#


زبان های برنامه نویسی که برای هک مورد استفاده قرار می گیرد

22 ژوئن 2019 بدون نظر 3069 بازدید

زبان های برنامه نویسی که برای هک مورد استفاده قرار می گیرد

برای این که به دنیای هک و امنیت وارد شوید نیاز است تا دانش های مورد نیاز در این رابطه را فراگیرید. اگر در این زمینه دانش کافی را نداشته باشید زمانی که بخواهید برای اولین کار در زمینه هک تجربه ای داشته باشید احتمال این وجود دارد که خودتان در هک مورد هدف قرار بگیرید و خودتان قربانی شوید. برای این که بتوانید در امنیت شبکه های کامپیوتری به خوبی ظاهر شوید در ابتدا باید یک هکر خوب باشید .

مدیر شرکت های بسیار بزرگی که در زمینه امنیت شبکه های کامپیوتری فعالیت می کنند در گذشته جز هکرهای بسیار خوبی بوده اند و البته الان از دانش و ایده های خود در زمینه رفع کردن امنیت شبکه ها و از بین بردن باگ ها استفاده می کنند . از دانش های اولیه که هر هکر بای داشته باشد مربوط به زبان های برنامه نویسی و آشنایی با زبان های برنامه نویسی است که در ادامه این مطلب در این باره اطلاعات بیش تری به دست خواهیم آورد.

هکر

زبان های برنامه نویسی برای هکر

تمامی هکرهایی که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند مثل هکرهای کلاه سیاه ، هکرهای کلاه خاکستری و هکرهای کلاه سفید باید به زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی مسلط باشند . حال اگر فردی دانش برنامه نویسی نداشته باشد و در شبکه ها و سیستم های کامپیوتری نفوذ کند به او در دنیای وب هکرهای کلاه صورتی می گویند. این افراد دانش برنامه نویسی ندارند و تنها برای هک از ابزارها و وسایلی استفاده می کنند که توسط متخصصان در این زمینه به وجود آمده اند و تنها از دستورالعمل هایی تشکیل می شوند که به صورت پشت سر هم اجرا می شوند  .

موفق بودن هکرها تنها به ابزارهایی بستگی دارد که هکر از آن ها استفاده می کند و هم چنین به این که چگونه دستوراالعمل ها را اجرا می کند مربوط می شود . بسیاری از این افراد امروزه وجود دارند که با استفاده از اندرودامپر وای فای را هک می کنند ، با استفاده از ترموکس به هک اینستاگرام و یا تلگرام می پردازند. این افراد در برخی از شرایط موفق هم می شوند و اما در مورد برنامه نویسی دانشی را ندارد و تنها از برنامه هایی استفاده می کنند که برای این مورد ساخته شده اند.

یک هکر باید با همه زبان های برنامه نویسی های رایج و عمومی آشنایی لازم را داشته باشد و البته به برخی از آن ها هم باید به صورت کامل تسط داشته باشند . این زبان ها را در ادامه بررسی می کنیم . اگر دانشی که هکرها در این زمینه دارند بیش تر باشد باعث می شود تا کاری که آن ها انجام می دهند هم کیفیت بسیار بیش تری داشته باشد و مسلما آینده شغلی که می تواند در آینده برای وی رقم بخورد نیز بهتر خواهد بود . البته در این جا منظور از شغل افرادی است که در زمینه امنیت و هک تخصص دارند. این افراد از جایگاه بسیار خوبی در کشورهای بزرگ دنیا برخوردارند و حقوقی را هم که دریافت می کنند بسیار زیاد است .

زبان های برنامه نویسی که هکر باید به آن ها تسلط کامل داشته باشد

۱-زبان برنامه نویسی سی و سی پلاس :  از اولین زبان هایی که در دانشگاه ها برای دانشجویان تدریس می شود این دو زبان هستند . از این دو زبان می توان به عنوان پایه زبان های برنامه نویسی یاد کرد که بیش تر کسانی که در زمینه امنیت فعالیت می کنند باید با این زبان ها آشنایی داشته باشند.

بسیاری از زبان های مدرن دیگری نیز مانند پی اچ پی ، جاوا و پایتون نیز با استفاده از همین زبان نوشته می شوند . و در نوشتن سیستم عامل هایی نظیر لینوکس و مایکروسافت نیز از این زبان استفاده شده است . اساس زبان برنامه نویسی های شی گرا نیز++ C است . پس همه زبان هایی که شی گرایی دارند نیز در خود زبان ++ C استفاده می کنند.

۲-زبان برنامه نویسی جاوا : از زبان های برنامه نویسی برای هک مورد استفاده قرار می گیرد می توان به جاوا اشاره کرد. شعار برنامه نویسی جاوا این است که یک بار نویس و همیشه آن را اجرا کن . منظور از این جمله این است که پلتفرم های بسیار زیادی می توانند کدهای زبان جاوا را اجرا کنند و نیاز نیست تا کدهای برنامه در پلتفرم های مختلف هم تغییر کند. از این زبان برنامه نویسی می توان در همه سیستم عامل ها استفاده کرد و می توان ابزارهای هک بسیار زیادی را با استفاده از آن ایجاد کرد.

۳-زبان برنامه نویسی پایتون : زبان پایتون دارای ویژگی های بسیار خاصی است که باعث می شود تا مورد علاقه بسیاری از افرادی باشد که در زمینه امنیت و هک فعالیت می کنند. این زبان از نوع زبان های برنامه نویسی سطح بالا است زیرا به زبان انسان بسیار نزدیک است و یادگیری آن نیز به راحتی صورت می گیرد . اسکریپت هایی که توسط زبان پایتون نوشته می شوند می توانند بدون این که کامپایل شوند اجرا شوند.

زبان پایتون از زبان های برنامه نویسی متن باز است و هم چنین مبتنی بر شی گرایی است . از جمله ویژگی های بسیار خوب این زبان برای هکرها این است که کتابخانه های بسیار زیادی دارد که می تواند ابزارهای هک با آن ساخته شود و کار را برای هکر بسیار آسان می کند.

۴-زبان برنامه نویسی HTML و جاوا اسکریپت: این دو زبان هر دو اساس زبان های برنامه نویسی تحت وب هستند. HTML زبانی است که می تواند برای طراحی صفحات وب سایت بسیار کاربردی باشد . بعد از این که این زبان را یاد گرفتید می توانید زبان جاوا اسکریپت را فرا بگیرید که یک زبان سمت کلاینت است .

۵-زبان برنامه نویسی PHP: این زبان از جمله زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که برای هک و برنامه نویسی وب مورد استفاده قرار می گیرد . حدود هشتاد درصد از سایت ها در کدهای خود از این زبان استفاده می کنند .

۶-زبان پر و جوی SQL: از زبان های مربوط به پایگاه داده است . امروزه همه اطلاعات در پایگاه داده ذخیره سازی می شوند و تمام سرویس ها و اطلاعاتی که در دیتابیس ها ذخیره می شوند با این زبان کار می کنند .  این زبان برای امنیت و هک داده هابسیار مفید است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *