#


کاربردهای ناشناخته ای از واقعیت مجازی

18 می 2019 بدون نظر 1719 بازدید

کاربردهای ناشناخته ای از واقعیت مجازی

در سراسر دنیا از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می شود و فایده های بسیار زیادی خواهد داشت . واقعیت مجازی فرصت های بسیار زیادی را در اختیار انسان قرار داده است تا بتواند در زمینه های بسیار زیادی از آن ها استفاده کند.

واقعیت مجازی

کاربردهای واقعیت مجازی

۱-درمان پزشکی : بعضی از افراد فکر می کنند تنها استفاده از واقعیت مجازی برای سرگرمی و بازی است و کار دیگری ندارد و اما از این فناوری می توان برای پروژه های درمانی استفاده کرد.کارشناسان در زمینه واقعیت  مجازی در حال بررسی اند تا بتوانند با استفاده از آن راهی را پیدا کنند و به بیماران ptsd کمک رسانی کنند. این بیمارها در مکان ها و زمان های مختلف با بیماری های خود قرار گیرند و همین باعث می شود تا با بیماری های خود مقابله کنند.

۲-دندان پزشکی : آموزش دادن دندان پزشکی کاری بسیار سخت است و نیاز دارد تا تمرین و زمان زیادی برای آن ها صرف شود . امروزه با آشنایی دندان پزشکان با واقعیت مجازی باعث شده است تا آموزش ها بسیار راحت تر از زمان قدیم شوند و به این طریق می توانند تا راندمان خود را بالا ببند.

۳-رانندگی : واقعیت مجازی به سازندگان خودروها کمک می کند تا بتوانند قبل از خرید خودروها را امتحان کنند و در صورت نیاز خودروها ارتقا پیدا می کنند. واقعیت مجازی می تواند در این زمینه تصادف را به میزان بسیار زیادی کم کند و به این طریق جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

۴-تحولاتی در خرده فروشی : واقعیت مجازی این قابلیت را دارد تا پروسه خرید آنلاین را متحول کند. در زمان قدیم مردم می توانستند که به صورت آنلاین لباس های خود را ببینند و البته برای خرید دیگی نمی توانستند آن ها را امتحان کنند. و اما با استفاده از واقعیت مجازی می توان لباس ها را پرو کرد و بعد برای خرید آن ها اقدام کرد.

۵-طراحی داخلی منزل : معماران با استفاده از واقعیت مجازی آن چه را که ساخته اند ببینند و آن چه را که حاصل شده است ببیند و بتواند طراحی های آن را بهبود بخشد. البته می تواند طرح های داخلی منازل را هم به صورت پیش ساخته مشاهده کند و تغییراتی را در آن به وجود آورد.

۶-خدماتی برای آرایشگاه ها : انتخاب مدل ها با استفاده از واقعیت مجازی امکان پذیر است و برای مثال اغلب خانم ها نمی توانند مدل موی مناسب خود را انتخاب کنند و با استفاده از این فناوری می توانند همه مدل های مو را انتخاب کنند و بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنند.

۷-کاربردهای نظامی : در بخش های نظامی هم از این فناوری استفاده می شود و کلاس هایی را برای سربازان گذاشته می شود . با استفاده از واقعیت مجازی ارتش می تواند استراتژی های خود را به راحتی شبیه سازی کند.

البته این ها تنها مواردی از کاربردهای واقعیت مجازی است و بسیاری از این قابلیت ها هنوز آشکار نشده است و همه مزایای مرتبط با آن هنوز آشکار نشده است . مردم البته باید به این کاربردهای واقعیت مجازی عادت کنند و بتوانند از آن ردز ندگی روزمره خود استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *