#


فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» باز هم اکران نشد

15 فوریه 2018 5 نظر 1759 بازدید

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» باز هم اکران نشد

برنامه مشترک بین مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما برای نمایش ندادن فیلم سینمایی «عصبانی نیستم»

فیلم «عصبانی نیستم» از دیروز بیست و پنجم بهمن قرار بود اکران شود و این دفعه به بهانه انصراف موسسه فیلمیران به عنوان پخش کننده روی پرده نرفت. پس از منتشر شدن عکس یک تعهد نامه از طرف رضا درمیشیان که در آن ابراهیم داروغه زاده، منوچهر شاهسواری و علیرضا رضاداد امضا کرده بودند سازمان سینمایی مسئولیت نمایش این فیلم را به عهده می گیرد، اکنون سازمان سینمایی با همکاری شورای صنفی نمایش، بازی پیچیده‌ تری را برای د یده نشدن این فیلم شروع کرده و کار به بحث داروغه زاده و پخش کننده تازه فیلم در توییتر کشیده است.

فیلم رفع توقیف شده «عصبانی نیستم» هم چنان در هزار تویی از موانع بیرونی و مشکلات اداری پشت خط اکران مانده است. روز گذشته درمیشیان عکس تعهد نامه ‌ای را انتشار داد که سازمان سینمایی این دفعه اکران فیلم را قبول می کند، ولی ظاهراً کنار کشیدن فیلمیران مانع جدید است. خیلی سریع مشخص گردید دفتر پخش بلیت قرار  است این فیلم را به نمایش بگذارد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش علت اکران نشدن این فیلم را به این‌ صورت توضیح داد: «شورای صنفی نمایش هیچ مشکلی با اکران فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان ندارد ولی از آن جا که مؤسسه پخش فیلمیران از اکران و پخش این فیلم انصراف داده است، باید پخش‌ کننده تازه ای معرفی شود و روال اداری آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.هر فیلمی برای نمایش در سینماها باید پخش کننده خود را به سازمان سینمایی معرفی نماید و چون در رابطه با فیلم عصبانی نیستم پروانه ثبت شده در شورا به اسم موسسه پخش فیلمیران می باشد می بایست پخش کننده تازه ای معرفی گردد تا بعد از طی مراحل در مورد مشخص شده اکران شود.»

ساعاتی پس از منتشر شدن این مصاحبه، سبحان گستر فیلم «بلیت» پخش ‌کننده تازه «عصبانی نیستم» بیانیه ای انتشار داد: «‎سبحان گستر فیلم «بلیت» پخش کننده رسمی «عصبانی نیستم!» می باشد که از ظهر روز قبل تمامی قراردادهای خود با سالن ‌های سینما را به شورای صنفی واگذار کرده بود و ما همواره در انتظار حواله نمایش و اجازه سالن‌ های سینما می باشیم ولی سازمان سینمایی هنوز جوابی به ما داده نداده است. ما بر پایه پروانه نمایش قانونی این فیلم و سند امضا شده توسط سه نفر از افراد دارای اعتبار سازمان سینمایی پخش آن را بر عهده گرفته ‌ایم و به هیچ وجه از حق و حقوق قانونی خود کوتاه نمی ‌آییم.»

در صورتی که از کانال‌ های رسمی به این سوالات جوابی داده نشد، ابراهیم داروغه ‌زاده در نخستین ساعات پس از نیمه شب در توییتر به این سوالات پاسخ داد. او اول نوشت: «نمایش هر فيلم بعد از گرفتن مجوز نمايش از شوراي بازبيني وظیفه پخش كننده فيلم مي باشد.»

زمانی که کاربران توییتر در جواب به او بیانیه دفتر بلیت را منتشر کردند، داروغه زاده جواب داد: «شورای صنفی نمایش كه البته نهادی غیر دولتی ست دوشنبه ها جلسه دارند به احتمال زیاد این به این مورد رسیدگی خواهند نمود. البته نامه انصراف فیلمیران تا به حال حاضر به ارشاد فرستاده نشده است.»

اما مسئله پایان نیافت و اکانت توییتر دفتر پخش بلیت به داروغه زاده جواب داد: «جناب آقای داروغه زاده نامه انصراف فیلمیران هم به تحویل سازمان سینمایی داده شده و هم به شورای صنفی نمایش و شماره ثبت آن موجود می باشد.»

داروغه زاده در جواب به بلیت گفت: «من با مدیر كل سینمای حرفه ای امروز عصر صحبت كردم، گفتند نشده ، شاید هم ندیده باشند. شما قرار داد پخش فیلم را به سازمان سینمایی تحویل داده اید؟»

اکانت توییتر بلیت به این صورت جواب داد: «بله امروز ما در سازمان سینمایی بودیم و جلسه کاملی هم داشتیم ولی جناب آقای فرجی (مدیرکل سینمای حرفه ای) به تقاضاهای ما جواب رد دادند و فرمودند تصمیم گیرنده آقای داروغه زاده می باشد و هر چه درخواست دادیم پروانه سالن های سینما را به ما ندادند.»

در ادامه، داروغه زاده با طعنه نوشت: «آقای ظلی پور شما مدیر عامل کمپانی پخش سبحان گستر می باشید؟» و اکانت بلیت جواب داد: «شخص ایشان حتماً می توانند جواب بدهند. ولی از سوی روابط عمومی دفتر پخش به اطلاع می رسانیم آقاى منوچهر زبردست مدیر عامل موسسه و پیگیر امور می باشند.»

به نظر می ‌رسد سازمان سینمایی که از یک طرف به این فیلم مجوز نمایش داده و از طرفی دیگر از حملات گروه‌ های فشار بیرون از سینما پس از نمایش «عصبانی نیستم» در هراس است، این دفعه با ایجاد موانع اداری و بوروکراتیک و البته با هماهنگی شورای صنفی نمایش (که تحت نظر خانه سینما می باشد ولی استقلال صنفی‌ آن بیش از قبل زیر سوال رفته است) نیت دارد نمایش این فیلم را به تعویق بیاندازد تا با رسیدن به نمایش نوروز سال آینده نمایش این فیلم باز هم به عقب بیفتد یا به طور کلی کنسل شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *