#


چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

8 ژوئن 2019 بدون نظر 2539 بازدید

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند برای مثال نمی دانند که باید پیراهن سبز را با چه شلوار و یا جزئی دیگر در استایل ست شود . برای این که رنگ ها بهتر در کنار هم قرار بگیرند قوانینی وجود دارد با دانستن این قوانین می توانید در این زمینه موفق تر باشید .

ست کردن رنگ لباس

اصول ست کردن رنگ لباس ها

۱-استفاده از چرخه رنگ ها : با استفاده از چرخه رنگ ها می توانید بفهمید که کدام یک از رنگ ها در کنار هم ترکیب بهتری می سازند . از اصول ست کردن رنگ لباس ها این است که بفهمید کدام یک از ترکیب رنگ ها در چشم انسان می تواند بهتر جلوه کند. رنگ های اصلی قرمز ، زرد و آبی هستند که اگر با هم ترکیب شوند باعث می شود تا رنگ های ثانویه را بسازد . رنگ های ثانویه زمانی که باهم ترکیب شود می تواند رنگ های ترکیبی را بسازد.

دراین میان بعضی از رنگ ها تناژ گرم و برخی سرد هستند که باید برای ست کردن رنگ لباس ها آن ها را بشناسید . رنگ های گرم به رنگ هایی مثل قرمز ، زرد و نارنجی گفته می شود . رنگ های سرد نیز به رنک های آبی ، بنفش و.. گفته می شود . برای افراد مبتدی در ست کردن رنگ های لباس می توانید رنگ ها گرم و سرد را با هم ترکیب کنید.  این کار باعث خواهد شد تا در این زمینه حرفه ای تر شوید .

۲-در لباس ها از رنگ های مکمل استفاده نکنید : رنگ های مکمل در چرخه رنگ به آن دسته از رنگ هایی گفته می شود که در کنار هم قرار می گیرند این رنگ ها مکمل هم اند و اما نمی توانند برای ترکیب رنگ در لباس ها استفاده شوند.

البته اگر فردی هستید که در پوشش خود اعتماد به نفس بالایی دارید در انتخاب این رنگ ها در استایل خود نگران نباشید و به راحتی از آن ها استفاده کنید . از جمله روش های استفاده از رنگ های مکمل این است که یک رنگ مکمل را با رنگ ملایمش که متضاد است استفاده کنید .

۳-از رنگ های شبیه به هم استفاده کنید : رنگ هایی که شبیه به هم هستند در چرخه رنگ ها در کنار هم قرار می گیرند برای مثال قرمز و نارنجی .این رنگ ها به این خاطر که شبیه به هم اند چشم نوازترند.  برای مثال می توانید از پیراهنی به رنگ قرمز با گردنبند نارنجی استفاده کنید .

در اصول ست کردن رنگ لباس ها باید بدانید که اگر می خواهید از رنگ های مشابه استفاده کنید نباید بیش تر از سه رنگ هماهنگ را در استایل خود به کاربرید.

۴-استفاده از رنگ های اصلی : ست کردن رنگ های اصلی کاری بسیار سخت است و اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید مطمئنا ترکیب بسیار خوبی در استایل خواهد بود . اگر می خواهید لباس هایتان همه یک شکل باشد می توانید همان رنک را به شکل تیره و روشن استفاده کنید .

۵-از ترکیب کردن بعضی رنگ ها دوری کنید :ترکیب بعضی از رنگ ها با هم اصلا خوب نخواهد بود و اما برخی این اشتباه را مرتکب می شوند و آن ها را با هم ترکیب می کنند . برای مثال به هیچ عنوان رنگ مشکی را نباید با رنگ های سرمه ای و قهوه ای ترکیب کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *