#


معرفی ده شغل در زمینه مد

7 می 2019 بدون نظر 6687 بازدید

معرفی ده شغل در زمینه مد

شغل های بسیار زیادی در صنعت مد وجود دارند که در تهیه کردن یک لباس نقش دارند که اغلب آن ها نیز رشته های دانشگاهی نیز دارند. به صورت کلی یک لباس برای این که به فروش برسد مراحل زیادی را باید طی کند. در ادامه به بررسی شغل هایی می پردازیم که در صنعت مد وجود دارند.

شغل

بررسی شغل هایی در زمینه طراحی مد

۱-طراحی کردن و تولید : در گروه طراحی و تولید کارهای زیادی مثل طراحی لباس ، الگو لباس ، دستیار برای طراحی لباس ، تصویر سازی لباس ، تولید کردن و طراحی لباس های کوتور ، طراحی پارچه و دوخت لباس است.

۲-طراحی لباس : در این بخش طراح لباس سعی می کند تا لباس های زیادی را طراحی کند. باید برای موفق شدن در این حرفه تلاش کنید تا تاریخچه طراحی لباس و تغییراتی که در آن ایجاد شده است را بدانید. برای مثال می توان در این شاخه به طراحی لباس ، طراحی اکسسوری ، طراحی لباس کودک و… اشاره کرد. این رشته را در دانشگاه نیز می توانید دنبال کنید.

۳-الگوساز لباس : این قسمت طرحی را که طراح ایجاد کرده است از وی می گیرد و سپس آن را مطابق روش های خاصی به صورت الگو در می آورد. در این رشته جدول های استانداری وجود دارد که براساس آن ها الگوسازی انجام می شود.

۴-دوخت و تولید کردن لباس : در این قسمت با استفاده از الگوی به دست آمده از مرحله قبلی نمونه اولیه ای از لباس تولید می شود . سپس ایراد و اشکالات آن برطرف خواهد شد تا بتواند طرح به صورت عمده نیز تولید شود .

۵-دستیار طراح لباس : برای این که فرد تجربیات خوبی را در این زمینه کسب کند باید به عنوان دستیار در کنار طراح لباس اصلی مشغول به کار شود .

۶-طراح پارچه : این قسمت پارچه ها را طراحی و سپس آن ها را تولید می کنند. در این بخش از طرح لباس کمک می گیرند  براساس آن می توانند پارچه را نیز طراحی کنند. در این بخش برای این که فعالیت کنید باید مدرک طراحی پارچه را دریافت کنید.

۷-سازندهو طراح لباس کوتور : منظور از لباس کوتور لباس های دست ساز است. تولید کردن این گونه لباس ها بسیار محدود است . اکسسوری هایی که در این نوع لباس ها مورد استفاده قرار می کرد بسیار کوچک و ظریف اند و حتی پارچه های این لباس ها نیز به صورت دست ساز تولید می شوند. این شغل در صنعت مد بسیار سخت است و طراح حتما باید تجربه بسیار زیادی را در این زمینه داشته باشد.

۸-تصویرساز لباس : لباسی که طراحی می شود در این قسمت به بهترین شکل ممکن می تواند تصویرسازی شود .

۹-بازاریابی و تجارت: در این گروه طراحی مد نیازبه بازاریابانی است تا در این زمینه و برای معرفی لباس ها تلاش کنند . اغلب این افراد در فروشگاه ها کار می کنند.

۱۰-ویراستار مد : این قسمت باید بر ترندهای موجود نظارت داشته باشد و بتواند آن را با قدیمی ها مقایسه کند. ویراستار مد نیز باید با تاریخچه مربوط به طراحی لباس آشنایی داشته باشد. برای فعالیت در این رشته می توانید در رشته های زبان ، طراحی لباس و بازیگری تحصیل کنید.

توجه داشته باشید شغل های بسیار زیادی در صنعت مد وجود دارد که در این مطلب تنها به بررسی ده مورد از آن ها پرداخته ایم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *