#


طراحی در واقعیت مجازی

1 ژوئن 2019 بدون نظر 1783 بازدید

طراحی در واقعیت مجازی

واقعیت مجازی از جمله تکنولوژی هایی است که  در دنیای امروز بسیار انسان را درگیر کرده است . برای این که این تکنولوژی را یاد بگیریم باید زمان بسیار زیادی را صرف کنیم . با استفاده از قوانینی که در ادامه بیان می شود می توان مسیر طراحی واقعیت مجازی را طی کرد .

گام های طراحی واقعیت مجازی

۱-ابتدا باید مسیری که می خواهید یادبگیرید را معین کنید : برای این که مفهوم جدیدی را یاد بگیریم باید وقت بسیار زیادی صرف شود . در واقعیت مجازی نیز طراحی از جمله مهارت های جدید است و همین باعث شده است تا متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به این سمت گرایش داشته باشند . برای  طراحی واقعیت مجازی محیط Unity بسیار می تواند کاربردی باشد به همین دلیل هم نوشتن اسکریپت در این محیط نیاز دارد تا با زبان های سی و جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید .

اگر می خواهید بازی های واقعیت مجازی بپردازید هم باید مهارت هایی که در بالا بیان شد را یادبگیرید و هم باید انیمیشن ، مدل سازی های سه بعدی ، طراحی بازی و صدا را یادبگیرید. پس برای این که به طراحی واقعیت مجازی بپردازید در ابتدا باید مسیر یادگیری را انتخاب کنید.

۲—با هدست آزمایش کنید :گاهی ممکن است در کامپیوتر خود به مشاهده واقعیت مجازی بپردازید و زیبایی آن ها را درک کنید و اما آیا در هدست ها نیز به همین زیبایی تصاویر را مشاهده خواهید کرد. پس زمانی که طراحی واقعیت مجازی را انجام می دهید توجه داشته باشید که آن را با هدست ها آزمایش  کنید .

طراحی واقعیت مجازی

و درنهایت چیزی را که طراحی کرده اید را تست کنید و بعد از آن نیز آن را دورن هدست های واقعیت مجازی ببینید تا دچار خطا نشوید . برای مثال در ابتدا با استفاده از نرم افزار Sketch طرح دو بعدی خود را بکشید و درنهایت نیز با استفاده از نرم افزار After Effect می توانید آن را به انیمیشن تبدیل کرده و آخر با استفاده از Unity می توانید طرح های سه بعدی را ایجاد کنید . طرح سه بعدی مرحله آخر را می توانید در هدست های واقعیت مجازی مشاهده کنید .

۳-انتخاب دستگاه واقعیت مجازی : قبل از این که طراحی واقعیت مجازی را شروع کنید در ابتدا باید هدست موردنظر خود را انتخاب کنید. بعضی از این هدست ها تنها با استفاده از دکمه ها کار می کنند و اما در بعضی دیگر دکمه ای وجود ندارد . برای این که کار توسعه را شروع کنید بهترین راه این است تا هدستی مقرون به صرفه را انتخاب کنید . بعضی از هدست ها را می توانید حتی با قیمت ۵۰ هزار تومان نیز خریداری کنید .

۴-آشنا شدن با واژه ها : برای طراحی واقعیت مجازی در محیط های سه بعدی لازم است تا با واژه های مرتبط آشنایی داشته باشید . مثلا می توان واژه Field of view اشاره کرد که به معنای مقدار درجه قابل مشاهده کاربر است . برای مثلا اگر این مقدار برابر ۱۰۰ باشد یعنی میدان دید کاربر در واقعیت برابر ۱۰۰ است .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *