#


گروه هکری انانیموس می گوید: ناسا در آینده ای نزدیک از وجود حیات در کرات دیگر خبر خواهد داد!

گروه هکری انانیموس
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1403 بازدید

گروه هکری انانیموس می گوید: ناسا در آینده ای نزدیک از وجود حیات در کرات دیگر خبر خواهد داد!

 گروه هکری انانیموس می گوید: ناسا در آینده ای نزدیک از وجود حیات در کرات دیگر خبر خواهد داد!

این خبر مهم را گروه هکری انانیموس در بیانیه جدید خود اعلام کرده است.این گروه هکری در این بیانیه اظهار کرده است که آژانس فضایی ناسا به شواهدی دست پیدا کرده است که نشان می دهد در کرات دیگری حیات وجود دارد.

بیانیه گروه هگری انانیموس در مورد نزدیک بودن خبر وجود حیات از طرف ناسا:

گروه هکری قدرتمند و بسیار معروف  انانیموس (Anonymous)،  با طرح این ادعای بسیار مهم، آژانس فضایی ناسا (NASA) را با سوالات زیادی از سمت رسانه های مختلف مواجه کرده است.

ابهامات و فرضیه های مختلف در خصوص وجود بیگانگان:

با این وجود آیا آژانس فضایی ناسا، در آینده ای نزدیک از وجود بیگانگان و حیات هوشمند دیگری در سیارات دیگر خبر خواهد داد؟ میلیاردها سیاره در سرتاسر کیهان وجود دارند که ممکن است در گذشته، دارای حیات بوده‌ باشند. فرضیه دیگری که وجود دارد این است که آیا ما انسان‌ها پیش از اینکه بر روی زمین، ساکن باشیم در سیاره مریخ زندگی می کردیم؟ با جستجوی بیشتر در ماه و سیاره مریخ، به چه شواهد ی دراین مورد می‌توانیم دست پیدا کنیم؟ در سال های گذشته این‌ سوال ها از جمله فرضیه هایی هستند که ، ابهامات و نظرهای گوناگونی را در این مورد درپی داشته اند.اما در صورت درست بودن  بیانیه گروه هکری انانیموس، می توانیم جواب همه این سوالات را بیابیم.

آیا به راستی در آینده ای نزدیک ناسا به وجود بیگانگان اظهار خواهد کرد؟

هر چند بیانیه این گروه هکری بسیار واضح و مستقیم می باشد ؛ اما پیش از هرچیزی باید به این نکته اشاره کنیم که جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی ناسا در زمینه نجوم،از شواهد محکم و مستدل مبنی بر وجود حیات بیگانه در سیارات کیهان خبر نداده اند. بنابراین، می‌توان  نتیجه گرفت که گروه هکری انانیموس بیشتر بر پایه حدس و گمان این بیانیه را منتشر کرده است.

کشف ۲۱۹ سیاره فراخورشیدی جدید به کمک تلسکوپ فضایی کپلر:

بیانیه جدید گروه هکری انانیموس بیشتر به این دلیل منتشر شده است که وجود حیات بیگانه می تواند نتیجه گیری از سمت این گروه به دلیل خبر کشف ۲۱۹ سیاره فرا خورشیدی در خارج از منظومه شمسی هستند ، باشد. در هفته ای که  گذشت آژانس فضایی ناسا از کشف ۲۱۹ سیاره فراخورشیدی جدید به کمک تلسکوپ فضایی کپلر (Kepler Space Telescope) خبر داد. سیاراتی که حداقل ۱۰ مورد از آنان، دارای شرایط محیطی بسیار شبیه به زمین بوده و احتمالا دارای حیات می باشند.

در آستانه کشف تاریخی بزرگ:

این خبر توسط توماس زوربوچن (Thomas Zurbuchen) مدیر بخش هدایت ماموریت‌های علمی ناسا نیز تایید شد ،او درباره این کشف جدید گفت؛با در نظر گرفتن تمامی فعالیت‌ها و ماموریت‌هایی که تا کنون به منظور کشف حیات بیگانه انجام داده ایم، ما در یک قدمی کشف یکی از بی‌سابقه‌ترین اکتشافات تاریخ می باشیم ،این اظهار نظر مدیر بخش هدایت ماموریت‌های علمی ناسا نیز به شایعات و فرضیه های مختلف پیرامون این کشف جدید  بیش از هر زمانی دامن زد.

او با اعتراف به اینکه از کشف ۲۱۹ سیاره جدید با احتمال بالای وجود حیات هیجان زده است گفت ما چگونه می توانیم تنها باشیم وقتی داده‌های اخیر تلسکوپ فضایی کپلر به ما ثابت می کنند که ستاره‌های اطراف ما، حداقل دارای یک سیاره در مدار خود هستند.

کشف تاریخی بزرگ:

به دلیل همین اظهارات اخیر توماس زوربوچن و فضانوردان سابق آژانس فضایی ناسا ، گروه هکری انانیموس با کنار هم قرار دادن اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی کپلر و این اظهارات مدعی شده است که احتمالا باید خود را برای یک کشف تاریخی بزرگ آماده کنیم! با این وجود آیا با توجه بر این ادعای بزرگ، باید واقعا منتظر بیانیه رسمی ناسا مبنی بر وجود حیات بیگانه در جایی دور از زمین باشیم؟

ابزار ها و تجهیزات جدید ناسا برای کشف حیات بیگانه :

با در نظر گرفتن اینکه بیانیه اولیه توماس زوربوچن به چند ماه گذشته مربوط می شود، به احتمال زیاد  منظور او و همکارانش از اکتشافات بی سابقه تاریخی، پیشرفت‌هایی است که در زمینه جستجو و بررسی حیات فرازمینی به آنان دست یافته‌ اند. در واقع آنان،  ابزارها و تجهیزاتی که به کمک آنها می‌توانند وجود حیات بیگانه را به شکلی جدی‌ و کامل تری مورد بررسی قرار دهند را مهم‌ترین دستاوردهای فعلی خود می دانند .ا این تجهیزات شامل تلسکوپ فضایی کپلر، تلسکوپ‌های رادیویی و همینطور تلسکوپ فوق‌پیشرفته جیمز وب می باشند. بنابراین فرضیه و بیانیه جدید گروه هکری انانیموس آنچنان مستدل به نظر نمی رسد.

تلسکوپ فضایی کپلر:

ماموریت رسمی تلسکوپ فضایی کپلر از سال ۲۰۰۹ به طور رسمی آغاز شده است و از آن زمان تا به امروز، به یافته‌های بسیار مهمی دست پیدا کرده است. کار این تلسکوپ فضایی به این گونه است که با اسکن بخش‌های مختلفی از آسمان، تغییرات نور ستاره‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و با این اسکن از آسمان به وجود سیاراتی در نزدیکی ستاره ها پی می برد.

تا به امروز تلسکوپ فضایی کپلر توانسته است ۴۰۰۰ سیاره فراخورشیدی را کشف کند. از این تعداد، ۳۰ سیاره دارای شرایطی شبیه به زمین می باشند و در کمربند حیات ستاره میزبان خود قرار گرفته‌اند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که  در سیاره‌های مذکور، آب به صورت مایع در وجود داشته است و از پایداری نسبتا مناسبی برخوردار بوده است.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۷، توماس زوربوچن درباره اکتشاف منظومه TRAPPIST-1 اظهار کرد:منظومه تراپیست ۱، فقط ۳۹ سال نوری با زمین فاصله دارد. این کشف جدید به ما می‌گوید که سیاره‌های مشابه به زمین، بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی هستند که پیش‌تر تصور می‌کردیم! او همچنین گفت مطالعات آینده بر روی این منظومه جدید، اطلاعات بسیار مهمی را از وضعیت زیست‌پذیری این سامانه به ما نشان خواهد داد.

دستاورد بسیار مهم  منظومه TRAPPIST-1:

اما در ماه های بعد دانشمندان با مطالعه و بررسی  بیشتر بر روی سیارات تراپیست ۱، فرضیه زیست‌پذیری این سیاره‌ها را رد کردند. اما دستاورد بسیار مهم  منظومه TRAPPIST-1، این است که سامانه‌های بسیار مشابه با منظومه شمسی، ممکن است در نزدیک‌ترین فاصله به ما قرار داشته باشند. علاوه بر این‌ها، ابزارها و تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به گذشته نیز به منظور جستجوی حیات در سیاره های دیگر وجود دارند.همچنین در سال آینده، ماموریت رسمی تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope) توسط ناسا آغاز خواهد شد.

 تلسکوپ  جیمز وب (James Webb Space Telescope):

تلسکوپ جدید جیمز وب ، مجهز به تکنولوژی جدیدی می باشد  که می‌تواند سیاره‌های فراخورشیدی را با حساسیت بسیار بیشتری از قبل شناسایی کند. در واقع این تلسکوپ فضایی، می‌تواند خصوصیات اتمسفر سیاره‌ها را از نظر وجود آب، متان، اکسیژن، ازن و … مورد بررسی قرار دهد. در واقع تلسکوپ فضایی جیمز وب، یکی از بهترین راهکارهای موجود، برای جستجوی سیاره‌های زیست‌پذیر در ماورای کره زمین می باشد.

نشانه های حیات در اقمار داخلی منظومه شمسی:

علاوه بر این ناسا سعی دارد به جز جستجو برای وجود حیات بیگانه در سیاره‌های خارج از منظومه شمسی، نشانه‌های حیات در سیاره‌ها و اقمار داخلی منظومه شمسی را نیز مورد بررسی قرار دهد. اخیرا فضاپیمای کاسینی موفق به شناسایی مقدار فراوان مولکول های هیدروژن در مدار انسلادوس شده است. علاوه بر این، شواهد حاکی از آن هستند که قمر اروپای سیاره مشتری، دارای یک اقیانوس بسیار غنی از منابع آبی است که ترکیبات شیمیایی بسیار نزدیکی به منابع آبی زمینی دارد.

بیانیه گروه هکری انانیموس در حد حدس و گمان:

ناسا در حال حاضر بهترین ابزار ممکن برای اکتشاف حیات فرازمینی را دارا می باشد. اما با وجود این ابزار نمی توان نتیجه گرفت که ما به زودی شاهد اعلامیه رسمی ناسا، مبنی بر وجود حیات بیگانه و موجودات فرازمینی خواهیم بود.بنابراین می‌توان گفت هرچند از جهات مختلف گروه هکری انانیموس بیانیه‌ درستی را اعلام کرده است؛ اما این بیانیه بیشتر در حد حدس و گمان می باشد.

اطمینان از تنها نبودن در جهان هستی:

در آخر باید بگوییم که اکنون بیشتر از هر زمان دیگری، از تنها نبودن خود در جهان هستی اطمینان داریم! این سخن پروفسور هاوکینگ درباره یافته‌های اخیر مبنی بر وجود حیات بیگانه در سایر سیارات می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *