#


اخبار ضد و نقیض از وضعیت فیلم های توقیفی

فیلم های توقیفی
28 می 2017 بدون نظر 1231 بازدید

اخبار ضد و نقیض از وضعیت فیلم های توقیفی

اخبار ضد و نقیض از وضعیت فیلم های توقیفی

به گزارش از من بپرس، در حالی که در چند روز پیش اخباری مبنی بر رفع توقیف فیلم هایی مانند خانه پدری منتشر شد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفته که هیچ فیلمی از توقیف خارج نشده است.

در چند روز گذشته از تشکیل کمیته بررسی فیلم های توقیف شده و آغاز به کار آن اخبار زیادی در رسانه ها منتشر شد. در این خبرها آمده بود که این کمیته در اولین جلسه کاری خود فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری را مورد بازبینی قرار داده و رأی به رفع توقیف این فیلم داده است.

همچنین در خبرها آمده بود که چند فیلم دیگر مانند کاناپه، رستاخیز، عصبانی نیستم، خانه دختر، ارادتمند نازنین بهاره تینا و آشغال‌های دوست‌داشتنی نیز در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و رفع توقیف شده اند.

اما امروز حبیب ایل ‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خبر داده که در کمیته ویژه درباره این فیلم ها بحث و گفت و گوهی زیادی انجام شده، اما هنوز به یک تصمیم قطعی در این مورد نرسیده اند؛ بنابراین هیچ فیلمی رفع توقیف نشده است.

ایل ‌بیگی که با خبرنگار ایلنا مصاحبه کرده بود، همچنین درباره روند کار کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت فیلم های توقیف شده یا مشکل دار گفته  که اعضای این کمیته فیلم ‌های مورددار را بررسی کرده و سپس درباره آنها به بحث و گفت ‌و گو می پردازند.

او ادامه داده مسئله هر فیلمی با فیلم دیگر فر ق می کند؛ چون هر کدام از این فیلم ‌ها مسائل و مشکلات خاص خودشان را دارند که باید مورد اصلاح قرار بگیرند.

دسته بندی فیلم های توقیفی

ایل بیگی با تقسیم بندی فیلم های توقیفی به چند دسته و نیاز به اولویت بندی در بررسی آنها، دسته اول را تعدادی از این آثار معرفی کرده که قبلاً توانسته بودند مجوز اکران بگیرند، اما یا به دلیل پیدا نکردن فرصت اکران و یا به دلایلی دیگر، امکان نمایش را به دست نیاورده بودند.

او دسته دیگر از این فیلم ها را آنهایی عنوان کرد که برای ساخت و تولید از ارشاد مجوز دریافت کرده اند، اما در گرفتن مجوز نمایش به مشکل خورده اند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اضافه کرده که کمیته ویژه بررسی آثار توقیفی اولویت را به این دو دسته داده است. او همچنین گفته اولویت دیگر بر مبنای زمان ساخت این فیلم ها قرار داده شده. به این معنی که آثاری که در یکی دو سال اخیر ساخته و توقیف شده اند، زودتر بررسی خواهند شد. و پس از آن فیلم هایی که در چند ماه گذشته به مشکل خورده اند بازبینی می شوند.

ایل بیگی با اشاره به فیلم هایی که بدون مجوز ارشاد و بدون مجوز ساخت، تولید شده اند، نیز گفت از آنجا که وزارت ارشاد نسبت به آثاری که بدون مجوز ساخته شده اند، مسئولیتی ندارد، بررسی این فیلم ها در اولویت کمیته ویژه رسیدگی به فیلم های توقیفی نیست.

با کنار هم گذاشتن اخبار واصله از محتویات جلسات کمیته ویژه بررسی، می توان گفت که این کمیته هنوز به دستورالعملی مشخص درباره فیلم های توقیفی دست پیدا نکرده است.

صحبت های ایل بیگی درباره مشکلات خاص هر فیلم احتمالاً منجر به دادن اصلاحاتی خواهد شد که مجوز نمایش گرفتن فیلم ها منوط به انجام آنها خواهد بود.

انجام آنها می شود.

حال باید دید فیلم هایی که حاضر به اعمال اصلاحات نخواهند شد، کدام ها خواهند بود و ماراتن کمیته ویژه و آنها به کجا خواهد رسید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *