#


چگونه فرش ماشینی را انتخاب و خریداری نماییم؟

فرش ماشینی
16 اکتبر 2017 بدون نظر 1691 بازدید

چگونه فرش ماشینی را انتخاب و خریداری نماییم؟

چگونه فرش ماشینی را انتخاب و خریداری نماییم؟

همان طور که از اسم فرش ماشینی پیداست این فرش برعکس فرش های سنتی توسط دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی بافته و به بازار عرضه می شود. با مطالعه این مطلب می توانید با فرش ماشینی و نکاتی که برای نگهداری و خریداری آن وجود دارد بیشتر آشنا شوید.

فرش ماشینی در گذر زمان در ایران

تعدادی از تاجران ایرانی در اوایل دهه پنجاه شمسی فرش های ماشینی را از بلژیک به ایران آوردند و با ورود این فرش ها به ایران کارخانه های فرش ماشینی هم بازگشایی شدند. ایرانی ها از فرش بسیار استفاده می کردند و فرش های سنتی با قیمت بالایی که داشتند باعث شد که این فرش ها را مورد قبول خو قرار دهند و باعث شد که رونق خوبی بگیرند. البته همه ی شما می دانید که فرش های سنتی یا همان دست بافت ارزش مادی و معنوی شان نسبت به فرش های ماشینی بالاتر است.

فرش ماشینی

فرش ماشینی

جنس الیاف به کار رفته در فرش ماشینی

تکنولوژی های گوناگونی توانسته اند که به کمک تولید فرش ماشینی بیایند. همینطور از الیاف های گوناگون در تولید فرش ماشینی استفاده می شود. فرش ماشینی هم همانند فرش های دستبافت و سنتی از تراکم های و شانه های مختلفی بافته می شود. پر فروش ترین و بهترین فرشی که در بازار فروخته می شود فرشی است که داخل آن از رنگ آکریلیک استفاده شده است. در این مدل فرش ها الیافی شبیه به پشم به کار رفته است، به همین دلیل این گونه از فرش ها از نرمی خاصی برخوردارند. قیمت این نمونه فرش نسبت به نمونه های دیگر کمی گران تر است. به دلیل بالا بودن قیمت پشم طبیعی در این نوع از فرش های ماشینی از پشم کمتری استفاده شده است.

فرش هایی که از جنس آکریلیک هستند در برخورد با رطوبت، شستن و یا آفتاب هیچ تغییری نمی کند و دچار آب رفتگی نمی شوند. از طرفی دیگر اگر داخل فرش ها از آکریلیک و پلی پروپیلن و یا پلی پروپیلن را به تنهایی استفاده کرده باشند این نکات را به همراه ندارد و ماندگاری و مقاومت شان در برابر آب و آفتاب پایین تر می آید. این نمونه از فرش ها آلودگی را سریع به خود جذب می کنند. اگر روغنی بر روی ان فرش بریزد پاک کردن آن ها بسیار سخت است.

فرش ماشینی

فرش ماشینی

نکاتی برای نگهداری فرش ماشینی

به شما توصیه می کنیم که فرش های ماشینی را دور از رطوبت نگه دارید. به دلیل اینکه در تار و پود فرش از چوب یا پنبه استفاده می شود و همین باعث می شود که با رطوبت میانه خوبی نداشته باشند. شست وشوی این مدل فرش ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که برای شست و شوی این فرش ها از شرکت هایی که متخصص این کار هستند کمک بگیرید.

فررش های ماشینی می توانند بر روی سرامیک ها حرکت کنند. اگر این موضوع باعث ناراحتی شما شده است و می خواهید برای اینکه فرش ها را ثابت نگه دارید از مبل و یا میز غذاخوری استفاده کنید باید بگوییم که صبر کنید. با انجام این کار آسیب زیادی به فرش های ماشینی تان وارد می کنید. ما به شما توصیه می کنیم که از ترمز فرش برای ثابت نگه داشتن فرش های تان استفاده کنید. برای جا به جایی فرش هم بهتر است که آن را لوله کنید و از تا کردن آن خودداری نمایید.

فرش ماشینی

فرش ماشینی

نکته ی آخری که وجود دارد این است که اگر می خواهید فرش های تان ساییده نشود و دیرتر از بین برود هر شش ماه یک بار آن ها را سر و ته کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *