#


طراحان لباس مشهور ایرانی

25 آوریل 2019 بدون نظر 2097 بازدید

طراحان لباس مشهور ایرانی

طراحی لباس از جمله هنرهایی است که دوخت و هماهنگ بودن لباس ها و سایر اکسسوری های موجود در لباس ها می پردازد.طراحی لباس با ارائه یک طرح اولیه شروع می شود و بع از ان نیز در مراحل پایانی لباس دوخته و ارائه خواهد شد.در این زمینه طراحان لباس زیادی فعالیت می کنند . اولین اصلی که برای طراحی لباس فرد باید درنظر داشته باشد این است که این لباس در چه مکانی و برای چه مخاطبی مناسب خواهد بود .

در ادامه با برخی از طراحان لباس مشهور ایرانی آشنامی شویم.

طراحی لباس

هنرمندان مشهور در زمینه طراحی لباس

۱-بیژن پاکزاد: بیژن پاکزاد از جمله طراحانی بوده است که در زمینه تولید ادکلن و عطر و لباس های مردانه فعالیت کرده است. وی را با نام تجاری بیژن می شناسند. بیش تر تخصص وی در زمینه عطر و ادکلن بوده است اما بعدها وی به طراحی ماشین های رولزرویس نیز پرداخته است.

اولین فروشگاه او پلنگ صورتی نام داشته است که برندهای معروف را وارد کرده و به سرعت شهرت زیادی را به دست آورده است. بعد از موفقیت در این زمینه وی بوتیک دیگری را برای طراحی لباس باز کرد که حتی از پلنگ صورتی نیز مورد توجه بیش تری قرار گرفت و بیش تر افراد مشهور به آن جا رفت و آمد می کردند.

از نظر وی ایران برای او کوچک بود به خاطر همین هم ابتدا به کشورهای اروپایی و بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرد.

۲-مهلا زمانی: مهلا زمانی در ایتالیا مورد تقدیر قرار گرفت وی لباس های پوشیده را در طراحی لباس های خود جایگزین لباس های عریان کرده بوده است و لوح افتخاری را نیز از نخست وزیر ایتالیا دریافت کرده است.

شهرت و مهارت مهلا زمانی نه تنها در ایران مورد توجه همگان به خصوص افراد مشهور قرار گرفت بلکه بعدها شهرت به هالیوود هم رسید و بازیگر هالیوودی لباس وی را جلوی فرش قرمز به تن کرد که باعث شد وی در جهان شهرت بسیاری یابد.

او از جمله کسانی بود که در طراحی لباس های خود طرح های سنتی ایرانی را با طرح های امروزی تلفیق کرد. او تا به حال در زمینه طراحی لباس نمایشگاه های زیادی را برگزار کرده است.

۳-نیما بهنود: نیما بهنود در طراحی لباس های خود از خط نستعلیق ایرانی و مهرهای قدیمی استفاده می کند.اکنون نیز در نیویورک یکی از گروه های ۱۷ نفری را برای طراحی لباس اداره می کند. نیما بهنود را می توان جز اولین طراحانی دانست که به طراحی خط نستعیلق خاورمیانه ای پرداخته است.

۴-سهیل عباسی:وی ابتدا مشغول تحصیل در رشته متالوژی بوده است و اما علاقه زیادی به دنیای مد و طراحی لباس داشته است که باعث شده تا شش ماه دوره طراحی لباس را در مالزی بگذارند.وی از اولین افرادی بود که به طراحی زنده لباس در دانشگاه الزهرا پرداخت .

۵- عالیه طاهری : عالیه طاهری از جمله بهترین طراحان مد ایرانی است که با بهره گیری از طرح های بسیار زیبای خود می تواند تحول زیادی را در طراحی لباس ایجاد کند. او در رنگ پوشش های خود از ترکیبات رنگ طلایی استفاده می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *