#


سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

23 ژوئن 2019 بدون نظر 4001 بازدید

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند . هم چنین این سریال واکنش های داخلی و خارجی بسیار زیادی در مورد چهره ای که در این فیلم از جیسون رضائیان خلق شده است داشته اند . البته در میان این نقد ها ، نقدهای ساختاری هم وجود داشته است که هنوز هم درباره آن سوال هایی وجود دارد. حاشیه های سریال گاندو به قسمت سیزدهم این سریال رسید به همین خاطر هم آن زمان پخش نشده است .

این سریال نهایتا روز جمعه پخش شده است ودر آن سانسورهایی اتفاق افتاده است که مخاطب در این جا سوال می کند چرا در این سریال هم سانسورهایی صورت گرفته است . در دنیای رسانه در این مورد حرف های بسیار زیادی زده شده بوده است و از مهم ترین این حرف ها این بوده است که برخی از افرادی که نزدیک به دولت هستند باعث سانسور شدن این سریال شده اند آن ها دیالوگ ها را تغییر داده اند و این به دلیل ارتباط جییسون رضائیان با برخی از این افراد بوده است . البته ان موضوع تایید شده است که بعضی از دیالوگ ها در بخش هایی از سریال گاندو تغییر پیدا کرده است. کارگردان این سریال جواد افشار است که در این باره برای مردم توضیحاتی داده است.

سریال گاندو

ماجرای سانسور سریال گاندو و حذف کردن واژه دولت

جواد افشار کارگردان این سریال از دولتی ها و مدیران صدا و سیما خواسته است تا سعه صدر داشته باشند که این هم برای نظام و هم برای افراد جامعه فوایدی را به دنبال خواهد داشت . وی بیان کرده است سریال گاندو از جمله مطالبه های مردم است که به حق هم هست و در این سریال به شفاف سازی پرداخته می شود و به هیچ عنوان به کسی برچسبی زده نمی شود و قرار نیست در این سریال شخصی زیر سوال برود.

وی بیان کرده ایت هر فردی خودش باید تاوان اشتباه و عملکرد بد خود را بدهد و بنا نخواهد بود که هیچ صاحب مقامی به خاطر عملکرد اشتباهی که یکی از اقوام وی داشته است تاوان پس بدهد. برای مثال قرار نیست برادر من کارفساد و یا جرمی را انجام داده باشد و تاوان کار وی را من پس بدهم . حال اگر در این مورد شفاف سازی صورت بگیرد یعنی این که حتی اگر یکی از افراد خانواده من این کار را انجام داده باشد باز هم این کار را ما تایید نکرده ایم بلکه باز هم او را محکوم کرده ایم علی الخصوص زمانی که صحبت از خیانت و جاسوسی برای کشور باشد.

جواد افشار بیان کرده است در این سریال به هیچ عنوان نمی خواسته است که با دولتی ها برخورد کند و بیان کرده است باید برای نشان دادن چیزی که حقیقت داشته است اجازه ای صادر شود . این کار مسلما به نفع مردم وکل کشور خواهد بود .

در سریال گاندو هیچ گاه به فردی لکه ننگی نسبت داده نمی شود وشفاف سازی ها برای این صورت می گیرد تا اگر در این بین اتهامی با ناجوان مردی به کسی زده شده باشد وی تبرئه شود . برای سریال گاندو هنوز به صورت کاملا جدی حذفی صورت نگرفته است و تنها خواسته شده است تا برخی از دیالوگ ها از این سریال حذف شود که حذف هم شده است . وی بیان کرده است حتی از آن ها خواسته شده است تا نام دولت را به صورت کلی از میان بردارند.

در ادامه داستان سریال گاندو برای حمایت کردن از دولتی های صحنه های بسیار خوبی قرار داده شده است ولی به خاطر این که از جایگاه این دوستان حمایت شود بین آن ها و کسانی که از آن ها سواستفاده کرده اند فاصله ای افتاده است . البته این افراد به محض این که از این موضوع آگاهی پیدا کردند با موازین درست خودشان کمک کرده اند تا بتوانند این توطئه ها را خنثی کنند.

جواد افشار بیان کرده است در سریال گاندو اصلا این قصد وجود ندارد که به شخصیت های دولتی اتهامی زده شود بلکه تنها رد این سریال بیان شده ایت وابستگان این افراد که در کنار آن ها بوده اند از موقعیتی که آن ها داشته اند سواستفاده هایی را داشته اند که چه این سواستفاده ها از روی آگاهی بوده باشد و چه در این مورد آگاهی وجود نداشته باعث شده است تا به دولت ضربه ای وارد شود  زیرا آن ها خبر ندارند که چنین کاری را انجام داده اند . البته همه باید این موضوع را بدانند که کسی که به این مردم خیانت کرده است و جاسوسی کرده به کل کشور خیانت کرده است و به همین دلیل هم باید تاوان کارهای خود را پس بدهد.

حتی در این سریال یک سکانس هم وجود داشته است که در آن محمد به عبدی می گویند خط قرمز ما کجاست و وی بیان می کند قانون . امنیت ملی هیچ کس را نمی شناسد و تا هر جا که لازم باشد باید براساس قانون پیش رفت. این همان شعار در سریال گاندو است . مسئولین باید بگذارند تا روند سریال به صورت طبیعی پیش برود زیرا در این سریال هیچ شخصیتی از دولت تخریب نمی شود و تنها در این سریال نمایش داده می شود که افرادی با سواستفاده کردن از جایگاهی که شخصیت ها داشته اند جاسوسی کرده اند.

وی بیان کرده است این سریال چند فصل خواهد داشت ودر حال حاضر نیز فصل دوم آن در مرحله نگارش وجود دارد البته فصل دو به این پرونده مربوط نمی شود. در دستگاه های امنیتی کشور پرونده های دیگری وجود دارد که آن ها بیان می شود .

جواد افشار بیان کرده است که منتظر است تا نگارش فصل دوم سریال گاندو تمام شود تا براساس نیازهایی که فیلم نامه دارد بازیگران دیگری نیز به این سریال اضافه شوند . برای مثال استفاده از کامبیز دیرباز در فصل اول سریال به عنوان یک نقش فرعی به این معنی است که در بخش دوم این سریال وی از قهرمان های سریال خواهد بود .

تیتراژ سریال

در ابتدا قرار بوده است که تیتراز این سریال به صدای محمد علیزاده خوانده شود و با وی جلسه های زیادی هم گذاشته شده است و شعرهای بسیار زیادی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند و برای این کار به جاهای بسیار خوبی هم رسیده اند. بعدها این تیتراژ برداشته شده است زیرا ترانه های عاشقانه محمد علیزاده مخاطب را از مسیری که 50 دقیقه پیش در آن بوده است دور می کند و این باعث سردرگمی مخاطب می شود پس موسیقی بی کلامی برای تیتراژ درنظرگرفته شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *