#


جری لوئیس در بیمارستان بستری شد

جری لوئیس
6 ژوئن 2017 بدون نظر 1563 بازدید

جری لوئیس در بیمارستان بستری شد

جری لوئیس در بیمارستان بستری شد

به گزارش از من بپرس، جری لوئیس، کمدین آمریکایی دهه های پیشین سینما به علت عفونت در بیمارستان بستری شد.

اخباری که در این زمینه منتشر شده حاکی از این است که لوئیس روز جمعه گذشته در بیمارستانی در شهر لاس وگاس بستری شده است. بنا بر این اخبار، اعلام شده که آنتی ‌بیوتیک‌ ها اثر کرده و وضعیت جسمانی این هنرپیشه محبوب رو به بهبود است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که طبق برنامه های لوئیس، قرار بوده او تا آخر این هفته به تورنتو برود تا در در فیلم تازه اش بازی کند.

جری لوئیس که ۹۱ سال سن دارد، پیشتر در سال 2011 به علت کهولت سن و در سال  ۲۰۱۲ نیز به دلیل ابتلا به قند خون و مشکلات پیش آمده از این بیماری بستری شده‌ بود.

جری لوئیس در زمینه فعالیت های انسان دوستانه نیز مشارکت گسترده ای دارد. این بازیگر کلاسیک هم اکنون به عنوان رئیس ملی انجمن بیماری تحلیل عضلانی (MD)  توانسته بیش از ۲ میلیارد دلار پول را برای کمک به این دسته از بیماران جمع آوری کند.

پر درآمدترین  برنامه خیریه برای جمع‌ آوری کمک مالی در تاریخ تلویزیون نیز متعلق به لوئیس است. این برنامه با عنوان برنامه تلویزیونی روز کارگر MDA  بازتاب گسترده ای داشته است.

جری لوئیس به واسطه چنین فعالیت هایی توانسته دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل بشود.

جری لوئیس متولد 16 ماه مارچ سال 1926 است. او که در 16 سالگی فعالیت های نمایشی خود را آغاز کرده تا کنون در بیش از پنجاه فیلم سینمایی بازی کرده است.

اوج موفقیت جری لوئیس هنگامی بود که با دین مارتین زوج کمدی سال های دهه 50 را تشکیل دادند. پس از مدتی این همکاری قطع شد و آن دو به تنهایی در فیلم ها حضور می یافتند.

در فیلم پالپ فیلکشن ساخته کوئنتین تارانتینو در صحنه ای که جان تراوالتا و اما ثورمن به رستوران می روند به این زوج ارجاع داده می شود.

لوئیس و مارتین پس از این تنها در یک فیلم دیگر در دهه هفتاد با هم بازی کردند. این فلیم را فرانک سیناترا کارگردانی کرد. بازیگری که خودش در دورانی زوج بازی دین مارتین محسوب می شد.

پس از منحل شدن تیم دو نفره، دین مارتین علاوه بر خوانندگی به بازی در انواع ژانرها مثل وسترن پرداخت و در این راه محبوبیتش را تکرار کرد. فیلم های ریوبراوو (1959)، 4 نفر به سوی تگزاس (1963) و پنج سوار سرنوشت (1968) از معروف ترین فیلم های مارتین هستند.

لوئیس نیز پس از جدایی از دین مارتین در فیلم هایی مانند مجرم ظریف (1957) و اثر فوق العاده موفق پروفسور دیوانه (1963) ظاهر شد. این فیلم را خود لوئیس کارگردانی کرد.

به لحاظ بازی، جری لوئیس نیای کمدین های معاصری مانند جیم کری محسوب می شود.

سبک منحصر به فرد او که آمیزه ای از بداهه پردازی و حرکات بدن خاص او بود، نام او را در کنار کمدین های بزرگ هالیوود قرار داد. او در نقش پسری ساده و دست و پا چلفتی بیشتر شبیه باستر کیتون بود و از این حیث با چاپلین، هارولد لوید، برادران مارکس و… فرق داشت.

اما بر عکس کیتون که بسیاری از شوخی هایش در یک ترکیب پیچیده از حرکات و میزانسن های سینمایی رخ می داد، جری لوئیس ایستاتر بود و شوخی هایش بیشتر در صحنه های واحد اتفاق می افتاد.

لوئیس در دهه هشتاد در فیلم سلطان کمدی (1983) در نقش یک کمدین معروف به نام روپرت پاپکین ظاهر شد که توسط رابرت دونیرو گروگان گرفته می شود.

او در این نقش جدی به بهترین شکل ممکن بازی کرد و ترکیبی پیچیده از سبک های مختلف بازیگری را به نمایش گذاشت.

لوئیس بعدتر در دهه نود در فیلم رؤیای آریزونا به کارگردانی امیر کوستاریتسا در کنار جانی دپ نیز بازی کرد.

او که در این سال ها فعالیتش در سینما را محدود کرده بود، بیشتر به امور خیریه می پرداخت. البته او این قبیل کارها را از سال های بسیار قبل شروع کرده بود.

لوئیس در این کار نیز موفق بود و توانست برای پیشرفت این برنامه ها از محبوبیت خود در بین مخاطبان سینما نهایت استفاده را ببرد.

حال در سال 2017، سال ها پس از مرگ دین مارتین، جری لوئیس زنده مانده و به مسیر فعالیت های خیرخواهانه اش ادامه می دهد. مسیری که امید می رود با بیماری کنونی وی قطع نشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *