#


اختلاف و قهرهایی که باعث تغییر پایان داستان شدند

3 نوامبر 2018 بدون نظر 2213 بازدید

اختلاف و قهرهایی که باعث تغییر پایان داستان شدند

تغییر پایان داستان به خاطر اختلاف و قهرهایی که به وجود آمد

تاکنون چند مرتبه در سینما و تلویزیون اتفاق افتاده که اختلاف هنرپیشه ها با کارگردان موجب شده که بازیگر در وسط فیلمبرداری، فیلم یا سریال را رها می کند و ادامه نقش خود را به امان خدا بسپارد.

اصولاً هم سرانجام نقشی که بازیگرش آن را رها می ‌کند، مرگ است. علت اختلاف هر موضوعی که باشد و مقصر هر فردی که باشد موضوع مهم این است که همیشه در بین این مشاجره ها، بیننده ای که ماجرا را دنبال کرده، قربانی می‌ شود.

جدیدترین نمونه این اتفاق، قهر پانته‌آ بهرام بازیگر یکی از کاراکترهای اصلی سریال «دلدادگان» است که مشخص شد به خاطر مشکل مالی و دیر پرداخت شدن دستمزد، کاراکتر مهم سریال یعنی «افسانه» را رها نمود و موجب شد پایان «دلدادگان» آن چیزی نباشد که قرار بود بشود.

به بهانه حرکت غیرحرفه‌ ای پانته‌آ بهرام، مروری داریم بر موارد دیگری از هنرپیشه هایی که با قهر و اختلاف آخر شخصیت یا سریال را تغییر دادند.

میلاد کی ‌مرام، نابرده رنج

میلاد کی ‌مرام هم جزو آن دسته از هنرپیشه هایی است که به خاطر اختلاف با علیرضا بذرافشان کارگردان سریال «نابرده رنج» موجب عوض شدن پایان سریال و سرانجام دو کاراکتر شد. این سریال در سال 90 از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و توانست نظر بیننده ها را هم به خود جلب کند.

ماجرای سریال در دوران جنگ سپری می شود و در آخر ، پس از گذشت چندین سال مشاهده می کنیم که «اسد» با بازی کامبیز دیرباز و «جابر» با بازی میلاد کی‌ مرام، در جنگ به شهادت رسیدند و «عماد» که جانباز شده است با خواهر «اسد» با بازی سحر دولتشاهی ازدواج کرده است.

داستان از این قرار است که میلاد کی ‌مرام از کارگردان این سریال یعنی علیرضا بذرافشان درخواست کرده بود تا نامش در تیتراژ سریال جزو بازیگران اصلی باشد، ولی زمانی که درخواست وی مورد قبول واقع نشد، او هم در قسمت آخر سریال بازی نکرد و موجب عوض شدن پایان داستان شد!

قرار بود خواهر «اسد» با «جابر» که اوایل سریال می‌ بینیم به هم علاقه دارند، بر سر قبر «اسد» و «عماد» بروند، که با قهر میلاد کی ‌مرام این اتفاق نیفتاد و به جای «عماد» این «جابر» است که به شهادت می رسد.

فریبرز عرب‌نیا، چ

قبل از به نمایش در آمدن فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی ‌کیا، خبرهای گوناگونی در خصوص وجود اختلافات بین او و فریبرز عرب‌ نیا به گوش می رسید. قسمتی از مشکلات به اختلاف سلیقه حاتمی ‌کیا و عرب‌ نیا در مورد شخصیت شهید چمران مربوط می ‌شد و به غیر از این حدوداً اواسط فیلم برداری این فیلم، گویی فریبرز عرب‌ نیا به دلیل دیر آمدن به سر صحنه فیلم برداری، در اتاق گریم با ابراهیم حاتمی ‌کیا دعوای لفظی و مشاجره داشته است.

با توجه به تمام اختلافات کوچک و بزرگ، به هر صورتی که بود روند فیلم برداری ادامه پیدا کرد تا این که وی در سکانس آخر این فیلم حضور پیدا نکرد و با گریم کردن یکی از دست اندرکاران فیلم، پلان آخر از نمای دورتر فیلم برداری شد.

آذر ماه سال 91، دلیل اختلاف فریبرز عرب‌ نیا با ابراهیم حاتمی ‌کیا و حضور پیدا نکردن این بازیگر در سکانس آخر، موضوع گفت و گوی برنامه «هفت» بود. عرب نیا در مصاحبه تلفنی با این برنامه توضیح داد که دلیل این موضوع به مسائل مالی و دستمزد هیچ ارتباطی ندارد.

زیرا زمان قراردادش با فیلم تمام شده بود، برای ضبط سکانس آخر سر صحنه حضور پیدا نکرده است و هماهنگی برای پایان فیلم برداری فیلم در موعد مقرر، بر دوش عوامل بوده است.

سام درخشانی، ماتادور

مهر ماه سال92، سریال پلیسی «ماتادور» که از شبکه اول سیما روی آنتن رفت. سام درخشانی، مجید واشقانی و پولاد کیمیایی در این سریال نقش پلیس را بازی می‌ کردند.

سام درخشانی که در این سریال با نام ( مسیح ) ایفای نقش می کرد، متخصص خنثی کردن بمب بود. در یکی از قسمت‌ های سریال، «مسیح» که یکی از کاراکترهای اصلی پلیس به حساب می آمد، شهید می شود. پس از منفجر شدن یک تانکر که سام درخشانی راننده آن بود، در شرایطی که تصاویر «مسیح» نشان داده می‌ شد، موسیقی آرامی با صدای احسان خواجه‌ امیری در حال پخش بود.

بینندگان هم بی اطلاع از این که چه داستانی پشت این موضوع است، واقعاً تحت‌ تأثیر صحنه شهید شدن «مسیح» قرار گرفتند. سام درخشانی در مصاحبه ‌ای در خصوص سریال انتقاداتی را بیان کرد و ایراداتی به فیلم نامه و عملکرد کارگردان وارد آورد.

سام درخشانی بر این عقیده بود که وی و سایر پلیس‌ ها در این سریال نقش زیادی در ماجرا نداشتند و به حد امکان تأثیرگذار نبودند. به عقیده وی، زمانی که اعتراض‌ هایش دردی از ایرادات ماجرا دوا نکرد، تصمیم گرفت کار را ترک نماید و پیشنهاد شهید شدن «مسیح» را به تهیه ‌کننده دهد که اتفاقاً پیشنهادش هم با استقبال عوامل مواجه شد.

حمید فرخ‌ نژاد، روزهای زندگی

اختلاف حمید فرخ‌ نژاد و پرویز شیخ ‌طادی به فیلم «روزهای زندگی» و یک موضوع مالی بر می ‌گردد. هر چند در داستان بین این دو، شخص سومی هم وجود دارد که آن سرمایه ‌گذار فیلم، یعنی سیما فیلم می باشد. بر اساس نقل قول پرویز شیخ ‌طادی، به این دلیل که این مؤسسه وابسته به صدا و سیما موفق نشده بود به موقع هزینه فیلم را تامین نماید و به همین علت جریان فیلم برداری با مشکلاتی رو به رو شده بود، به همین دلیل حمید فرخ ‌نژاد در اعتراض به این شرایط حاضر نشد در ادامه این فیلم حضور داشته باشد و بخش های پایانی بدون حضور این بازیگر فیلم برداری شد.

پرویز شیخ‌ طادی در واکنش به این موضوع از رفتار فرخ ‌نژادناراحت شده و او را مقصر دانسته بود، ولی حمید فرخ ‌نژاد هم ساکت نماند و در مصاحبه‌ ای تمام ماجرا را توضیح داد و عنوان نمود: به پیشنهاد شیخ ‌طادی مقرر شد تا مدتی در فیلم ایفای نقش نکند تا سیما فیلم که قبل از این به فرخ‌ نژاد هم گفته بود بودجه ندارد، برای تأمین بودجه کاری انجام دهد، وی هم قبول می کند ولی پس از مدت کوتاهی به گوشش می رسد که روند فیلم برداری بدون او ادامه پیدا کرده است.

راه حل هم این بوده که فیلم نامه دوباره نوشته شود و قسمتی از سکانس‌ هایی که وی در آن‌ ها بازی کرده حذف شود!

پرویز فلاحی ‌پور، دلنوازان

سریال «دلنوازان» سال88 از صدا و سیما پخش شد و جزو سریال ‌هایی بود که مورد توجه بینندگان قرار گرفت. حاشیه های مربوط به قهر کردن بازیگر این سریال، پیش از اتمام آن شروع شد و خبرها حاکی از آن بود که پرویز فلاحی ‌پور در اعتراض به معمولی بودن کاراکتر خود از ادامه ایفای نقش در سریال انصراف داده است که هر چند زیاد طول نکشید که تهیه ‌کننده سریال این حرف و حدیث ها را تکذیب کرد.

در پایان سریال، کاراکتر «جهان» با ایفای نقش پرویز فلاحی ‌پور در پی یک اتفاق ناپدید شد و در شرایطی که بیننده تا آخر منتظر پیدا شدن وی بود، در قسمت آخر مشخص شد «جهان» کشته شده است.

از سوی دیگر چون حرف و حدیث ها در مورد عوض شدن پایان سریال به ذهن بینندگان جهت داده بود و از سوی دیگر هم به این این دلیل که این کاراکتر جزو نقش‌ های تأثیر گذار سریال بود، انتهای سریال «دلنوازان» هم شرایط بهتری از «دلدادگان» نداشت.

در دوره پایان آن سریال هم برای مردم تعجبی بود که به چه دلیل او ناگهانی کشته شده است و این پایان خیلی برای کاراکتری مثل «جهان» مسخره به نظر می‌ آمد. سرانجام پس از حواشی عوض شدن پایان سریال، پرویز فلاحی ‌پور در یک مصاحبه ‌عنوان کرد، چون آنفلوآنزا داشته مفق نشده تا در ادامه کار حضور داشته باشد و قهر نکرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *