#


دستور اکید وزیر ارشاد برای پیگیری جدی تر وضعیت فیلم های توقیفی

وزیر ارشاد
1 ژوئن 2017 بدون نظر 1113 بازدید

دستور اکید وزیر ارشاد برای پیگیری جدی تر وضعیت فیلم های توقیفی

دستور اکید وزیر ارشاد برای پیگیری جدی تر وضعیت فیلم های توقیفی

به گزارش از من بپرس، رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای به محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری خواستار پیگیری جدی تر وضعیت فیلم های توقیفی سینمای ایران شده است.

به نظر می رسد دستور وزیر ارشاد در پی انتشار نامه ای باشد که دیروز اصغر نعیمی از کارگردانان سینما خطاب به او نوشته و در آن خواسته بود، زیر مجموعه تحت مدیریت صالحی امیری با جدیت بیشتری وضعیت فیلم های توقیفی را مشخص کند.

اصغر نعیمی در این نامه که متن آن در ر سانه ها موجود است، با تشکر از رایزنی وزیر ارشاد جهت پخش دعای ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون، گفته بهتر است وزیر ارشاد درباره فیلم های سینمایی نیز که به ناحق و به دلیل اعمال سلیقه ها در محاق به سر می برند، اقدامی مشابه انجام دهد.

اکنون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن نامه ای را منتشر کرده که در آن وزیر ارشاد از حیدریان، رئیس سازمان سینمایی خواسته اقدامی سریع و فوری درباره این فیلم ها انجام دهد.

صالحی امیری همچنین خواستار این شده که کمیته ویژه بررسی فیلم های توقیفی ظرف دو ماه تکلیف این آثار را کاملاً مشخص کند.

در متن نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس سازمان سینمایی می خوانیم:

جناب آقای حیدریان

با سلام

گاهی حضوری اطلاع داده می ‌شود یا در نشریات، روزنامه‌ ها و فضای مجازی می‌ خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه ‌هایی وجود دارد.

شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه‌ های مادی و هم بی ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان های هنرمند و فرهیخته است و مهم تر، محتمل است که توأم با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد.

سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیر سلیقه ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.

با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم های توقیفی، دستور فرمایید با رعایت حق الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم‌های توقیفی بسته شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *