#


بیوگرافی جولی اندروز

بیوگرافی جولی اندروز
15 ژانویه 2017 بدون نظر 3021 بازدید

بیوگرافی جولی اندروز

جولی اندروز JULIE ANDREWS

جولی اندروز و گویندگان نقشش : ژاله کاظمی، تاجی احمدی
ستارۀ زن سینما و خواننده با نام اصلی جولیا الیزابت ولز متولد والتون – اُن تیمس میسو ری انگلستان در 1 اکتبر 1935 با فیلم برجسته و شاخص مری پا پینز، دختر یک آموزگار هنرهای چوب که مادرش هم معلم پیانو بود. ناپدری‌اش هم آوازه‌خوان بود. او در چنین حال و هوائی بزرگ شد.

در دنیای خوانندگی کمتر از دنیای سینما موفق نبوده است با این حال بازی او در فیلم اشک‌ها و لبخندها و برخی فیلم‌های دیگر قدری کفه ترازو او را به سمت سینماگری سنگین می‌کند. آوازه‌خوانی را در ده سالگی به همراهی مادر و ناپدری در رادیو شروع کرد. در دوازده سالگی به مرحله‌ای رسید که جدای از آن‌ها در یک نقش محّلی تجلّی پیدا کرد. پس از نقش های توام با آوازه بالاخره دست‌اندرکاران سینما پی بردند که او در وضعیتی واقع است که نمی‌تواند ارزش حقیقی خود را در عالم هنر به عرصه تماشا و داوری بگذارد.

در عین اینکه او نمی‌تواند زن زیبائی در هالیوود به حساب بیاید ولی در اولین فیلم ورق برگشت و جایزۀ اسکار بهترین زن را از آن خود ساخت سپس در چند فیلم دیگر از جمله همرا با پل نیومن در یکی از آثار آلفرد هیچکاک شرکت جست (پردۀ پاره) در 1969 با کارگردان معروف بلیک ادوارد ازدواج کرد و درگیر بسیاری از مسائل حرفه‌ای و شخصی شد.

البته او پیش از ادوارد همسر دیگری داشت که از او جدا شده بود و دختری هم از او داشت که نویسنده است. جولی اندروز خودش هم برای کودکان داستان می‌نویسد. از شوهر دومَش بلیک ادوارد یک پسر (کارگردان فیلم) و سه دختر اوّلی بازیگر سینما و دوّمی و سوّمی در واقع دختر خوانده هستند او علاوه بر جایزۀ اسکار 1965 به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم مری پا پینز در همان سال برای همین فیلم گوی طلائی گرفت و همچنین در 1966 برای فیلم اشک‌ها و لبخندها، در 1967 به عنوان زن برگزیده سینما و بالاخره در 1983 برای ویکتوری ویکتوریا سه بار دیگر برندۀ گوی طلائی شد، از دیگر محافل هنری و سینمائی جهان هم بکرات جایزه و تقدیرنامه دریافت داشت. تا امروز در بیش از 30 فیلم نقش آفرینی کرده است علاوه بر ترانه‌ها وکتاب‌هائی که نوشته است یا در دست اقدام وتمرین هستند.

اشک‌ها و لبخندها از جمله فیلم‌های دوبله شده بازیگر:

گوینده: تاجی احمدی
مری پا پینز (27 آگوست 1964)
پرده پاره (14 جولای 1966)
جاسوسه (1 جولای 1981)
گوینده: ژاله کاظمی
آمریکایی شدن امیلی (27 اکتبر 1964)
اشک‌ها و لبخندها (2 مارس 1965)
میلی کاملا مدرن (21 مارس 1967)
ستاره ! (18 جولای 1968)
دانه‌های وحشی (11 جولای 1974)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *