#


دومین اسکار برای ایران

دومین اسکار
1 مارس 2017 بدون نظر 1925 بازدید

دومین اسکار برای ایران

دومین اسکار برای ایران

با تمام محدودیت هایی که دولت آمریکا برای مهاجران از جمله ایرانیان اعمال کرد اما این باعث نشد که کارگردان موفق ؛ اسکار خود را در بزرگترین مراسم اهدای جهان از دست دهد.

فروشنده اصغر فرهادی که با اقبال بی نظیر مردم مواجه شده بود توانست پس از کش و قوس های فراوان و حرف و حدیث های بسیار نهایتا جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند. اسکار 2017 رقابتی بسیار تنگاتنگ میان آثار جهان بود که اصغر فرهادی و ترانه علی دوستی از آمدن به این مراسم به خاطر سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ انصراف داده بودند.

اصغر فرهادی

خود نیز در بیانیه ای که توسط خانم انوشه انصاری به عنوان نماینده فرهادی در مراسم خوانده شد این موضوع را بیان کرد و از همه ی حضار و دست اندرکاران این مراسم عذرخواهی کرد و گفت : من به احترام مردم کشورم و 6 کشور دیگر که به صورت ناعادلانه و غیر انسانی از حضور در کشور آمریکا باز مانده اند، از حضور در این مراسم و در کنار ما بودن محروم شدم و آرزوی بهترین ها را برای همه ی کارگردانان حاضر در مراسم دارم.

اصغر فراهادی در غیاب خود دو ایرانی سرشناس ساکن آمریکا ( دکتر فیروز نادری و انوشه انصاری ) را به عنوان نمایندگان خود در این مراسم تعیین کرده بود. پس از برنده شدن فرهادی در مراسم و بردن جایزه اسکار 2017 انوشه انصاری بیانیه ی او را در حضور همه ی حضار قرائت کرد.

انوشه انصاری

به عنوان اولین زن ایرانی است که به فضا رفته است وی در سال 1385 به این موضوع دست یافت. وی بنیان گذار و گرداننده ی شرکت فناوری ارتباط از راه دور (TTI) و کاوشگر می باشد.
دکتر فیروز نادری معاون پیشین مدیر کل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش رانش جت در ناسا و مدیر کل اکتشافات منظومه ی خورشیدی از اوت 2011 می باشد. وی دارای مناصب بسیار زیادی در سازمان ناسا بوده است که یکی از افتخارات ایران به شمار می آید.

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *