#


آمریکایی‌ها فیلم «رفتن» را تبلیغ کردند

رفتن
9 می 2017 بدون نظر 1733 بازدید

آمریکایی‌ها فیلم «رفتن» را تبلیغ کردند

آمریکایی‌ها فیلم «رفتن» را تبلیغ کردند

 

به گزارش از من بپرس، هفته نامه لس‌ آنجلس ویکلی در صفحه‌ ای که در آن به مخاطبان پیشنهاد می کند در این هفته چه کارهایی باید انجام بدهند، دیدن فیلم «رفتن» را نیز گنجانده است.

«در ترانزیت: پناهندگان در فیلم» عنوان برنامه ای است که فیلم «رفتن» نیز در آن به نمایش در می آید. این برنامه به سرپرستی ژان-کریستوفر هوراک در مدت زمان یک ماه برگزار می شود.

گفتنی است جمعه 5 ماه می «رفتن» در سالن سینمای بیلی وایلدر دانشگاه UCLA نمایش داده شده است.

رفتن را نوید محمودی، فیلم ساز جوان افغان کارگردانی کرده است. نوید محمودی به همراه برادرش جمشید محمودی در افغانستان به  دنیا آمده و بعد به ایران مهاجرت کرده اند. آنها هم اکنون مقیم ایران هستند.

چند متر مکعب عشق

فیلم چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی نگاه ها را متوجه این دو برادر جوان افغان ساخت. این فیلم در ایران و جهان با استقبال خیلی خوبی از طرف جشنواره ها مواجه شد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم رد بخش نوعی نگاه جشنواره سی و دوم فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در همین بخش، تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه، بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش اول و مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و بهترین کارگدانی فیلم اول در جشن خانه سینما جوایز داخلی این فیلم هستند.

چند متر مکعب عشق همچنین در جشنواره های خارجی مانند جشنواره جایپور، تورنتو و رباط نیز جوایز مکهمی را کشب کرده است.

نوید محمودی که در فیلم چند متر مکعب عشق به عنوان تهیه کننده کار کرده بود، خود «رفتن» را کارگدانی کرده است. یک نشریه آمریکایی با تمجید از این فیلم و اشاره به تأثیر سبک فیلم سازی عباس کیارستمی بر آن ، این فیلم را ادامه دهنده میراث خلاقانه این فیلم ساز منحصر به فرد جهان خواند.

این نشریه ادامه داده: درگذشت عباس کیارستمی جهان را از یکی از بزرگ‌ ترین هنرمندان سینمایی ‌اش محروم ساخت. با وجود این فقدان، ایران و همسایگان آن همچنان مرکزی برای فیلم سازی مبتکرانه محسوب می‌ شوند.

یکی از صداهایی که اخیراً از این منطقه ظهورکرده، نوید محمودی است که فیلم «رفتن» او به عنوان نماینده رسمی افغانستان برای بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷ معرفی شد.

داستانی کلاسیک

بنا بر گفته این نشریه داستان فیلم «رفتن» تلاش یک زن و شوهر جوان برای رسیدن به اروپا برای فرار از سختی‌های اقتصادی است.

این نشریه با ستایش از فیلم نامه «رفتن» آن را یک فیلم نامه کلاسیک به لحاظ مباحث انسان دوستانه آن خوانده است.

در ادامه آمده است: با ادامه بحران پناهندگان برای خروج از خاورمیانه و شمال آفریقا، تماشای این فیلم فرصت مغتنمی است که در وقتی مناسب انسان را در برابر یک مسئله اجتماعی پرفشار قرار دهد.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *