#


همه چیز درباره واقعیت مجازی

30 می 2019 بدون نظر 1989 بازدید

همه چیز درباره واقعیت مجازی

از بحث های بسیار جنجال برانگیزی که در حوزه تکنولوژی وجود دارد می توان به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرد .واقعیت مجازی درواقع تکنولوژی است که سعی می کند مرزهای بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال را از میان می برد . این تکنولوژی بسیار جدید این امکان را برای انسان ها فراهم می کند تا یک محیط شبیه سازی کامپیوتری را ایجاد کند . محیط های واقعیت مجازی بیش تر به خاطر تعامل بین انسان و محیط است . البته در مواردی نیز این تکنولوژی ها از حسگرهای صوتی و یا لمسی استفاده می کنند  .

واقعیت مجازی یک تجربه واقعی است که به دست انسان ساخته می شود و در آن نیز همه حواس شش گانه وجود دارد . طراحی هایی که در این تکنولوژی وجود دارد به شکل تصویر روی صفحه نمایش داده می شود .

واقعیت مجازی

کاربردهای واقعیت مجازی

۱-بازی های ویدئویی : از تکنولوژی واقعیت مجازی می توان در بازی های ویدئویی استفاده کرد . این تکنولوژی باعث می شود تا فرد بیش تر در فضای بازی فرو رود و یک حس همه جانبه را برای فرد به وجود می آورد .

۲-ورزش : این تکنولوژی باعث می شود تا محدودیت زاویه دید افراد کم تر شود و با استفاده از آن می توان همه حرکت هایی که ورزشکاران دارند وهم چنین لحظه های مسابقات ورزشی را در همه زوایا انتشار داد. حتی شما می توانید در صحنه هایی از بازی های فوتبال مورد علاقه تان که خطایی پیش آمده است حضور داشته باشید. پس این تکنولوژی باعث می شود تا در جریان بازی های مختلف همه جزئیات را به درستی ببینید.

۳-دنیاهای مجازی : فضاهای مجازی که کاربران می سازند برای این که روابط اجتماعی ایجاد شود از دیگر کاربردهای واقعیت مجازی است . شرکت High Fidelity از جمله شرکت هایی است که در این زمینه حضور فعال دارد.

۴-یادگیری و آموزش : برای یادگیری پویا می توان از ابزارهای سه بعدی برای نمایش داده ها استفاده کرد . بهره گیری از این تکنولوژی می تواند باعث شود تا یادگیری نیز سریع تر رخ دهد.

۵-مدیریت اطلاعات : از این فناوری می توان در رقابت های انتخاباتی نیز استفاده کرد . با استفاده از واقعیت مجازی تماشاچی ها می توانند از فاصله های بسیار نزدیک وارد این مناظره ها شوند و درنهایت نیز از آن برای مدیریت اطلاعات می توان استفاده کرد .

۶-بالارفتن کارایی شرکت ها : بعضی از شرکت ها به دنبال این هستند تا از واقعیت مجازی برای ارتباط برقرار گردن با کامپیوترهای رومیزی استفاده کنند. فرض کنید دسکتاپ کامیپوتر به صورت فضایی ۳۶۰ درجه باشد و شما به هر قسمت از آن که نگاه کنید اطلاعات و فایل های بسیار زیادی را که دارید ببنید . این می تواند بسیار برای کاربران جالب و لذت بخش باشد .

۷-هنر : در حال حاضر می توانید انگشت خود را روی صغحه نمایش بکشید و آثار هنری را خلق کنید و اما در آینده می توانید این آثار هنری را در فضایی سه بعدی خلق کنید . در این تکنولوژی مانع های فیزیکی به صورت کلی برداشته می شود و تخیلات در تصویرسازی بیش تر می تواند خود را نشان دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *