#


تلاش های دولت برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی سینما

دولت
11 ژوئن 2017 بدون نظر 1195 بازدید

تلاش های دولت برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی سینما

تلاش های دولت برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی سینما

دولت در سال 1938 بار دیگر قانون فیلم های سینمایی را به تصویب رساند و ماده ای را در آن گنجاند که براساس آن فیلم های دارای هزینۀ کاری زیر 7500 پوند از سهمیۀ مقرر معاف بودند . این ماده به منظور ارتقای سطح کیفی فیلم ها به قانون افزوده شد . دیگر این که دو ماده از این قانون که براساس یکی از آنها 75 درصد حقوقی که هنگام تولید هر فیلم پرداخت می شد باید به جیب شهروندان انگلیسی می رفت.

و براساس دیگری فیلمنامه نویس فیلم ها باید انگلیسی می بود ، حذف شد . حذف این دو ماده هم استفادۀ بیشتر از ستارگان و عوامل فنی آمریکایی را میسر ساخت و هم کمپانی های آمریکایی را به سرمایه گذاری بیشتر در فیلم های انگلیسی ترغیب کرد ، و این دومی راه را برای قرار داد لاندن فیلمز کوردا با مترو _ گلدوین _ مه یر هموار کرد که اولین محصول مشترکشان فیلم بیگانه های کامل ( 1945 ) بود .

حضور فزایندۀ آمریکایی ها

حضور فزایندۀ آمریکایی ها در سینمای بریتانیا باعث رواج فیلم هایی شد که به مسائل اجتماعی می پرداختند ، ژانری روایی که در ایالات متحد جا افتاده بود و میل به آفریدن سینمایی دارای آگاهی اجتماعی را بر آورده می ساخت . اولین فیلم انگلیسی مترو _ گلدوین _ مه یر تحت شرایط جدید سیتادل ( کینگ ویدور ، 1938 ) بود که اقتباسی است از رمان ای جی . کرونین دربارۀ اشتباهات مرگبار پزشکان محلی که در جامعۀ معدنچیان ولز رخ می دهد .

بلافاصله پس از این فیلم دو فیلم دیگر دربارۀ معدنچیان ساخته شد : ستاره ها پایین را نگاه می کنند ( کارول رید ، 1939 ) که اقتباس دیگری بود از یکی از رمان های کرونین ، و درۀ افتخار ( 1939 ، به تهیه کنندگی مایکل بالکن ) که با بازی پاول رابسون و کارگردانی پن تنسیون در ایلینگ ساخته شد . در همین زمان ، ویکتور سویل برداشت بسیار موفقی را از راندن به سمت جنوب ( 1938 ) ، اثر وینی فرد هولبتی ، به تصویر کشید که دربارۀ فساد موجود در دستگاه برنامه ریزی محلی است که طرح های جدید خانه سازی و مدرسه سازی برای کارگران را به خطر می اندازد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *