#


فیلم های امپراطوری

امپراطوری
7 ژوئن 2017 بدون نظر 1861 بازدید

فیلم های امپراطوری

فیلم های امپراطوری ، فیلم های با رواج بالا

فیلم های مربوط به امپراطوری نیز از آن دسته فیلم هایی بود که با ورود صدا به سینما بسیار رواج یافت . این فیلم ها که داستان شان غالباً در گذشته ای تاریخی یا در زمان حال و در مستعمرات می گذشت نهادها و ارزش های محافظه کارانه همچون خانواده ، ازدواج ، عرق ملی ، دولت مرکزی ، سلطنت ، و آریستوکراسی را به کمک روایت هایی روشن و موسیقی های میهنی بزرگ می داشتند .

آشکارا می توان دید که این فیلم ها « منطبق بر نظر اکثریت » حکایت از ثبات سیاسی قابل توجهی داشتند که دولت ملی در دهۀ 1930 فراهم آورد . در سال 1931 ، ائتلافی از احزاب مخالف که در آن غلبه با محافظه کاران بود به قدرت رسید ، در سال 1935 دوباره به ریاست دولت انتخاب شد ، و تا پایان این دهه قدرت را در دست داشت . سیاست این دولت حفظ صلح ادامه ی وضع موجود بود ، و براساس همین سیاست بود که دولت بریتانیا در پایان دهۀ 1930 با هیتلر و حکومت نازی در آلمان کنار آمد .
در خلال دهۀ 1930 ، هربرت ویل کاکس دو فیلم تاریخی دربارۀ زندگی ملکه ویکتوریا ساخت به نام های ویکتوریای کبیر ( 1938 ) و شصت سال پرشکوه ( 1939 ) ، و مایکل بالکن برای شرکت گومون _ بریتیش فیلم های پرشوری دربارۀ امپراطوری تهیه کرد که از آن جمله اند : رودس آفریقا ( 1936 ) و The Great Barrier ( 1936 ) و گنج های حضرت سلیمان ( 1937 ) ف اما در این میان شرکت لاندن فیلمز الکساندر کوردا پربارترین اسطوره ها را دربارۀ امپراطوری باشکوه بریتانیا به تصویر کشید .

کوردالاندن فیلمز

کوردالاندن فیلمز را در سال 1931 و پس از فعالیت سینمایی قابل توجهی در کشور زادگاهش ، مجارستان ، بنیاد نهاد . کوردا که به بازار آمریکا نظر داشت کار خود را با فیلم زندگی خصوصی هنری هشتم ( 1933 ) آغاز کرد که سرگذشت تاریخی پادشاهی بد نام بود . در این فیلم که خود کوردا کارگردانی اش کرد چارلز لافتون نقش پادشاه را داشت ، و علاوه بر او مرل ابران جوان و رابرت دونات نیز که بعداً به چهرۀ کلیدی فیلم های رمانتیک دهۀ 1930 تبدیل شد نقش آفرینی کردند .
میزان امید و سرمایه گذاری کوردا برای این فیلم را از آنجا می توان فهمید که او این فیلم را در نخستین شب در بزرگترین سینمای دنیا یعنی تماشاخانۀ رادیو سیتی نیویورک نمایش داد و به این ترتیب راه موفقیت استثنایی آن را با عنوان « فیلم معتبر لاندن فیلم » در لندن هموار کرد . موفقیت فیلم زندگی خصوصی هنری هشتم کوردا را به تهیه کننده ای صاحب نام تبدیل کرد که از حمایت یونایتد آرتیستز ، توزیع کنندگان آمریکایی ، بانک های بریتانیا و شرکت بیمۀ پرودنشل اشورنس که برای ساختن استودیو های جدید در دنهام سرمایه گذاری کرد برخوردار بود .

او در سال 1936 نیمی از سهام سینماهای زنجیره ای ادئون را از آن خود کرد و به این ترتیب نمایش فیلم های خود را در بریتانیا تضمین کرد . این فیلم سرآغاز چندین فیلم چشم گیر و جالب توجه به تهیه کنندگی کوردا و برای فتح بازارهای جهان بود ، فیلم هایی که در آنها تأکید بر رنگ و جلوه های ویژه بود و فضای آنها تا حد ممکن از واقعیات زندیگ روزمرۀ انگلیسی ها دور بود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *