیلم های شاد و طنز خود داری می کنید و هم اکنون این موضوع درباره ی بعضی از فیلم های سینمایی هم صدق می کند و نباید آن ها را اکران کنید پس از شما خواهش داریم که هر اقدامی که در این باره است را رسیدگی کنید.

زمان زیادی از منتشر شدن این ابلاغیه نمی گذشت که علی سرتیپی (مدیر عامل فیلم ایران) درباره ی فیلم مهران مدیری اعلام کرد که این فیلم با اینکه به اسم فیلم کمدی نمایشش را شروع کرد و طبق گفته ی کارگردانش کاملا متفاوت است ژانرش را عوض کرد و سرتیپی گفت که فیلم 5عصر مهران مدیری اصلا کمدی نیست و دستورالعمل وزارت ارشاد که می خواهد فیلم های کمدی را متوقف کند را شامل نمی شود و این فیلم می تواند به نمایش خود در ایام ماه محرم هم ادامه دهد. ولی بر عکس نظر علی سرتیپی فیلم نامه «ساعـــت 5عصـــر» در بانک فیلم نامه خانه سینما در تیرماه سال93 کمدی بودنش را به ثبت رسانده است. حتی در پروانه ساخت آن هم در آبان ماه سال95 به صورت کمدی نوشته شد.

بعد از اکران فیلم سینمایی «ساعـــت 5عصــــر» که اولین فیلم سینمایی مهران مدیری است چند هفته ای است که می گذرد و با تبلیغاتی که در تلویزیون و در محیط های مختلف کرده است توانسته فقط در هفته های اول مخاطبانش را به سمت سینما بکشاند و بعد از مدتی فروش بلیط در گیشه ها افت کرد و نتوانست که با فیلم خود رکو شکنی کند درست همان طور که سازندگان این فیلم انتظار داشتند. در هر صورت اکران این فیلم به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و هنوز معلوم نیست که چرا این فیلم را کمدی می دانند و هنوز ادامه نمایش آن در محرم مشخص نشده است.

اکران های سینمایی

اکران های سینمایی

فیلم سینمایی «من و شارمن» هم یکی دیگر از فیلم هایی است که اکران آن درست در زمانی افتاده است که فیلم های کمدی را نشان نمی دهند ولی این فیلم هنوز سالن هایش را در اختیار دارد و از نظر سازنگانش این فیلم جنبه کمدی ندارد.

مدیر کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی ،جناب آقای محمد رضا فرجی در زمانی که به گفت و گو با سینما پرداخت به یک موضوع اشاره کرد که گفته است: بخش نامه ای که ما به شرواری صنفی نمایش فرستاده ایم بیشتر قصد داشتیم یادآوری کنیم و ابلاغیه ای در کار نبود. درباره اینکه این صحبت ها هم درست است یا خیر شورای صنفی نمایش قصد دارد که در چند جلسه این فیلم ها را مشخص کند. به همین جهت نام هیچ فیلمی در بخش نامه برده نشده است.

محمدرضا فرجی خبر داد که قرار است برای بررسی مجدد این مسئله جلسه ای را با حضور شورای صنفی نمایش برگزار کنیم. او همچنین گفته است که بعد از اینکه بررسی های لازم انجام شد نام فیلم هایی را که اکران آن ها در ماه محرم متوقف می شود را به شورای صنفی نمایش به صورت مصداقی اعلام می کنیم.

او در پاسخ به یک سوال که گفته اند آیا ممکن است که تغییری در این ترکیب اکران ها بعد از جلسات دیده شود؟ گفت: بله. ممکن است که برخی تغییرات صورت بگیرد و اگر به نتیجه ای رسیدیم آن را حتما اعلام می کنیم.

بعد از پیگیری های لازم به این نتیجه رسیدیم که تغییری در اکران فیلم های «ساعـــت 5عصــــر» و «مـــن و شارمیـــــن» نخواهد کرد و این دو فیلم به نمایش خود در سینماهای کشور ادامه خواهند داد. البته این را بگوییم این در حالی است که هیچ کدام از مدیران سازمان سینمایی پاسخ درستی به این شرایط نداده اند.

نمایش فیلم های کمدی در ایام محرم هرسال امری متدوال نبوده است و دست به کار شدن دیر هنگام فیلم های طنز و کمدی باعث شده است که از نمایش آن ها جلوگیری شود. امسال فیلم هایی که کم و بیش جنبه ی کمدی دارند را به نام فیلم های غیر کمدی در حال ادامه اکران هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *