#


فناوری های جدید سال ۲۰۱۸

15 می 2019 بدون نظر 1799 بازدید

فناوری های جدید سال ۲۰۱۸

تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و باعث شده سات تا تمام زندگی بشر متاثر از آن باشد .در این مطلب به بررسی چند مورد از فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ می پردازیم .

فناوری پرینت سه بعدی فلزات

تکنولوژی پرینت سه بعدی سال های سال است که در زندگی بشر جای گرفته است و اما هنوز هم طراحان از آن استفاده می کنند که با بهره گیری از آن ظروف یکا بار مصرف زیادی تولید می شود .  پرینت مواد پلاستیکی هزینه بسیار زیادی ندارد و اما بعضی دیگر از مواد مثل فلزات برای پرینت شدن هزینه های بسیار زیادی را به همراه دارند. البته امروزه راه های بسیار زیادی برای این که این مواد نیز بتوانند به صوت ارزان به پرینت سه بعدی برسند پیدا شده است که در صورت لزوم این محصولات نیز در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

از جمله فواید این فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ می توان به این مورد اشاره کرد که با استفاده از آن می توان قطعات بسیار زیاد و قوی هم چنین با پیچیدگی های خاص خود را تهیه کرد که نمی توان این قطعات را با استفاده از روش های معمولی ایجاد کرد.

جنین های مصنوعی

دانشمندان تلاش کردند تا شکل جدیدی از حیات انسان را پیاده سازی کنند در این روش از هیچ اسپرم و یا تخمکی استفاده نمی شود بلکه سلول های لازم از یک جنین گرفته می شود . این آزمایش در ابتدا روی موش صورت گرفت و محققان سلول های گرفته شده را در یک پوشش سه بعدی قرار می دهند و بعد از انتقال یافتن و نظم یافتن آن ها به شکل جنین موش درمی آید .

جنین های مصنوعی به محققان کمک می کنند تا بتوانند ابهام های به وجود آمده در توسعه جنین ها را از بین ببرند . این جنین ها در ابتدا با استفاده از سلول های بنیادی ساخته می شوند که روی آن ها تغییراتی صورت گرفته است و درنتیجه آزمایشگاه ها نیز برای بررسی آن ها در زمانی که رشد می کنند از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند.

شهر هوشمند

فناوری های جدید سال 2019

در ابتدا برای شهر هوشمند طرح های بسیار زیادی ارائه شده بوده است و اما بعدها بعضی از هدف های این فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ کم تر شده است و همه جوانب مربوط به آن نیز بررسی شده است تنها مشکل این فناوری هزینه های هنگفتی است که برای راه اندازی آن نیاز است.

از هدف های این پروژه می توان به تکنولوژی های زیاد در زمینه حسگرها اشاره کرد که اطلاعات زیادی را در زمینه های سطح نویز ، فعالیت های مردم و کیفیت هوا بررسی می کند. این طرح مسلما به وسایل نقلیه ای دارد که به صورت خودکار و مشترک کار می کنند .

هوش مصنوعی

شرکت ها و استارتاپ ها بسیار بزرگی در سراسر دنیا وجود دارند که درحال حاضر تمرکز بسیار زیادی را روی مسئله هوش مصنوعی دارند. البته بعضی از سایر شرکت ها هم می خواهند روی این مسئله فعالیت داشته باشند و اما به دلیل هزینه های بسیار زیادی که این فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ دارد قادر به فعالیت در این حوزه نیستند.

گوگل در حاال حاضر در پروژه ی TensorFlow فعالیت دارد که می توان از آن برای ساختن نرم افزارهای دیگر یادگیری زبان استفاده کرد . TensorFlow درواقع یک کتابخانه اوپن سورس از هوش مصنوعی است . شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت دارند و هنوز این موضوع معین نشده است که کدام یک از آن ها در این میان سرآمد خواهند بود .

هوش مصنوعی فرصتی برای تجارت هایبزرگ است زیرا اگر بعدها وارد اقتصاد شود باعث می شود تا این محصولات هم در این زمینه لازم باشد . امروزه بیش تر کاربرد که هوش مصنوعی دارد برای صنعت فناوری است و محصولات و خدمات جدیدی را ارائه می کند .

در این میان بعضی از کارها نیز وجود دارند که درباره فایده پیشرفت های هوش مصنوعی دچار مشکلاتی می شوند که از جمله آن ها می توان به پزشکی اشاره کرد که درصورتی قابلیت انتقال را خواهد داشت تا بتوان این فناوری را با راندمان بالا به صورت کامل پیاده سازی کرد.

بیش تر افراد امروزه از کاربردهای زیاد هوش مصنوعی ابری اطلاعی ندارند و اما زمانی که همگان بتوانند از این فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ استفاده کنند دیگر هوش مصنوعی دچار تحولات زیادی خواهد بود..

۵-شبکه عصبی مبارز: هوش مصنوعی می تواند اشیا را به خوبی بشناسد و برای مثال زمانی که حتی هزاران تصویر را هم ببینید می تواند تشخیص دهد که برای مثال کدام یک از عابران پیاده از عرض خیابان در حال حرکت است.

البته ساختن ممحصولات بسیار جدیدی که بتواند دارای قدرت تصور هم باشد باعث پیچیدگی بیش از اندازه هوش مصنوعی شده است. راه حلی که در این باره ارائه شد مربوط به شبکه تعمیم یافته مبارز بوده است و برای ورودی خود در ابتدا دو شبکه عصبی را دریافت می کند و این شبکه های عصبی نیز مدل های بسیار ساده ای از مغز انسان هستند که بر شیوه نوین از یادگیری ماشن تاکید بسیاری دارند.

هردوی این شبکه ها روی یک مجموعه همسان آموزش داده شده اند و یکی از این شبکه ها را سازنده می نامند که در تصویرهایی که ایجاد می شود تغییراتی را اعمال می کند. شبکه دوم تفکیک کننده نامیده می شود و چک می کند که تصویری را که می بین مشابه همان تصویری است که آموزش دیده است و یا تصویری تقلبی است که سازنده آن را ساخته است .

سازنده بعدها می تواند در این زمینه آن قدر پیشرفت داشته باشد که تفکیک کننده دیگر نتواند تصویراصلی را از تقلبی تشخیص دهد.   این فناوری جدید در سال ۲۰۱۸ باعث می شود تا بعدها بتوانند انسان ها نیز در این نتایج حاصل گول بخورند.

۶-گاز طبیعی با مصرف کربنی برابر صفر :  از منابع انرژی که بشر برای آینده درنظر گرفته ات می توان به گاز اشاره کرد. گاز طبیعی که ارزان است توانسته است به میزان ۲۲ درصد از برق جهان را تامین کند. توجه کنید که گاز طبیعی از زغال سنگ پاک تر خواهد بود و اما مقدار بسیار زیادی کربن را آزاد می کند.

فناوری که به تازگی بیان شده است این مورد بوده است که از سوخت گاز کربن دی اکسیدی به دست می آید که آن را تحت فشار و گرما فشرده می کنند و زمانی که برای انفجار آماده شد برای راه انداختن توربین از آن استفاده می شود. در این روش می توان مقدار زیادی از کربن دی اکسید را بازیافت کرد و اما بقیه آن را نیز با هزینه های بسیار کم به دست آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *