#


آغاز نمایشگاه بین المللی قران کریم

7 می 2019 بدون نظر 1319 بازدید

آغاز نمایشگاه بین المللی قران کریم

چند روزی است که سی و دومین نمایشگاه کتاب به اتمام رسیده است و معاونت قرانی به دنبال این هستند تا بتوانند نمایشگاه بین المللی قران کریم را بعد از آن برپا کنند . برای حاضر شدن در قسمت های مختلف این نمایشگاه نیز به اندازه 130 ساعت وقت صرف شده است. فعالیت های این نمایشگاه بین المللی قران کریم از 26 اردیبهشت شروع می شود و شعار این نمایشگاه نیز قران ، معنای زندگی است . فعالیت این نمایشگاه دو هفته ادامه خواهد داشت و تا شب های قدر پذیرای مخاطبان خواهد بود .

شعار این نمایشگاه نیز توسط  افراد برتر در زمینه قرانی و نخبگان تعیین شده است . در بیست هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی قران کریم موضوعات و محورهای نمایشگاه از نظر کیفی توسعه یافته است . بیش تر افراد در تلاش اند تا این نمایشگاه تحول زیادی را نسبت به قبل داشته باشد.

از راه فراخوان نیز حدود 700 برنامه در اختیار آن ها قرار گرفته است و از این تعداد 100 تای آن ها به مرحله اجرا رسیده اند. برای این نمایشگاه بین المللی کتاب نیز دبیرخانه ای ایجاد شده است که بیش تر فعالیت های نمایشگاه در آن محل بررسی شده و درنهایت تصمیم گیری می شود.

امسال توجه شده است تا در نمایشگاه قرانی تحولاتی رخ دهد و در این راه از ابزارهای نوینی هم استفاده شود تا مفاهیم قرانی بتواند در زندگی مردم راه پیدا کند . پس تلاش شده است تا جشنواره های مختلفی برگزار شود تا در نمایشگاه امسال تحولاتی رخ دهد.

نمایشگاه بین المللی قران کریم

نمایشگاه بین المللی قران کریم ملی تر از هر سال

یکی از کارهایی که معاونت قران درباره نمایشگاه بین المللی قران امسال انجام داده است همکاری کردن با سایر نهادهای ملی و فرهنگی است و این مژده را داده است که این نمایشگاه از هر سال ملی تر و بین المللی تر برگزار شود . احتمال می رود این دوره از قبل نیز الکترونیکی تر خواهد بود .

امسال در بخش بین المللی نمایشگاه از 8 کشور کشور برتر در زمینه قرانی برای شرکت در نمایشگاه نیز دعوت به عمل آمده است تا بتوانند در این نمایشگاه ظرفیت های قرانی خود را به همگان نمایان کنند. هم چنین میهمانانی را نیز10 از کشور اسلامی در همین زمینه خواهند داشت. از جمله کشورهایی که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت داشته اند می توان به پاکستان اشاره کرد. از گذشته ارتباط های فرهنگی و دینی بسیار خوبی بین ایران و پاکستان رواج داشته است. حتی در این 40 سالی که از پیروزی انقلاب گذشته است نیز هیچ دشمنی بین کشور وجود نداشته است .

در نمایشگاه بین المللی قران که در سال گذشته برگزار شده بوده است به قسمت های علمی بخش نگاه ویژه ای شده است و همین باعث شده است تا کارایی مطلوبی را داشته باشد. در نمایشگاه امسال نیز قرار شده است تا برگزاری سمینارهایی بخش های علنی را به صورت کاربردی به نمایش بگذارند..

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *