#


یک صبحانه خوب در روز باعث کاهش وزن می شود

کاهش وزن
17 جولای 2017 بدون نظر 1385 بازدید

یک صبحانه خوب در روز باعث کاهش وزن می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن یک صبحانه خوب و اجازه دادن به دور شدن عادات تنقلاتی شما ممکن است کلیدی برای هدایت یک زندگی سالم و جلوگیری از افزایش وزن باشد.

افزایش وزن ناخوشایند یک مشکل است که بسیاری از آمریکایی ها باید با آن کنار بیایند و برنامه های سرپرستی دولت که از عادت های رژیم غذایی سالم حمایت می کنند، به دنبال جلوگیری از آن هستند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، ۳۶.۵ درصد از بزرگسالان و حدود ۱۷ درصد از کودکان در ایالات متحده با چاقی زندگی می کنند.

اضافه وزن نیز باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان می شود.

تحقیق در مورد تغذیه، عادات غذا خوردن سالم و نحوه رژیم غذایی ما در زندگی روزمره ما به طور منظم انجام می شود، با همه ی این که اکتشاف های جدید گزارش شده است. به عنوان مثال، یک تحلیل که اخیرا توسط خبرگزاری پزشکی منتشر شده است، نشان می دهد که برخی از بیومارکرها می توانند اثربخشی رژیم های کاهش وزن را پیش بینی کنند.

دکتر Hana Kahleova از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه Loma Linda در کالیفرنیا یک مطالعه جدید در مورد ارتباط بین تأثیر غذا و فرکانس آن برای افزایش وزن انجام شده است. او با همکاران خود از موسسه خود، و نیز از موسسه پزشکی بالینی و تجربی و موسسه غدد درون ریز همکاری کرد، هر دو در پراگ، جمهوری چک مستقر بود.

نتایج آنها در مجله تغذیه منتشر شد و آنها توسط پروفسور گری فریسر از LLUSPH نوشته شده بودند. دکتر Kahleova نتایج در کنفرانس بین المللی تغذیه در پزشکی، در واشنگتن دی سی، در تاریخ ۲۹ ژوئیه ارائه خواهد شد.

شرکت کنندگان با عادات غذایی عجیب و غریب
.

این تحقیق توسط دکتر Kahleova هدایت شده است که شامل ۵۰،۶۶۰ بزرگسال از این جمعیت، همه ۳۰ ساله یا بالاتر است. تمرکز بر روی ارتباط احتمالی بین زمان و چگونگی مصرف افراد و شاخص توده بدنی بدن (BMI) بود.

محققان مشخص کردند که شرکت کنندگان انواع مختلفی از نوع بدن و اندازه آنها داشتند و عادات غذا خوردن و نتایج سلامتی آنها به مدت ۷ سال به طور متوسط کنترل شد.

در ابتدا، شرکت کنندگان خواسته شدند پرسشنامه را با جزئیات تاریخچه پزشکی، شیوه های خوردن، فعالیت بدنی و سایر اطلاعات مربوطه را تکمیل کنند. همانطور که این مطالعه ادامه یافت، آنها فرم های پیگیری را اعلام نمودند که هر رویداد بهداشتی مهم را اعلام می کردند. پرسشنامه نهایی پیگیری شد که اغلب شرکت کنندگان معمولا وعده های غذایی خود را چقدرو در چه زمانی از روز مصرف میکنند.

صبحانه خوب است، شام کمتری مصرف کنید

این مطالعه دارای یافته های متعددی بود. در ابتدا، نشان داد افرادی که به طور منظم تنها یک یا دو وعده غذا در روز می خورند، میزان BMI آنها کاهش یافته است. برعکس، کسانی که روزانه بیش از سه وعده غذا خوردند BMI خود را افزایش دادند، و بیشتر وعده های غذایی که خوردند تنقلات بود.

محققان همچنین دریافتند افرادی که به طور منظک صبحانه خوردند، وزن بیشتری نسبت به افرادی که از خوردن صبحانه صرف نظر کردند، از دست می دهند.

مهمتر از همه، شرکت کنندگان که مهمترین وعده غذایی خودر را صبحانه قرار داده بودند با کاهش BMI بزرگی روبرو شدند نسبت به کسانی که که ناهار یا شام را وعده اصلی قرار داده بودند.

علاوه بر این، محققان دریافتند که از خوردن شام صرف نظر می کنند و یک مدت طولانی، ۱۸ یا ۱۹ ساعته، را بدون غذا سپری می کنند کاهش وزن سریع دارند.

محققان می گویند سایر روش های خوردن خوب، شامل قرار دادن ۵ یا ۶ ساعت بین صبحانه و ناهار، و صرف نظر از تنقلات در طول روز است.

این یافته ها نشان می دهد که مطالعات قبلی در مورد نمونه های جمعیتی کمتری نیز تأیید شده است. اهمیت صبحانه برای رژیم غذایی ما و تأثیر آن بر سلامت عمومی ما قدری قدردانی شده است، با این حال این اولین تحلیلی است که اخیرا در مورد نمونه ای بزرگ و بدون محدودیت انجام شده است.
سن بر BMI تاثیر می گذارد

محققان همچنین تأکید کردند که ارتباط قوی بین BMI و پیشروی سنی وجود دارد. به گفته آنها، شرکت کنندگان جوان تر از ۶۰ تمایل دارند وزن بیشتری کسب کنند، در حالیکه کسانی که بیش از ۶۰ سال دارند، از دست رفتن شاخص توده بدنی رنج می برند.

در این زمینه، آنها خاطرنشان می کنند که افرادی که زیر ۶۰ سال دارند با عادات رژیم غذایی پر سر و صدای بیشتری که صبحانه را به عنوان وعده غذایی اصلی خود می خورند، افزایش وزن که در گروه سنی آنها انتظار می رود جلوگیری می شود.

پروفسور فریزر می گوید: “قبل از سن ۶۰ سال، افرادی که در اوایل روز کالری مصرف می کردند کمتر وزن داشتند. وی افزود: “در طول دهه، تأثیر کلی [خوردن صبحانه های بزرگ] بسیار مهم است.”

در همان زمان، مطالعه نشان می دهد که افراد بالای ۶۰ سال که به طور طبیعی وزن بیشتری را از دست می دهند، به طور مشابه تحت تاثیر این رژیم قرار می گیرند، که در برخی موارد می تواند منجر به نتایج منفی سلامتی شود.

درک واضحتری از تاثیراتی که فرکانس غذا و اهمیت وعده غذایی بر روی سطوح BMI می گذارد می تواند به ما کمک کند که تصمیمات بهتر و آگاهانهتری در مورد نیازهای فرد و سلامت فردیمان بگیریم.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *