#


بیوگرافی چارلی چاپلین

بیوگرافی چارلی چاپلین
18 ژانویه 2017 بدون نظر 1965 بازدید

بیوگرافی چارلی چاپلین

چارلی چاپلین CHARLIE CHAPLIN

چارلی چاپلین و گویندگان نقش های وی : مجید محسنی. علی اصغر طهماسب. محمود زنوربخش
محبوب ترین و شناخته شده ترین کمدین سینمای جهان که هنوز هم آثارش حتی برای نسل جدید تازه و دلپذیر هستند با نام اصلی چارلز اسپنسر چاپلین متولد لندن.

انگلستان به تاریخ 16 آوریل 1889 بازیگر و نیز کارگردان با کارگردانی بیش از بیست فیلم و بازیگری توام در 18 مورد از فیلم های اخیر همچون لایم لایت، عصر جدید، سیرک، پسر بچه، دیکتاتور بزرگ و غیره را می توان برشمرد.

در دنیای بازیگری جمعاً در 24 فیلم ایفای نقش کرده است. او دوبار برنده جایزة اسکار هنری شد: برای فیلم سیرک 1929 و بار دیگر به عنوان دست آورد زمان حیات در 1972 برای دومین بار این جایزه را به خود اختصاص داد.

سال بعد به خاطر بهترین موسیقی گروهی در فیلم لایم لایت جایزة اسکار گرفت و نیز در سال های مختلف 1987 جوایز و تقدیرنامه های معتددی از مراجع هنری و سینمائی دریافت داشت. علیرغم بیماری آسم تحرک او در صحنه-ها حیرت انگیز بود.

از سه همسر اولش جدا شد ولی از همسر چهارم اُنا اُنیل یک دختر به دنیا آمد. متأسفانه 10 سال پیش از مرگ پسر اولش چاپلین دار فانی را وداع گفت. دختر او جرالدین چاپلین بازیگر سرشناس سینماست. و سرانجام به اقتضای مرگ برای همه جز خدا، در 25 دسامبر 1977 دیده از جهان فرو بست، وی در وِوِی سوئیس مدفون است.

از جمله فیلم های دوبله شده بازیگر چارلی چاپلین :

گوینده: مجید محسنی
دیکتاتور بزرگ (15 اکتبر 1940) دوبله اول
گوینده: علی اصغر افضلی
دیکتاتور بزرگ (15 اکتبر 1940) دوبله دوم
گوینده: ناصر طهماسب
مسیو وردو (11 اوریل 1947)
گوینده: محمود نوربخش
لایم لایت (23 اکتبر 1952)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *