#


روشی برای تمیز کردن کولر گازی

روشی برای تمیز کردن کولر گازی
25 می 2018 بدون نظر 3073 بازدید

روشی برای تمیز کردن کولر گازی

روشی برای تمیز کردن کولر گازی چیست؟

زمانی که فصل گرما و روز‌های گرم تابستان شروع می شود کولرگازی فعالیت خود را آغاز می نماید و باید به دنبال روشی برای تمیز کردن کولر گازی بود. باید توجه کرد که از این کالای ارزشمند مخصوص روز‌های گرم باید به خوبی مراقبت نمایید. در ادامه نحوه تمیز کردن تهویه خورشیدی و تهویه داخل اتاق کولر گازی را آموزش داده ایم.

بسیاری از کولر‌های گازی دارای دو قسمت اصلی می باشند. تهویه داخلی و واحد تبخیر که داخل اتاق نصب می شود و قسمت کمپرسور و کندانسور که در خارج از اتاق و فضای باز بر روی زمین یا بر روی دیوار وصل می شود.

ما می خواهیم در این آموزش روشی برای تمیز کردن کولر گازی را در اختیارتان قرار دهیم. باید به این نکته توجه کرد که در روشی برای تمیز کردن کولر گازی، تمیز کردن به موقع و مرتب کولر گازی‌ ها به غیر از این که در عملکرد بهتر خنک سازی تاثیر گذار است، عمر این دستگاه را نیز بیشتر می کند و شما را از پرداخت هزینه زیاد برای تعمیر کولر گازی رها می سازد.

روشی برای تمیز کردن کولر گازی؛ بخش تهویه خورشیدی

۱- روشی برای تمیز کردن کولر گازی این است که تمیز کردن بخش تهویه خورشیدی آن مهم می باشد. در آغاز با کلیدی که بر روی دستگاه وجود دارد، آن را خاموش کنید. پس از آن سیم اتصال آن را از پریز برق خارج کنید.

۲-در روشی برای تعمیر کولر گازی با استفاده از یک دستگاه کمپرسور هوای کوچک یا دستگاه دمنده قدرتمند، درون تهویه خورشیدی را به خوبی تمیز کنید. هوا را به طرف پره های تهویه هدایت کنید. چنانچه دمنده برس نرم دارد، به همراه دمیدن هوا داخل پره ها، با برس روی پره ها را تمیز نمایید. احتمال دارد علف های هرز یا برگ های خشک شده وارد پره ‌ها شده باشند به همین دلیل باید تمیز شوند.

توجه: حواس تان باشد به پره‌ های تهویه خورشیدی فشار نیاورید. این پره ‌ها به آسانی خم شده یا می ‌شکنند.

۳-پس از این که پره های فن تهویه هوا را تمیز کردید، پنجره مشبک پره ها را از بالا یا کنار بخش تهویه خورشیدی باز نمایید. پس از آن فن تهویه هوا را با دستمال مرطوب به خوبی تمیز کنید.

جای فن تهویه هوا در هر کولری متفاوت است. بعضی بر روی بخش تهویه قرار گرفته ‌اند و بعضی در کنار آن جای دارد. به جای نصب دقت نمایید و دریچه فن تهویه را با دقت جدا کنید.

به دریچه فن تهویه چند سیم برق وصل می باشند، زمان جدا کردن به اتصالات سیمی دقت کنید و با دقت آن‌ ها را جدا سازید.

۴-در روشی برای تمیز کردن کولر گازی می بایست پره‌ های فن تهویه هوا را روغن کاری نمایید. از روغنی که مخصوص موتور‌های الکتریکی است فقط ۵قطره بر روی بخش مرکزی فن تهویه بریزید.

۵- درون دستگاه تهویه خورشیدی را هم با استفاده از دمنده هوا خوب تمیز نمایید و تا جایی که ممکن است آن را از آشغال، برگ و علف های هرز تمیز نمایید. با استفاده از یک دستمال مرطوب مناسب بدنه دستگاه را خوب پاک نمایید.

۶-دریچه تهویه هوا را در جای خود بگذارید. پیش از این که به سراغ بخش داخلی بروید، اتصالات لوله تخلیه آب را نگاه کنید. لوله تخلیه آب کولر گازی نباید هیچ نوع بریدگی یا آسیب دیدگی داشته باشد. توجه کنید که باید یکی از لوله‌ ها گرم و دیگری سرد باشد.

اگر این دمای گرم و سرد را حس نکردید، کولر گازی تان دچار مشکل شده است و باید به یک تعمیر کار حرفه ای اطلاع دهید. علاوه بر این می توانید از یک دستگاه تنظیم دما برای کولر گازی استفاده کنید.

روشی برای تمیز کردن کولر گازیروشی برای تمیز کردن کولر گازی؛ بخش تهویه داخل اتاق

۱-در آغاز کولر گازی را خاموش نمایید، پس از این سیم آن را از پریز برق خارج کنید.

۲-بدنه دستگاه را با کمک دمنده هوا پاک نمایید. در کولر را خیلی آرام باز نمایید و پره ‌های آن را خارج کنید. پس از آن با فشار هوای دمنده گرد و غبار و آلودگی‌ های موجود در داخل آن را تمیز کنید.

۳-لوله هایی که برای تخلیه آب کولر گازی هستند را مورد بررسی قرار دهید. خروجی لوله آب را با استفاده از یک برس یا مسواک کوچک تمیز نمایید. لوله را بررسی کنید تا بر روی آن سوارخ یا آسیبی وجود نداشته باشد.

۴-فیلتر تهویه را جدا کنید و آن را با استفاده از آب گرم به خوبی بشویید. در صورتی که فیلتر کولر گازی کهنه و یا قدیمی شده است می توانید از فروشگاه مخصوص فیلتر جدیدی بخرید.

توجه: پیش از این که فیلتر را در کولر گازی بگذارید، اطمینان حاصل کنید که کاملاً خشک شده است.

۵-دریچه ها و فیلتر کولر گازی را در جای خود بگذارید. یک بار دیگر تمام تهویه را با کمک دمنده فشار هوا، از گرد و غبار تمیز کنید. بدنه دستگاه را با استفاده از یک دستمال میکروفیبر به خوبی پاک نمایید.این بخش نیز روشی برای تمیز کردن کولر گازی می باشد.

روشی برای تمیز کردن کولر گازی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *