#


چگونه از حریم شخصی خود حفاظت کنیم ؟

11 ژوئن 2019 بدون نظر 1785 بازدید

چگونه از حریم شخصی خود حفاظت کنیم ؟

امروزه با گسترش حضور در فضای مجازی حفاظت از حریم شخصی بسیار مهم شده است . در این مطلب اقداماتی را بررسی می کنیم که با استفاده از آن ها حریم شخصی امنی را داشته باشیم.

راه های حفاظت از حریم شخصی

۱-از وای فای همگانی استفاده نکنید : در شهرهای بزرگ جهان از جمله خدمات عمومی که برای همه مردم وجود دارد وای فای های همگانی است .بسیاری از منتقدان بر این عقیده اند که این راه از مهم ترین راه هایی است که هکرها می توانند اطلاعات شخصی دیگران را ذخیره کنند و بعدها بعه اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند . بهترین راه این است که به اینرتنت های همگانی وصل نشوید و تنها از وای فای های اختصاصی خود و یا از دیتای گوشی خود استفاده کنید .

حریم شخصی

۲- از پسوردهای امن استفاده کنید : برای این که از حریم شخصی خود حفاظت کنید باید برای حساب های کاربری خود از گذر واژه های امنی استفاده کنید . رمزهای عبور ایمن راه را برای ورود هکرها تا حد زیادی سد می کند . متخصصان در این زمینه از کاربران می خواهند که گذر واژه هایی را که انتخاب می کنند بهتر است قابل حدس زدن نباشد .

۳-استفاده از سیستم برای ورود دو مرحله ای : بسیاری از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها دارای سیستم ورود دو مرحله ای هستند . کاربران هم برای حفاظت از حریم شخصی خود می توانند از این نوع سیستم ها استفاده کنند.

۴-برای پرداخت پول از درگاه های امن استفاده کنید : کاربران باید برای این که از حریم شخصی و اطلاعات مالی خود حفاظت کنند بهتر است تا از درگاه های ایمنی که برای این منظور قرار داده شده اند استفاده کنند .

۵-به امن بودن سایت توجه کنند : گوگل در مرورگر کروم برای این که به کاربران این موضوع را بفهماند که سایت موردنظر امنیت بسیار بالایی دارد در ابتدای سایت از کلمه Https  استفاده می کنند و اگر سایت از نظر امنیتی قابل قبول نباشد پسوند اس از آخر آن برداشته می شود . با توجه کردن به این کلمه به سایت های نامعتبر وارد نشوید .

۶-حساب های بانکی خود را زود به زود چک کنید : کاربران بهتر است زود به زود حساب های بانکی خود را چک کنند تا در صورت این که پرداخت نابهجا و مشکوکی در این میان صورت گرفته باشد از اقدامات بعدی در این باره جلوگیری کنند.

۷-اطلاعات شخصی خود را به دیگران ندهید : بسیاری از افراد ناشناس با تماس گرفتن و یا ایمیل زدن و روش های دیگر گذرواژه های افراد را از آن ها دریافت می کنند و به این طریق به حریم شخصی افراد وارد می شوند و اطلاعات را به سرقت می برند.

۸-اپلیکیشن های نامعتبر را دانلود نکنید : بسیاری از بدافزارها وجود دارند که به شکل اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند و افراد زیادی آن ها را دانلود می کنند و به این طریق هکرها به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا می کنند .

۹-لینک های ناشناس را باز نکنید :کلیک کردن روی لینک های اشتباه راه را برای هکرها باز می کند تا به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند . پس بهتر است روی هر لینکی کلیک نکنید .

با رعایت کردن موارد بالا تا حد زیادی می توانید از حریم شخصی خود محافظت کنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *