#


شکست ها و آسیب های سینمای آلمان و ملغی منع سینما

آسیب سینما آلمان
16 آوریل 2017 بدون نظر 1531 بازدید

شکست ها و آسیب های سینمای آلمان و ملغی منع سینما

شکست ها و آسیب های سینمای آلمان و ملغی منع سینما

به این ترتیب صنعت فیلم آلمان پیش از جنگ از ترقی و پیشرفت وامانده بود و شروع جنگ بر تجارت فیلم فقط چندین اثر آنی داشت . بر اثر ممنوعیت واردات ، برخی شرکت ها همچون پاگو ، پیش از آنکه بتوانند منابع جدیدی برای تهیه فیلم دست و پا کنند به شدت آسیب دیدند . اما این قضیه برندگان دیگری داشت . محدود شدن شرکت های خارجی فعال در آلمان و تقاضای روز افزون برای فیلم ، فرصتی یگانه را در اختیار تهیه کنندگان آلمانی گذارد .

نسل جدید کارگردانان

نسل جدیدی از کارگردانان و تهیه کنندگان پا به میدان گذاشتند ، البته پس از آنکه دولت قوانین منع سینما رفتن را ملغی کرد . اِریش پومر نماینده فروش جوان شرکت های گامون و اِکلر از فرصت استفاده کرد و شرکت دِکلا را تأسیس کرد که پس از جنگ ، به مهم ترین شرکت فیلمسازی آلمان بدل شد . از دیگر شرکت هایی که شکوفا شدند می توان شرکت جومی ، تهیه کننده و کارگردان را نام برد که به زودی به پبشگام بازار در زمینه سریال های کارآگاهی بدل شد .

فیلم های مایامِی

« مایامِی فیلم ها » ی او بسیار موفق بودند : ملودرام هایی که همسر او در آنها بازی می کرد . در این مورد نیز جنگ بود که بستر لازم برای شهرت پس از جنگ او در مقام تولید کننده اصلی فیلم های حماسی و نمایشی را پدید آورد . موردی مشابه مورد او ، ریچارد اسوالد ، کارگردان و تهیه کننده و یکی از قدیمترین حرفه ای های فیلمسازی دهۀ 1910 بود که بعدها به نام « از جنگ سود برنده » ملقب شد . او پس از لغو سانسور در 1918 رگۀ جدیدی از « فیلم های روشن نگرانه » ( ملودرام های جنسی اخلاقی شده ) بسیار موفق عرضه کرد . برای روشن شدن میزان توسعۀ صنعت فیلم المان با 47 شرکت خارجی رقابت می کردند ، این نسبتدر 1918 به 130 به 10 رسید .

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *