#


بهترین زمان برای تمرین و کاهش وزن چه زمانی میباشد؟

1 مارس 2019 بدون نظر 1870 بازدید

بهترین زمان برای تمرین و کاهش وزن چه زمانی میباشد؟

افرادی که ورزش میکنند برای اینکه ورزش آنها به طور موثر تاثیربگذارد زمانی را برای خود در نظر می‌گیرند. دانستن بهترین زمان برای تمرین کاهش وزن  می تواند باعث شود تا در زمان کمتری نتیجه بهتری را کسب کنید . این مطلب  تنها مختص ورزشکاران نیست و همه افرادی که می خواهند با استفاده از ورزش به چربی سوزی بپردازند مناسب و مفید است.

یکی از مواردی که در هنگام تمرین کردن موثر است بحث زمان است .در این مطلب بهترین زمان را برای ورزش کردن در طول روز بدست خواهید اورد. بهترین زمان یعنی زمانی که در طول روز و شب برای کاهش چربی و ساخت عضلات  بیشترین تاثیر را دارد . علاوه بر زمان عوامل دیگری نیز در تمرین کردن بسیار مهم است و نمی توان تاثیر ان ها را نادیده بگیرید از جمله ان ها می توان به کیفیت و مدت زمان تمرین.

کاهش وزن

 تمرین کاهش وزن بهترین زمان برای چربی سوزی

اول صبح بهترین زمان برای ورزش کردن و سوزانن چربی های بدن می باشد به این دلیل که :

هورمون هایی که باعث چربی سوزی میشود در هنگام صبح به مقدار بیش تری در بدن وجود دارند.

در هنگام صبح چون سطح قند خون در بدن پایین است باعث می شود که بدن از منابع دیگری انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند .پس چربی سوزی سوزی زیادی را در مقایسه به سایر زمان ها خواهید داشت.

 تمرین کاهش وزن مزایای ورزش در صبح

طبق مطالعات صورت گرفته بین دو گروه از مردم یکی گروهی که در هنگام صبح ورزش می کنند و دیگران دریافتند که نسبت به بقیه چربی سوزی بیش تری دارند.

برای بیش تر مردم ورزش کردن در هنگام صبح آسان تر است زیرا ان ها علاقه زیادی به تمرین کردن در بعد از ظهر ندارند و خسته می شوند. از ورزش صبح  می توان به عنوان  یک کار استرس زا برای بدن یا کرد و  میزان استرس به سطوح هورمون‌های شما بستگی دارد .

باید بدانید ورزش صبحگاهی را با شدن زیادی انجام دهید  ممکن است باعث سوختن و از بین رفتن عضلات بدن شما شود. و یا زمانی که با معده خالی  به انجام ورزش و یا تمرینات سنگین   می پردازید بدن شما برای به دست اوردن انرژی کافی بدن  مجبور خماواهد شد ماهیچه ها را بسوزاند .پس  با معده خالی ورزش نکنید و  حتما یک صبحانه پرانرژی و پر ویتامین داشته باشید تا در ورزش صبحگاهی دچار مشکل نشوید.

 برنامه تمرین کاهش وزن و معایب تمرین در  صبح

برای برخی از افراد تمرین کردن در صبح شاید یک کار استرس زا باشد . این استرس نسبت به سطح هورمون‌ها مشخص می‌شود که استرس زا است یا خیر.

از مضرات دیگر ورزش در صبح سوزاندن عضلات است و البته این مضرات مربوط به زمانی است که شما قبل از ورزش صبحانه نخورده باشید و یا این که تمرینات را با شدت زیادی انجام بدهید پس حتما قبل از از ورزش صبحگاهی باید صبحانه ای پر ویتامین و کامل بخورید  تا آسیبی به ماهیچه های بدنتان نرسد.

تمرین کاهش وزن بعد از ظهر بهترین زمان برای تمرین است.

ورزش کردن در هنگام  بعد از ظهر نسبت به ورزش در صبح شاید بهتر باشد مطالعات زیادی درباره کارکرد بدن در هنگام صبح و بعد از ظهر بررسی شده است و محققان بدریافته اند که تمرین در بعد از ظهر می‌تواند موثرتر باشد به این خاطر که این زمان نیروی بدنی تان  بیشتر است و می توانید بهتر تمرین کنید.

بهترین زمان برای تمرین و کاهش روند در شما چه زمانی می باشد؟

نظریه های مختلف و مفید می توانند در این رابطه به ما کمک کند اما اغلب تصمیم اینکه چه زمانی را برای تمرین انتخاب کنیم به خودمان بستگی دارد زیرا هرکسی خودش نسبت به بدنش از بقیه افراد اگاه تر است.

 نکات مهم برای داشتن  بهترین برنامه تمرین کاهش وزن و رازهای لاغری

د رهنگام صبح بهتر است تمرین های هوازی را انجام دهید می توانید به مدت ۱۰ دقیقه به پیاده‌روی بپردازید و با اندکی تمرین هوازی در زمان بیان شده متوجه خواهید شد که تا چه اندازه روی بدنتان تاثیرگذار است. حتما لازم نیست همین  دقیقه که بیان شده را تمرین کنید اگر فکر می کنید این مدت زمان زیاد است می توانید از دو یا سه دقیقه شروع کنید.

توجه کنید حتما قبل از ورزش صبحانه بخورید اگر  بدون صبحانه به ورزش بپردازید حتما زود احساس خستگی  خواهید کرد پس قبل از شروع ورزش کردن  حتما یک صبحانه پر ویتامین را میل کنید و سپس شروع کنید.همانطور که قبلا گفته شد می توانید با غذا خوردن قندخون بدن را کنترل کنید.

علاوه بر این برای اینکه نتیجه بهتری را بگیرید می توانید هم صبح و هم بعد از ظهر به ورزش کردن بپردازید  مثلا  صبح ده دقیقه به ورزش هوازی و بعدازظهر نیز به سراغ تمرین های عضلانی بپردازید به این ترتیب زمان چربی سوزی بیش تر خواهد شد.

بهتر است بدانید تمرین بعد از ظهر شما باید ساعت قبل از ساعت خواب باشد اگر این موضوع را رعایت نکنید روی خوابتان تاثیر خوبی نخواهد داشت.

از آنجایی که ورزش کردن برای سلامتی انسان و کاهش وزن بسیار مهم و مناسب است و برای تمام افراد نیاز می باشد برای گرفتن نتیجه خوب می توانید بعد از ظهر و صبح را برای ورزش کردن در نظر بگیرید برای این که نتایج این ورزش و تمرین خود را ببینید باید چند هفته صبر کنید شما به وزن ایده‌آل خود خواهید رسید، البته اگر در این میان رژیم غذایی خودرو نیز رعایت کنید شما می توانید برای این کار از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرید.

در نهایت با توجه به گفته های وزارت بهداشت ایالت متحده زمان مناسب برای فعالیت بدنی به صورت میانگین برای افراد بزرگسال ۱۵۰ دقیقه در هفته یا ۷۵ دقیقه در هفته برای ورزش شدید است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *