#


برندسازی برای کسب و کارهای کوچک

7 ژوئن 2019 بدون نظر 1693 بازدید

برندسازی برای کسب و کارهای کوچک

برندسازی هم برای کسب و کارهای کوچک و هم برای کسب و کارهای بزرگ بسیار بااهمیت است . در بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز برندسازی اتفاق می افتد زیرا می خواهند مانند کسب وکارهای بزرگ در ذهن مشتری باشند . به صورت کلی برندسازی هویت هر کسب و کار است وهسته اصلی هر کسب و کار است  .در دنیای امروز بیش تر مشتریان خریدهای خود را در جاهای انجام می دهند که برای آن ها جذابیت بیش تری داشته باشند .

برندسازی

بررسی نکاتی بسیار مهم برای برندسازی

۱-شروع باید با تعریف برندتان باشد : در ابتدا به بررسی کالا و خدمات کسب و کار خود بپردازید . باید بازار کار خود را از نظر نوع مشتری و معاملاتی که در پیش دارید مورد بررسی قرار دهید . و به این سوال پاسخ دهید که می خواهید چه نیازهایی را برطرف کنید و چه نیازهایی در بازار را مرتفع خواهید کرد و درنهایت دریابید که چه چیزی باعث خواهد شد تا چه کارتان را از سایرین متمایز خواهد کرد .

۲-زمانی که برندان را ایجاد می کنید آن را مانند یک شخص تصور کنید : زمانی که با یک شخص ارتباط برقرار می کنید به صورت کامل از باورها ، شخصیت و هدف های وی اطلاع پیدا می کنید و می دانید که با چه کسی ارتباط برقرار کرده اید و هدف از این ارتباط تان چه بوده است . شخصیت هر فرد از رفتار ، نحوه برخورد و لباس پوشیدن وی نمایان می شود و همه این ها یک شخصیت از فرد را در ذهن دیگران ایجاد می کند و در برند سازی نیز همین موضوع حاکم است و باید این تصویر ذهنی را در ذهن مشتری ها و افراد بازاری ایجاد کنید .

۳-نحوه هدایت کسب و کار خود را درنظر بگیرید : برای این که کسب و کار ما رشد کند باید برنامه ای را درنظر بگیرید  و درنظرداشته باشید که در چند سال آینده کسب و کار شما چه هدفی را دنبال خواهد کرد . پس برای کسب و کار خود از همان ابتدا باید هدف هایی را معین کنید .

۴-روابط بلند مدت با مشتری : در بازار امروز این موضوع که مشتری ها چه میزان وفادارند اهمیت زیادی ندارد و اما ماندگاری روابط بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در بازار موجود نمی توانید در مقابل سایر رقبا مشتری را برای مدت زمان طولانی نگه دارید . به همین دلیل هم سعی کنید وعده هایی را به مشتری ندهید که نتواند بعدها آن ها را انجام دهید .

۵-با مشتری ارتباط داشته باشید : باید برنامه ای را داشته باشید تا با همه مشتری های خود ارتباط داشته باشید در میان این مشتری ها حتی کسانی را که از شما خرید نمی کنند هم قرار دهید . در ارتباطی که با مشتری دارید نقطه های ضعف خود را معین کنید تا بعدها بتوانید آن ها را رفع کنید .

۶- پیام های تکراری را بیان نکنید : می توانید به بازار به صورت متناوب پیام هایی را ارسال کنید و اما این پیام ها تنها نباید برای این باشد که مشتری را از یک موضوع خاص مانند تخفیفات آگاه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *