#


سوئد، میزبان مستند «اعتراض وارد نیست»

6 می 2017 بدون نظر 969 بازدید

سوئد، میزبان مستند «اعتراض وارد نیست»

سوئد، میزبان مستند «اعتراض وارد نیست»

به گزارش از من بپرس، چهارمین جشنواره فیلم مستند افغانستان، مستند «اعتراض وارد نیست» را برای حضور در این جشنواره پذیرفت. این جشنواره با حمایت خانه فرهنگ آسیا و مرکز فرهنگی ABF در شهر استکهلم، پایتخت سوئد و در روزهای ۲۴ مارس، ۲۱ آوریل و ۱۲ ماه مه برگزار می شود. اختتامیه آن نیز در تاریخ ۱۶ و ۱۷ ژوئن  در همان شهر خواهد بود.

«اعتراض وارد نیست» داستان زندگی پنج نفر از مهاجرین افغان را در ایران روایت می کند که در زمین های تنیس شمال شهر تهران توپ جمع کن هستند. این پنج نفر در اوقات فراغت خود تمرین کرده و بعد از مدتی تنیس را یاد می گیرند و خود تبدیل به بازیکن تنیس می شوند، اما این کار باعث نمی شود مشکلات آنها در جامعه ای که به آن مهاجرت کرده اند، به پایان برسد.

این فیلم به گونه ای مشکلات تمام مهاجرین در سرزمین های خاورمیانه را به تصویر می کشد؛ مخصوصاً در حال حاضر که خاورمیانه خود به اصلی ترین کانون مهاجرت به کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

سازندگان فیلم

این فیلم مستند که بهمن کیارستمی آن را تدوین کرده است، فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان ساخته اند.

جورابچیان ها با این فیلم در جشنواره پروین اعتصامی حضور داشتند؛ همچینن در جشنواره سینما حقیقت و در بخش کارگردانی نامزد دریافت جایزه بوده اند که این جایزه را در شانزدهمین دوره جشنواره بیروت به دست آورده اند. آنها در جشنواره فیلم کلکته نیز جایزه ویژه هیئت داوران را برده اند. این فیلم که در بخش نمایش های بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر نیز حضور داشته توانسته است به جشنواره هایی معتبرمانند جشنواره شبهای سفید سن پترزبورگ در کشور روسیه، جشنواره راه ابریشم در ایرلند، جشنواره هات داکس در کانادا وهمچنین ,Canadian Diversity Festival  LCFF  اسپانیا نیز راه پیدا کند.

بنا بر گفته مشاور رسانه ای فیلم «اعتراض وارد نیست» به نقل از بصیر سیرت، مستندساز و مدیر جشنواره فیلم مستند افغانستان، در این جشنواره فیلم های بسیاری از کشورهایی مانند افغانستان، ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، استرالیا و ایرلند دریافت شده که از میان آنها شانزده فیلم انتخاب شده اند.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *