#


نرگس آبیار در UCLA «نفس» می‌کشد

نرگس آبیار
9 می 2017 بدون نظر 1545 بازدید

نرگس آبیار در UCLA «نفس» می‌کشد

نرگس آبیار در UCLA «نفس» می‌کشد

به گزارش از من بپرس، «نفس» آخرین ساخته نرگس آبیار در دانشگاه «UCLA» کشور آمریکا نمایش داده می شود.

بنا بر سنتی هر ساله، این دانشگاه مجموعه ای از فیلم های مطرح در سراسر جهان را برای دانشجویان خود پخش می کند. پخش این فیلم ها با دعوت از سازندگان آنها همراه است.

همچنین در کنار اکران این فیلم ها جلساتی با کمپانی ‌های بزرگ هالیوود به منظور بازدید، تبادل تجربه و همکاری مشترک برنامه ریزی شده است.

نرگس آبیار متولد تهران و دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی کار خود را با نوشتن داستان هایی برای کودکان آغاز کرد. سپس چند مجموعه داستان و رمان برای بزرگسالان نوشت. آبیار با رمان «کوه روی شاخه های درخت» توانست جایزه هشتمین جشنواره کتاب دفاع مقدس را به دست بیاورد.

آبیار سپس به فیلم سازی روی آورد و چند فیلم کوتاه داستانی ساخت. شاخص ترین کار کوتاه او بن بست مهربان در چندین جشنواره بین المللی به نمایش درآمد.

نفس سومین فیلم نرگس آبیار بعد از اشیاء از آنچه می بینید به شما نزدیک ترند و اثر موفق شیار 143 است.

در خلاصه داستان نفس آمده است که این فیلم روایت زندگی چهارکودک به نام‌ های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیر!!

نفس در سی و چهارمین جشنواره بی المللی فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم توانست دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فلیم از نگاه ملی را به دست بیاورد.

دانشگاه UCLA زمان پخش این مجموعه فیلم را 6 تا 19 ماه می برابر با 16 تا 29 اردی بهشت ماه در نظر گرفته است.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *