#


معرفی فیلم هایی که تقاضا کننده اکران نوروز 97 هستند

26 فوریه 2018 بدون نظر 1361 بازدید

معرفی فیلم هایی که تقاضا کننده اکران نوروز 97 هستند

از بین 16فیلم متقاضی اکران نوروز 97، نیمی از آن ها کمدی هستند

نمایش نوروز آن چنان اهمیتی برای تولید کنندگان فیلم‌ ها و پخش کنندگان دارد و به اندازه ای درباره فیلم ‌های کنونی در نمایش ابتدای سال حساسیت وجود دارد که شورای صنفی نمایش امسال هم لیست فیلم ‌های متقاضی را مشخص کرده است. پخش کنندگان شانزده فیلم آمادگی خود را جهت نمایش نوروز سال آینده اعلام کرده‌اند.

به نقل از غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش بعد از مشخص شدن آیین نامه نمایش سال آتی، ترکیب فیلم ‌های نوروزی از بین این ۱۶ فیلم انتخاب خواهد شد:

«خرگیوش» (مانی باغبانی)، «ماه پیشونی ۲» (سید جواد هاشمی)، «لونه زنبور» (برزو نیک نژاد)، «فیلشاه» (هادی محمدیان)، «مصادره» (مهران احمدی)، «به وقت شام» (ابراهیم حاتمی کیا)، «خاله قورباغه» (مسعود کرامتی)، «لاتاری» (محمدحسین مهدویان)، «ما شما را دوست داریم خانم یایا» (عبدالرضا کاهانی)، «تگزاس» (مسعود اطیابی)، «چهارراه استانبول» (مصطفی کیایی)، «بی ‌حساب» (مصطفی احمدی)، «فِراری» (علیرضا داودنژاد)، «خجالت نکش» (رضا مقصودی)، «من دیوانه نیستم» (علیرضا امینی) و «جاده قدیم» (منیژه حکمت).

طبق پیش ‌بینی ها، کفه ترازو به سمت فیلم ‌های کمدی سنگینی می ‌کند و تقریباً نیمی از این 16 فیلم رگه ‌های طنز دارند. بخش دیگر حضور فیلم تازه کاهانی در این لیست می باشد، در صورتی که او چند روز قبل اطلاع داده بود مجوز نمایش این فیلم صادر نشده و او بازی اخذ پروانه نمایش را به وزارت ارشاد باخته است!

از طرفی دیگر «خوک» مانی حقیقی هم در این لیست نمی باشد. او هفته قبل در نشست خبری جشنواره فیلم برلین گفته بود که فیلمش تقریباً یک ماه دیگر در ایران به نمایش در خواهد آمد. همچنین در این لیست یک انیمیشن و دو فیلم تولید شده برای کودکان به چشم می خورد.

به نظر می‌ آید به روش یکی دو سال گذشته شورای صنفی نمایش سه فیلم کمدی را در نمایش نوروز قرار دهد و سه فیلم دیگر جدی باشند. شانس «به وقت شام» و «لاتاری» بیشتر از فیلم‌های دیگر ارزیابی شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *