#


چگونه با کت و شلوار خوشتیپ شویم؟

کت و شلوار
13 می 2017 بدون نظر 1233 بازدید

چگونه با کت و شلوار خوشتیپ شویم؟

چگونه با کت و شلوار خوشتیپ شویم؟

رعایت اصولی چند در خرید کت وشلوار مردانه

آقایان شیک پوش باید هنگام خرید کت و شلوار نکاتی ریز را مد نظر قرار دهند

کت و شلوار بهترین انتخابی است که در مجالس عروسی ومهمانی های رسمی شیک پوشی آقایان را به نمایش می گذارد. بنابراین هر آقایی باید حد اقل یک دست کت وشلوار داشته باشد و این انتخاب ریشه هایی ایرانی دارد. اگر سری به کتاب های معتبری که در مورد تاریخچه و گذشته ی پوشاک نوشته شده بزنید خواهید دید که دو تحول و نو آوری در دنیای تحولات پوشاک مربوط به ایرانی ها بوده است.

اولین نو آوری این است که ایرانیان باستان در زیر بالا پوش های خود پیراهن و شلوار می پوشیده اند. دوم اینکه کم کم و به مرور زمان این بالا پوش های ایرانی جای خودشان را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد. به طور خلاصه باید گفت خواستگاه اولیه ی کت وشلوارهایی که امروزه در همه جای جهان دیده می شود و رنگ به رنگ و در مدل های مختلفی تولید می شوندایرانی بوده است. حال بیایید صرف نظر از تاریخچه این لباس رسمی و شیک به نکاتی که درباره انواع کت و شلوار وجود دارد و ما برای داشتن انتخابی درست به آن نیازمندیم بپردازیم.

اهمیت تعداد دکمه

موقعی که می خواهید کت و شلوار بخرید حواستان به تعداد دکمه های کت باشد. آن دسته از کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس و مهمانی های رسمی انتخاب شوند . علت آن هم این است که کت هایی که یک یا دو دکمه دارند دارای یقه ه بازتری هستند و پیراهن زیر کت بیشتر در معرض دید قرار دارد در نیجه حالت رسمی تری پیدا می کند.

در کشور های اروپایی کت های دو دکمه برای مهمانی ها رایج تر از ایران است در حالی که ایرانی ها انواع سه دکمه را ترجیح می دهند. کت های نیمه رسمی دارای تعداد بیشتری دکمه هستند ؛ البته کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم بعضاً دکمه بیشتری دارند.

ارتباط بین قد و دکمه

کت و شلوار

کت و شلوار

بهتر است د هنگام انتخاب تعداد دکمه کت به قد خودتان هم توجه داشته باشید . برای مردان کوتاه قد کت های دو دکمه مناسب بوده و برای مردان بلند قد کت های سه دکمه مناسب می باشد . به خاطر داشته باشید بعضی از کت ها در ۲ طرف دکمه دارند در حالی که برخی دیگر فقط یک ردیف دکمه بیشتر ندارند. دسته ی اول برای افرادی که چهار شانه هستند به هیچ عنوان مناسب نیست و عرض شانه هایشان را بیشتر نشان می دهد. کت های تک دکمه هم بسیار رسمی هستند و اگر قرار است تنها یک دست کت و شلوار در کمد لباس هایتان قرار داشته باشد بهتر است از این مدل ها صرف نظر کنید که خیلی خاص هستند .

مدل های پشمی مشهور

در انتخاب کت و شلوار باید جنس آن را نیز در نظر داشت چون جنس کت و شلوار در رسمی و غیر رسمی بودن آن بسیار مهم است. هر چقدر که میز پشم پارچه بیشتر باشد کت و شلوار رسمی تری از کار در خواهد آمد. به طور معمول کت هایی که خیلی رسمی اند صد در صد پشم هستند که مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار گرفته شده بستگی دارد اما بهتر است نقطه ضعف آن ها را نیز بدانید. اگر میخواهید کت هایی که از پارچه پشم هستند را در محیط های اداری و کاری بپوشید بهتر است از این کار صرف نظر کنید چون پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریعتر چروک می شوند. چوت آراستگی و شیکی و نظم آن ها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار اصلاً مناسب نیستند.

توجه داشته باشید که کت و شلوارتان اندازه تان باشد نه خیلی بزرگ ، دقت داشته باشید سزشانه های کت جذب شانه های شما باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. رعایت قد کت و شلوار غیر از موارد استثناء دارای استاندارد هایی است که بسیار مهم و واجب است.

رعایت همین نکات ظریف است که باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . در مورد کت های معمولی که مدل شان خیلی بلندیا کوتاه نیست باید هنگامی که آن را می پوشید در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار دهید و قد کت با تا نوک انگشت شصت باشد. در مورد قد آستین هم باید به اندازه ای باشد که یکی ، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند. ئر مورد بلندی یقه کت هم در نظر داشته باشید باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد. قد شلوار را هم فراموش نکنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان نباید دیده بشود. البته همزمان به رنگ جوراب هم دقت کنید که ترجیحاً همرنگ شلوارتان باشد.

درخشش رنگ تیره

اگر تمایل دارید در یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کرده و بدرخشید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف رنگی خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد کاملاً مناسب خواهد بود . از انتخاب پارچه های چهار خانه برای این مجالس صرف نظر کنید که اصلاً رسمی نیستند و بیشتر به درد مهمانی های غیر رسمی می خورند.

کت و شلوار مناسب با قد و بالای شما

کت و شلوار

کت و شلوار

اگه قد بالا تنه ای کوتاه نسبت به پایین تنه دارید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند بلند و باریک را انتخاب کنید ولی اگر دارای پاهایی کوتاه هستید کت های کوتاه برای شما مناسب و برازنده خواهد بود؛چون کت های بلند پاهای شما را کوتاه تر از حد واقعی نشان خواهند داد.

همواره به خاطر داشته باشید اگر شلوارهای دم پا پاکتی باز هم مد شد اگر دارای پاهای کوتاهی هستید از انتخاب آن ها دوری کنید که اصلاً به شما نمی آیند.

تناسب کت و شلوار با چاقی و لاغری

برای آقایان چاق یا لاغر هم نکاتی وجود دارد که بهتر است در نظر بگیرند. معمولاً کت وشلوارهایی با پارچه ی براق شما را چاق تر از حد معمول نشان می دهند درست هم چون تأثیر پارچه های ضخیم و کلفت با طرح های چهار خانه درشت. این سبک طرح ها بیشتر به افراد لاغر برازنده است . افراد چاق بهتر است از کت و شلوارهایی که با رنگ های مات و تیره است استفاده کنند.کت هایی که پشت آن ها چاکدار است به خصوص کت هایی که ۲ چاک در پست دارند برای افرادی که هیکل درشتی دارند مناسب نیستند. چون این چاک ها بیشتر جلب توجه می کنند و درشتی هیکل بیشتر به چشم خواهد آمد.

نکته مهم دیگر برش کت است . برخی از کت ها از زیر بغل تا نزدیک ران برشی راسته دارند در حالی که برخی دیگر به طور کامل در قسمت کم جذب می شوند. مردانی که اندام و بالا تنه درست دارند بهتر و مناسب تر است که از برش های راسته استفاده کنند.

کتان های غیر رسمی

از جمله کت وشلوار های بسیار شیک و ساده که برای میهمانی های معمولی مناسب است کت و شلوارهایی با جنس کتان است که کاملاً غیر رسمی می باشند. می توان این کتو شلوارها را به جای پیراهن با تیشرت یقه هفت روشن پوشید. البته حواستان باشد که برخی از این کت های کتان شانه های بزرگ و پهن دارند و شما را خیلی خوش هیکل نشان نخواهند داد . ترجیحاً انواع بدون آستر را انتخاب کنید که بهتر هستند. در مورد برش و دوخت کت و شلوار های کتان هم دقت کنید که اهمیت خاصی دارد. برش شانه ها باید بلند و کت تا حدی تنگ باشد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *