#


ساخت فیلم و پیشرفت های فنی در آن

ساخت فیلم و پیشرفت های فنی در آن
22 آوریل 2017 بدون نظر 2281 بازدید

ساخت فیلم و پیشرفت های فنی در آن

شرحی بر ساخت فیلم و پیشرفت های فنی در آن

ساخت فیلم و پیشرفت های فنی در آن ، از ابتدای پیدایش فیلم ناطق تا چند سال”صدا” به سختی مورد تنفر بود. زیرا کارگردانان دوره ی صامت شیوه ی دقیق و بسیار گویایی پدید اورده بودند که به خوبی می توانست سکوت اجباری فیلم را جبران کند.
بی شک مقداری از انزجاری که امروزه نسبت به پرده های پهن ابراز می شود ناشی از این است که از امکانات و “مایه”پرده های معمولی هنوز تاسر حد امکان استفاده نشده است. بهر حال اختراعات سینما وپیشرفت های فنی ان در دست هنرمندان نیست .

کشف اختراعات هنرمندان به وسیله تجار سینمایی

اغلب مخترعین تنها و خارج از محیط صنعت سینما کار می کنند. کشفیات انها بعدا به وسیله تجار سینمایی یا “دفتریها” که بیشتر به فکر ثبات مالی هستند تا توفیق هنری ،وارد سینما می شود، این کار پردازان و مدیران خوب می دانند که بزرگترین پیروزی کارگردان،اگر کسی برای تماشای ان نرود،به کلی بی معنی است.
وجمله مشهور “صنعت سینما هیچ دردی ندارد که فیلمهای خوب نتوانند ان را درمان کنند” که در محیط صنعت سینما ورود زبالهاست .مصداق ندارد.

ورود رنگ به سینما

در سالهای 30_1325 که فروش گیشه ها تنزل کرد،تهیه کنندگان دیوانه وار به فیلمهای ناطق روی اورند، ودر سالهای 33_1930 که بحران عمومی به سینما هم سرایت کرد، رنگ به بازار امد(وهمچنین نمایش دو فیلم دریک نشست.امروز تلوزیون سینما را تهدید می کند و تهیه کنندگان نخست فیلمهای سه بعدی و سپس پرده های پهن “سینما سکوپ” و غیره را به بازار اوردند تا بتوانند با پرده کوچک تلوزیون در خانه رقابت کنند.

برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *