#


ادویه جات و سبزیجات خشک

27 ژانویه 2019 بدون نظر 2910 بازدید

ادویه جات و سبزیجات خشک

ادویه جات و سبزیجات خشک و تاریخ مصرف آنها

ادویه جات و سبزیجات خشک مانند سایر مواد غذایی دیگر باید تاریخ انقضای آن ها را در نظر بگیریم چرا که خشک بودن آن ها دلیل بر خراب نشدن آن ها نمی تواند باشد.

ادویه جات و سبزیجات خشک اگر دیگر طعمی به غذاها ندهند و یا رنگ غذا را تغییر ندهند نیازی نیست که دیگر مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله قصد داریم روش های نگهداری ادویجه جات و سبزیجات خشک را به شما توضیح دهیم تا بتوانید کابینت خود را از ادویه جات و سبزیجات خشک تاریخ گذشته خالی کنیدو یا چگونه آن ها را نگه داری کنید تا طعمشان مدت ها باقی بماند.

اادویه جات و سبزیجات خشک

طول عمر ادویه جات و سبزیجات خشک

طول عمر ادویه جات و سبزیجات خشک به روش فرآوری کردن آن ها و نگهداری آن ها بستگی دارد. ادویه جات کامل، گیاهان خشک شده، ادویه خرد شده و هر کدام به نحوی طول عمرشان بالا می رود.

ادویه جات به صورت خرد شده

ادویه جاتی که خوب خرد شده اند و به صورت پودر در آمده اند مانند دارچین، زیره سبز، کاری، جوز هندی ۲ تا ۳ سال می شود از آنها استفاده کرد.

سبزیجات و گیاهان خشک شده

ریحان، پونه کوهی، جعفریجزو سبزیجاتی هستند که ۲ تا ۳ سال عمر می کنند و حتی اگر در همان شکل طبیعی خود خشک شوند طول عمر بیشتری خواهند داشت مثلا در حدود ۳ تا ۴ سال.

عصاره ها

عصاره ی نعنا جزو اون دسته عصاره هایی محسوب می شود که می تواند تا ۴ سال هم سالم باقی بماند. در حالی که عصاره وانیل شامل این مورد نمی شود واین عصاره به علت داشتن مقدار زیادی الکل می تواند تا آخر سالم باقی بماند.

دانه ها

دانه ی رازیانه می تواند تا ۴ سال هم سالم باقی بماند. در حالی که دانه خشخاش و کنجد باید پس از گذشت ۲ سال دور ریخته شوند.

مواردی که باید برای نگه داری سبزی خشک و ادویه مورد توجه قرار دهید

برای اینکه بتوانیم عمرادویه جات و سبزیجات خشک را بالا ببریم باید آنها در جای خشک و خنک نگه داری کنیم. نگه داری ادویه جات و سبزیجات خشک در قفسه ای کنار اجاق گاز کار درستی نمی باشد زیرا گرما باعث می شود سرعت در هم شکستن ادویه جات و سبزیجات خشک بالا برود.

دور کردن ادویه جات و سبزیجات خشک از رطوبت

خشک نگه داشتن ادویه جات و سبزیجات خشک باعث می شود عطر و طعم آن ها برای مدت طولانی قوی باقی بماند.کاهش رطوبت خارج از بطری ها نیز به جلوگیری از خرابی آن ها کمک شایانی می کند.

زمانی که می خواهید ادویه ای را به غذایی اضافه کنید آن را مستقیم روی غذا نگیرید زیرا بخار آن باعث می شود رطوبت وارد ظرف ادویه شما شود. می توانید از یک قاشق خشک برای ریختن ادویه در داخل غذا استفاده کنید. نگهداری ادویه جات و سبزیجات خشک در داخل فریزر هم کار بسیاراشتباهی است.

هر بار که ظرف ادویه جات و سبزیجات خشک را از داخل فریزر خارج می کنید باعث می شود چگالی آن کم شده و طعم خود را از دست می دهند.

چطور متوجه شویم که ادویه جات قابل استفاده نیستند؟

زمانی که نمی دانید ادویه ای را که در اختیار دارید چه مدت است که آن را خریده اید مقداری از آن راکف دستتان بریزید و با انگشتتان بمالید و سپس آن را استشمام کنید.

زمانی که شما ادویه را می مالید در واقع روغن های درون آن را فعال کردید، و باید بویی قوی بدهد. اگر ادویه بوی خاصی نداشت پس بهتر است جایگزینش کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *