#


مایکل مور به جنگ ترامپ می رود

مایکل مور و دونالد ترامپ
7 ژوئن 2017 بدون نظر 1451 بازدید

مایکل مور به جنگ ترامپ می رود

مایکل مور به جنگ ترامپ می رود

به گزارش از من بپرس، با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا به نظر می رسد سوژه کافی در اختیار مایکل مور، مستندساز جنجالی قرار گرفته است.

مور در خبری اعلام کرده که وب سایتی را با نام «ترامپی ‌لیکس» راه اندازی می کند.

مایکل مور اعلام کرده این وب ‌سایت را به منظور قرار دادن مکانی در اختیار همه منتقدان دونالد ترامپ و دولت آمریکا راه اندازی می کند تا بتوانند اطلاعات سری و محرمانه خود علیه ترامپ را در آنجا انتشار دهند.

گفتنی است عنوان این سایت برگرفته از نام سایت افشاگر «ویکی لیکس» به مدیریت جولیان آسانژ است که با انتشار شمار زیادی از اسناد محرمانه سیاسی دولت ها، هر چند وقت یک بار در جهان زلزله سیاسی به راه می اندازد.

این مستندساز جنجالی با اذعان به ناامن بودن فضای وب گفته با علم به این موضوع، او و تیمش از امن ‌ترین تکنولوژی ممکن برای امنیت این وب ‌سایت بهره گرفته اند تا همه وطن ‌پرستان واقعی بتوانند درباره وقوع جرائم، نقض حقوق عمومی و همچنین بداخلاقی‌ های دولت ترامپ اطلاع رسانی کنند.

مایکل مور به واسطه ساخت مستندهایی درباره سیاست های آمریکا در زمان جورج بوش پسر، به شهرت رسید.

فارنهایت 9/11 مستندی انتقادانه نسبت به سیاست خارجی بوش پسر، مخصوصاً جنگ افغانستان و همچنین نحوه پوشش رسانه های آمریکا از این سیاست ها بود. در این مستند به ماجرای کودتای 28 مرداد 1332 نیز به عنوان نمونه ای از سیاست خارجی غلط دولت های آمریکا اشاره شده است.

فارنهایت ۹/۱۱ موفق شد جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را نصیب مایکل مور کند.

فارغ از جنبه های سینمایی و یا جهت گیری های چپ گرایانه این مستند، مایکل مور به عنوان اولین کارگردانی شناخته شد که از سال ۱۹۵۶ به بعد، با یک فیلم مستند جایزه اول جشنواره کن را به دست آورده است. این مستند همچنین با فروشی بیش از 220 میلیون دلار در سطح جهان، توانست عنوان پرفروش‌ ترین مستند تاریخ سینما را از آن خود کند.

مایکل مور علاوه بر کن به عنوان برنده جایزه اسکار نیز شناخته می شود. او این افتخار را در سال 2003با فیلم بولینگ برای کلمباین به دست آورده بود.

بولینگ برای کلمباین روایتی مستند درباره حادثه کشتار در دبیرستان کلمباین آمریکاست که در سال 1999 در ایالت کلرادو اتفاق افتاد. در این حادثه غم انگیز 13 نفر توسط دو دانش آموز کشته شدند.

مور در بولینگ برای کلمباین بر روی قانون حمل آزاد اسلحه در آمریکا دست گذاشت و از این طریق سیاست های جمهوری خواهان را در این کشور مورد انتقاد قرار داد.

آخرین فیلم مایکل مور مکان بعدی حمله کجاست؟ نام دارد که در گیشه شکست خورد و نتوانست موفقیت های پیشین این مستندساز را تکرار کند.

این مستند به مقایسه آمریکا با چند کشور اروپایی در زمینه روش های برخورد با مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی پرداخته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *