#


آخرین اخبار از صدور پروانه ساخت

شورای پروانه ساخت
17 می 2017 بدون نظر 1611 بازدید

آخرین اخبار از صدور پروانه ساخت

آخرین اخبار از صدور پروانه ساخت

به گزارش از من بپرس، در جلسه امروز شورای ساخت سازمان سینمایی مجوز ساخت دو فیلم سینمایی صادر شد.

اولین فیلمنامه ای که مجوز ساخت آن صادر شد، آرش و گوی جادویی نام دارد. تهیه کنندگی این فیلم حسن پور قلی زاده است که همچنین نویسنده و کارگردان این اثر که یک فیلم انیمیشن در ژانر کودک است، نیز خواهد بود.

حسن پور قلی زاده چهره قدیمی و نام آشنای سینماست که پیشتر به عنوان مدیر فیلمبرداری در فیلم هایی مثل جنگ نفت کش ها (1372)، زرد قناری (1367)، اجاره نشین ها (1365) و همچنین بازیگر در فیلم هیوا ساخته مرحوم رسول ملاقلی پور، نویسنده فیلم نامه در فیلم بندر مه آلود (1371) و کشتی آنجلیکا (1367) و خانه خلوت (1370) همکاری کرده است.

پور قلی زاده برای این فعالیت ها نامزد دریافت جوایز بسیاری از جشنواره های داخلی نیز شده است. مهم ترین افتخار وی در این زمینه دریافت سیمرغ بلورین فیلم نامه برای فیلم خانه خلوت در دهمین دوره جشنواره فجر و برنده لوح افتخار بهترین فیلمبرداری برای فیلم طوفان از هفتمین دوره جشنواره فیلم های دفاع مقدس در سال 1377 است.

دومین فیلمنامه که امروز مجوز ساخت آن صادر شد، همین چند روز به تهیه کنندگی حجت الله سیفی، در ژانر اجتماعی است. وحید قاضی میرسعید به عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری خواهد کرد.

آخرین فعالیت حجت الله سیفی، نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم بچه های جسور در سال 1391 است. همچنین آخرین فیلم وحید قاضی میرسعید جاده شهریار نام دارد که وی در آن سمت نویسنده، کارگردان و تهیه کننده را داشته است.

دیگر همکاری مشترک این دو در فیلم به خاطر خواهرم به تهیه کنندگی و کارگردانی سیفی  بوده است که قاضی میرسعید به عنوان تدوینگر آن کار کرده است.

دیگر خبر مرتبط در این زمینه، صدور پروانه ساخت در بخش نمایش خانگی برای فیلم نامه یک سیب است. تهیه کننده و کارگردان این فیلم غلامرضا صیامی زاده است.

همچنین اخبار این جلسه حکایت از موافقت با ساخت یک فیلم مستند و یک فیلم کوتاه نیز دارد که هنوز از نام و عوامل آنها خبری در دست نیست.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *