#


نکاتی در مورد خرید اجاق گاز مناسب

2 ژانویه 2018 بدون نظر 2739 بازدید

نکاتی در مورد خرید اجاق گاز مناسب

نکاتی در مورد خرید اجاق گاز مناسب

مدت زیادی است که از زمان پخت های پر دود و دم و اجاق های سنتی می گذرد و اجاق های امروزی جایگزین آن تنورها و اجاق های آجری شده اند و هیزم و چوب جای خود را به گاز داده اند ولی دز زندگی امروزی حتی فکر این که زمانی اجاق گاز وجود نداشته است هم بسیار سخت می باشد.

خانم ها در دوره ای مجبور بودند که چندین ساعت در جلوی آتش و دود به آشپزی بپردازند. ولی امروزه اجاق گازهایی وارد باز شده اند که حتی نیازی نیست که به غذا سر بزنید.

آشپزخانه ای که اجاق گاز ندارد هیچ معنا و مفهومی نیز ندارد. مهم ترین وسیله ای که در آشپزخانه وجود دارد اجاق گاز می باشد و باید نسبت به سایر وسایل آشپزخانه بیشتر در انتخاب آن دقت کنید و طبق وضعیت آشپزخانه تان مناسب ترین گاز را انتخاب کنید. انواع اجاق گازهایی که می توانید آن ها را انتخاب کنید عبارتند از: اجاق های گازی، الکتریکی، اجاق های توکار با شعله های مجزا و اجاق های بزرگ و قدیمی.

مواردی که در انتخاب تان تاثیر می گذارند بودجه، فضا و ترجیحات شخصی می باشد. در هر صورت باید کاتالوگی که به این نوع وسایل مربوط می شود را بخوانید و انواع گوناگون اجاق، امکانات و پیشرفته ترین فناوری هایی که موجود می باشند را مورد بررسی قرار دهید.

ارزان ترین انتخابی که می توانید داشته باشید اجاق گاز ساده فردار می باشد که دارای یک شعله مرکزی است. ولی مدل های عریض تری امروزه به باز آمده است. پیش از اینکه آن را خریداری کنید به این نکته توجه کنید که فر آن طبق نیاز شما می باشد. این را به یاد داشته باشید که فری که خریداری می کنید بهتر است که درهای شیشه ای داشته باشد.

درهای شیشیه ای را راحت تر می توان شست و زمانی که در حال طبخ غذا هستید می توانید داخل فر را ببینید. اجاق گازهایی که امروزه در بازار وجود دارند بسیار متنوع می باشند و برخی از آن ها دارای کباب پز، شعله هایی برای سرخ کن های بزرگ و جایی خاص برای ماهی تابه می باشند.

اگر می خواهید که شعله ها را جدا خریداری کنید باید موقع انتخاب دقت کنید که کدام یک نیازتان را برطرف می کند. مثلا اگر سطح کابینت تان باریک است بهتر است که اجاق هایی که چهار شعله دارند و همه ی آن ها در یک ردیف قرار دارند را خریداری کنید. این را به یاد داشته باشید که زمان خرید شعله هایی که خریداری می کنید به اندازه کافی باشند تا بتوانید چند ماهی تابه و قابلمه را بر روی آن بگذارید.

اجاق گازهایی که هوشمند هستند و این قابلیت را دارند که بتوان آن ها را تنظیم کرد به خانم های خانه این اجازه را می دهد که در زمان طبخ غذا با خیال راحت به بیرون از منزل بروند و مطمئن باشند که شعله ی گاز در زمان مقرر خاموش خواهد شد. با این که در ابتدا اجاق گازها فقط چند شعله برای طبخ غذا داشتند ولی با گذشت زمان امکانات دیگری نظیر جوجه گردان و فر به آن ها افزوده شد.

در حال حاضر اجاق گاز به عنوان یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز هر منزلی می باشد و دیگر هیچ خانه ای نیست که اجاق گاز نداشته باشد. در این سال های اخیر دستگاه های دیگری مانند گریل، مایکروویو و… وارد بازار شده است که هر یک از آن ها می توانند به نوعی کاربرد داشته باشند. ولی با این حال فروش اجاق  گاز بیشتر از این محصولات می باشد.

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید اجاق گاز باید به آن توجه کرد ترموکوبل و فندک می باشد. در مدل های گران قیمت علاوه بر کیفیت آن ها به نکات ایمنی آن ها نیز بیشتر توجه شده است و تنها تفاوت آن ها در زیبایی شان نمی باشدو یکی از قطعات ایمنی که در اجاق گازها وجود دارد ترموکوبل می باشد که زمانی که شعله خاموش می شود فورا گاز را قطع می کند.

در حالی که اجاق گاز یکی از پرمصرف ترین وسایل در خانه می باشد توصیه می کنیم که باکیفیت ترین آن ها را انتخاب کنید. چون تعمیر یک اجاق گاز بی کیفیت پس از چند سال هزینه بیشتری را نسبت به یک جنس باکیفیت دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.