#


ترفندهایی برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

22 ژوئن 2019 بدون نظر 2059 بازدید

ترفندهایی برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

در این مطلب با چند مورد از ترفندهای بسیار ضروری در جست و جوهای گوگل آشنا می شویم . در ادامه این مطلب ترفندهایی از جست و جو را بررسی می کنیم که می تواند سطح کیفی  نتایج جست و جو گوگل را تا میزان بسیار زیادی افزایش دهد.

نتایج جست و جوی گوگل

ترفندهای بسیار ضروری برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

۱-خط فاصله : اگر می خواهید در نتایج جست و جوی گوگل کلمه خاصی به کار نرود می توانید قبل از کلمه از خط فاصله استفاده کنید . برای مثال اگر این کلمه در یک عبارت باشد می توانید قبل از همان کلمه در عبارت این خط فاصله را قرار دهید.

۲-علامت نقل قول و یا کوتیشن : اگر عبارتی را می خواهید  در اینترنت سرچ کنید که ترتیب کلمه ها در آن مهم است  و می خواهید این ترتیب در کلمه ها رعایت شود می توانید این عبارت را در نقل قول قرار دهید .

۳-علامت ستاره : اگر عبارتی را که می خواهید جست و جو کنید بعضی از کلمه های این عبارت را به یاد نمی آورید می توانید آن کلمه هایی را که به یاد دارید داخل نقل قول بنویسید و کلمه های  دیگر را که فراموش کرده اید به جای ان ها ستاره قرار دهید. این روش برای پیدا کردن ضرب المثل ها و یا عبارت های معروف و یا شعر ها می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد . به این ترتیب در نتیجه های جست و جوی گوگل می توانید پاسخ درست خود را پیدا کنید .

۴-علامت تیلدا: زمانی که علامکت تیلدا را قبل از هر کلمه در عبارت های جست و جو پیدا کنید در نتایج جست و جوی گوگل همه هم معنی های کلمه ای را که سرچ کرده اید را نیز پیدا خواهید کرد .

۵-دونقطه : منظور از دونقطه در این جا دونقطه های کنار هم است که می توانید با استفاده از آن ها رنج اعدادی را که دارید پیدا کنید . از این علامت می توانید برای محاسبه کردن عددها ، تاریخ و یا قیمت ها استفاده کنید . مثلا می توانید رنج قیمت بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ را با استفاده از این علامت نشان دهید.

۶-جست و جو کردن در سایت های خاص : شما می توانید مطلبی را تنها در یک سایت خاص جست و جو کنید برای این کار باید ابتدا آدرس سایت را نوشته و بعد از علامت : عبارتی را که می خواهید جست و جو کنید را بنویسید.

۷-یافتن و پیدا کردن لینک ها : برای این که یک لینک را یپدا کنید و هم چنین همه سایت هایی که از آن لینک استفاده کرده اند را پیدا کنید می توانید بعد از عبارت  link: آدرس لینک را بنویسید و به این ترتیب در نتایج جست و جو همه سایت هایی که از این لینک استفاده کرده اند را پیدا کنید .

۸-جست و جوی مرتبط : برای این که سایت هایی را پیدا کنید که با سایت های دیگری در ارتباط اند می توانید از عبارت :related استفاده کنید و در جلوی آن آدرس سایت را بنویسید .

۹-جست و جوی معکوس تصویر: زمانی حتما پیش آمده است که عکسی را به صورت تصادفی در اینترنت پیدا کرده اید برای این که منشا این عکس را پیدا کنید می توانید به قسمت عکس های گوگل بروید و روی قسمت دوربین کلیک کنیدو  عکس خودرا آپلود کنید در این زمان گوگل در نتایج جست و جو بهترین حدس در مورد عکس را به ما می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *