#


پایان فیلم های صامت در سراسر جهان

پایان فیلم های صامت در سراسر جهان
29 آوریل 2017 بدون نظر 1143 بازدید

پایان فیلم های صامت در سراسر جهان

پایان فیلم صامت در تمامی نقاط و سرگذشت آن

در امریکا فیلم صامت به فوریت ترس اوری مرد؛ اما در جاهای دیگر جان دادنش به طول انجامید. شرکت وارنر پس از خواننده ی جاز که اساسا یک فیلم صامت بود که موسیقی ان اضافه شده بود و چند فصل گفتگو و اواز خواندن داشت یک فوری کم خرج به نام “چراغهای نیویورک” ساخت که نخستین فیلم کامل “تمام ناطق ” بود.

این فیلم در ژوئیه ی 1928 به بازار امد. در ظرف یک سال همه ی فیلمها “زبان باز کردند” هرچند از فیلم ناطق نسخه های صامتی نیز برای نمایش در سینما هایی که هنوز برای صدا مجهز نبودند، تهیه می شد.

مجهز شدن سینماها به دستگاه پخش صدا

اما انتقال از دوره ی صامت به دوره ی ناطق چنان به سرعت انجام گرفت که در اواسط سال 1929 دیگر تهیه نسخه صامت لازم نبود. در پایان سال 1928 از میان 20400 سالن سینما که در امریکا بود فقط 1300 سالن مجهز به دستگاه پخش صدا بود؛

حال انکه در پایان 1929 بیش از 90000 سینما به وسایل جدید مجهز شده بود. پیداست که همه ی سینماهای معتبر یرتیر کشور ازین جمله بودند. سینماهایی که وسعشان نمی رسید دستگاه صوت بخرند یا اینکه در سفارش دادن ان تاخیر کرده بودند بهتر ان دیدند که تا وقتی که بتوانند فیلم ناطق نمایش دهند دکان خود را تخته کنند. گویا مردم یکشنبه ازیاد بردند که اصولا فیلم صامت هم وجود داشته است.

تبدیل فیلم صامت به هنری دقیق و پیچیده

درست است که فیلم صامت ناگهان در گذشت ولی باید گفت که بیکس از دنیا نرفت .منتقدان ودوستداران سینما درین باره هم داستان بودند که فیلم صامت در ظرف سی سال به هنری دقیق و پیچیده و بسیار گویا مبدل شده است. همچنین می دانستند که اتکاء فیلم ناطق بر مکالمه قدرت بصری سینما را از میان می برد. منتقدان می گفتند که به خاطر یک شیرین کاری نو ظهور اکتشافات یک نسل از هنرمندان افریننده از فرط جهل نادیده گرفته می شود.

برگرفته از کتاب  تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *