#


یک پردیس سینمایی در مشهد بعد از افتتاح پلمب شد

16 مارس 2018 بدون نظر 1271 بازدید

یک پردیس سینمایی در مشهد بعد از افتتاح پلمب شد

پلمب کردن یک پردیس سینمایی پس از افتتاح توسط نیروی انتظامی

به گزارش ازمن بپرس، پردیس سینمایی گلشن در مشهد که شب گذشته به طور رسمی با حضور مسئولان شهری و هنرمندان افتتاح شده بود به واسطه اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شد! این رویداد عجیب در صورتی رخ داده که مسولان اداره کل ارشاد خراسان رضوی از علل این کار ابراز بی اطلاعی کرده‌ اند.

افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در خصوص پلمب پردیس سینمایی گلشن در مصاحبه با برخی از رسانه های مکتوب از قبیل شهر آرا بیان کرده: «اداره اماکن چیزی  در این خصوص گزارش نداده است و نمی ‌دانیم دلیل این کار چه بوده است. برای ما نیز عجیب است چرا که تا به کنون چنین کاری سابقه نداشته است.»

وی در توضیح بیشتر گفته است: «در این گونه وضعیتی، اداره اماکن بایستی دلیل قانع ‌کننده ‌ای برای این کار خود داشته باشد چرا که ما مثل همیشه تمام برنامه ‌ها، با نیروی انتظامی در خصوص برگزاری این مراسم گفت و گو کرده بودیم.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار و چهره ‌هایی مانند داریوش ارجمند، لیندا کیانى، سارا منجزى، امیریل ارجمند، اکبر عبدى، لیلا اوتادى، هادى کاظمى، سیما تیرانداز و سالار عقیلى در این مراسم حاضر شده بودند.

از طرفی دیگر کاظم دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد هم از این گونه رویدادی ابراز بی ‌اطلاعی کرد و بیان کرد: «این شایعه باید از سوی نیروی انتظامی پیگیری گردد. سینما به طور کامل بر اساس مقررات راه‌ اندازی شده بود و با اداره اماکن نیروی انتظامی نیز مکاتبه شده بود و برنامه نیز مفصل صورت گرفت و بنده از پلمب مجموعه هیچ خبری ندارم.»

بی ‌خبری مسئولان ارشاد از پلمب سینمای تازه تاسیس در وضعیتی اتفاق می افتد که بعضی از اعضای شورای شهر مشهد در کانال تلگرامی خود این مسئله را تایید کرده ‌اند.

در قسمتی از یادداشت شهلا با توجه به مهجوریت آیین گفت‌ و گو و مدارا در کشور آمده است: «در مشهد اما، داستان افتتاح سینمای گلشن به واسطه مسئولین سیاسی و ارشادی استان و چند لحظه بعد، پلمب آن از طریق دستگاه انتظامی، گویای این حقیقت تلخ و عریان می باشد که فرهنگ گفت‌ و گو، تعامل، مدارا و تحمل، حتی بین دستگاه ‌ها و دوایر دولتی یا حکومتی وجود ندارد و عادت کرده‌ ایم گره ‌های ساده را خوب کورِکور نماییم، آن زمان با دندان، برای گشودن ‌اش به تقلا برخیزیم. به طور حتم به یاد دارید که چند ماه قبل  در همین شهر، دانشگاه علوم پزشکی برای باز پس گرفتن سالنی که به طور قرضی در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده بود، شبانه به آن تماشاخانه حملهخ کرد تا بعد از باز پس ‌گیری آن، قفل و کلید درب هایش را عوض کند! آن زمان نیز نوشتم تا یاد نگیریم چطور مشکلات و افتراقات ‌مان را رو در رو، بدون نیاز به پاسبان و داور مرضی الطرفین، حل و فصل نماییم، در خانه و شهر و استان، طرفی نبسته ‌ایم. زبان گفت ‌و گوی بین ما، هر چه پربارتر و پر رهروتر باشد، راه برای سوء تفاهم های آن چنانی، که از زندان و نگهبان و پاسبان می ‌گذرد، بسته‌ تر می‌ گردد.»

در مجموعه پردیس سینمایی گلشن، چهار سالن در کل با ظرفیتی برابر با 350نفر وجود دارد. جای این پردیس قرار بود سالن بولینگ مجتمع آرمیتاژ باشد،ولی به پردیس سینمایی گلشن تبدیل شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *