#


پایان دوره ی صامت در صنعت فیلمسازی

پایان دوره ی صامت در صنعت فیلمسازی
29 آوریل 2017 بدون نظر 1159 بازدید

پایان دوره ی صامت در صنعت فیلمسازی

پایان دوره ی صامت در صنعت فیلمسازی و تشریح این عنوان

با انکه فیلمهای هالیوود بیشتر سینماهای جهان را تمسخر کرده بود، وبا همه ی عظمت و پیچیدگی دستگاهی که برای ساختن و فروریختن و نمایش دادن این فیلمها پدید امده بود، در پایان دهه ی پس از 1920 ( پایان دوره ی صامت ) صنعت سینما دچار اضطراب عمیقی بود، فروش بلیط پایین امده بود.

رادیو واتومبیل برای سینما رقیبان تازه و نیرومندی شده بود. در امد خانواده های متوسط در دوراز رونق اقتصادی بالا رفته بود. به طوری که اکنون خانواده ها می توانستند به تفریحاتی گرانتر از سینما بپردازند .از طرف دیگر برخی از مطمئن ترین و گران ترین بازیگران هالیوود رفته رفته جاذبه فروش خود را از دست می دادند.

مبارزه برای بدست اوردن سالنهای سینما

همچنین مبارزه برای بدست اوردن سالنهای سینما در دوره ی رونق معاملات زمین و خانه املاکی روی دست بسیاری از استودیوها گذاشته بود که بسیار پیش از ارزش واقعی شان خرج برداشته بود. حتی در سال 1926 یکی از شرکتهای مهم یعنی برادران وارنر خودرا در استانه ورشکستگی دید.

این شرکت از سر ناچاری باقیمانده ی سرمایه ی خود را بر سر اختراع جسورانه تازه ای نهاد که “ویتافون ” نامداشت. دراوت 1926 این شرکت چند فیلم کوتاه ناطق ودارای ساز واواز ویک فیلم موسیقی دار به نام “دون ژوان”به بازار اورد ودر اکتبر 1927 نخستین فیلم کامل ناطق در برادوی به نمایش گذاشته شد. در این فیلم که “خواننده ی جاز” نام داشت ال جالسون بازی می کرد. اشتقبال فوری مردم از این فیلم پایان دوره ی صامت را اعلام کرد.

برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *