#


نفس نرگس آبیار، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره زوریخ

نفس
10 ژوئن 2017 بدون نظر 1403 بازدید

نفس نرگس آبیار، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره زوریخ

نفس نرگس آبیار، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره زوریخ

به گزارش از من بپرس، فیلم سینمایی نفس، آخرین اثر به نمایش درآمده نرگس آبیار به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره زوریخ انتخاب شد.

نفس، سومین فیلم نرگس ابیار بعد از «اشیاء از آنچه در آینه می‌ بینید به شما نزدیک ترند» و «شیار 143» داستان چهار کودک به نام های بهار، مریم، کما و نادر و دنیای کودکانه آنهاست!!

این فیلم در جشنواره فجر سیو چهارم به نمایش درآمد و در پنج رشته نامزد دریافت سیمرغ شد. شبنم مقدمی توانست سیمرغ نقش مکمل را به خاطر این فیلم به دست بیاورد.

نفس همچنین در این دوره جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلم در بخش نگاه ملی را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر فیلم نفس، آثاری دیگر از سینمای ایران در جشنواره زوریخ نمایش داده شدند. این فیلم ها عبارتند از:

وارونگی ساخته بهنام بهزادی، به دنیا آمدن ساخته محسن عبدالوهاب، رفتن به کارگردانی نوید محمودی، لاک قرمز به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، پولاریس به کارگردانی سودابه مرادیان، باغ‌ های زردآلو ساخته پوریا حیدری اوره، فرزندان ساخته یاسر طالبی، ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی، نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه، یک روز طولانی ساخته بابک بهرام بیگی، و «من» به کارگردانی سهیل بیرقی.

همچنین در این جشنواره برای گرامیداشت یاد و خاطره عباس کیارستمی، فیلم ساز فقید ایرانی، آخرین اثر این سینماگر نخبه به نام «منو ببر خونه» که یک فیلم کوتاه است و  فیلم ‌ «٧٦ دقیقه و ١٥ ثانیه با عباس کیارستمی» به کارگردانی سیف الله صمدیان نیز نمایش داده شدند.

این دوره از جشنواره فیلم زوریخ برای یک فیلم ساز تیرانی دیگر بزرگداشت برپا شد؛ داریوش مهرجویی. علاوه بر بزرگداشت این فیلم ساز قدیمی و باسابقه، فیلم های لیلا و گاو از ساخته های او برای تماشاگران نماش داده شدند.

گفتنی است که جشنواره زوریخ یک جشنواره رقابتی است که از ١١ تا ١٧ خرداد ماه در این شهر برگزار شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *