#


فیلم تابستان داغ

فیلم تابستان داغ
7 فوریه 2017 بدون نظر 1699 بازدید

فیلم تابستان داغ

تابستان داغ گرمابخش زمستان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

(«تابستان داغ» گرمابخش زمستان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، جشنواره ۳۵ ام در حالی آغاز به کار کرد که بالابودن آمار فیلم اولی ها را می توان یکی از ویژگی ها بارز امسال جشنواره دانست.)

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز به کار کرد که بالابودن آمار فیلم اولی ها را می توان یکی از ویژگی ها بارز این جشنواره دانست .

فیلم تابستان داغ هم مانند همه فیلم اولی ها در جشنواره توانست خوش بدرخشد و با تحسین مخاطبان روبرو شود.

این فیلمی کی از فیلم اولی های مهم امسال جشنواره فیلم فجر محسوب می شود به طوری که اکثر اعضای هیات انتخاب برای ورود این فیلم به بخش مسابقه جشنواره رای مثبت دادند.

کارگردان این فیلم می گوید :

ایراهیم ایرج زاده کارگردان این فیلم در کارنامه خود  فیلم های کوتاهی از جمله:

“عشق،یک روایت غمگین”، “چند کیلومتر دورتر” ، “زنی پوشیده با گردنبند”، “دوچرخه ها،پدرها،سیگارها” و “نیستان” به چشم می خورد و “تابستان داغ” نخستین فیلم سینمایی او به حساب می آید.

تابستان داغ اثری به ظاهر اجتماعی است که سعی می کند با طرح موضوع مهاجرت خانواده از شهرستان به تهران و مشکلات و سختی‌هایی که در این مسیر وجود دارد، داستان خود را روایت کند.

این فیلم با مایه اجتماعی، بسیار قوی و استخوان دار زندگییک خانواده عادی را روایت می کند که باید برای ساخت چنین فیلمی از آقای ایرج زاده و پیام کرمی تشکر کرد.

می توان گفت حضور تابستان داغ توانست تسکینی بر درد بی محتوایی جشنواره فیلم فجر باشد.

تابستان داغ، فیلمی کلاسیک با قیلم نامه دقیق و اصولی می تواند جزء فیلمهای مدعی جایزه در این جشنواره باشد.

خدا را شکرآقای نوروزبیگی، تهیه کننده این فیلم گامی جلوتر رفته و نشان داده که تنها راه برای دیده شدن  فیلم ها، رقص، آواز و رنگ لعاب هندی نیست!

روایت فیلم :

روایت دقیق و عطفهای حساب شده داستان، بازی خوب تمام بازیگران، موسیقی به جا و بقیه عناصر فیلم باعث شده که مخاطب را به خوبی به دیدن ادامه داستان فیلم ترغیب کند.

لحظه های غافلگیر کننده و بسیار سریع فیلم باعث لرزه در دل مخاطب می شود و این اگرچه ممکن است در آن لحظه آزار دهنده به نظر برسد اما از یک فیلم خوب خبر میدهد.

چند پیام خوب به صورت کاملا سینمایی هم در فیلم بیان شده بود که چنانچه به «مخالفان حرف از پیام در فیلم» بر نخورد،

باید گفت این پیام ها به خوبی در فیلم بیان می شود و نشان می دهد که می توان پیامی در فیلم داشت و به بهترین شکل گفت و فریاد آن مخالفان را هم در نیاورد.

علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، صابر ابر و مانیا علیجانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *