#


صدور احضاریه از سوی دادگاه برای مهراب قاسمخانی و الهام پاوه نژاد

18 اکتبر 2018 بدون نظر 1395 بازدید

صدور احضاریه از سوی دادگاه برای مهراب قاسمخانی و الهام پاوه نژاد

دادگاه برای مهراب قاسمخانی و الهام پاوه نژاد احضاریه ارسال کرد

زلزله سال گذشته در کرمانشاه یکی از ناگوارترین اتفاقات را در تاریخ کشور ما به وجود آورد و هموطنان بسیاری در این حادثه فوت کردند. به دنبال این زلزله و خرابی های زیاد بعد از آن هنرمندان و بازیگران کشورمان برای کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه به پا خاستند و کمک های بسیاری از طرف مردم برای کمک به افراد زلزله زده جمع آوری کردند.

مهراب قاسمخانی

در بین هنرمندان معروف دنیای سینما و ورزش علی دایی یکی از افرادی بود که کمک های بسیاری برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری نمود و الهام پاوه نژاد بازیگر خوب کشورمان یکی از بازیگرانی بود که مورد اعتماد مردم قرار داشت ولی پس از گذشت تقریباً یک سال از این اتفاق احضاریه هایی برای این هنرمندان کشورمان از طرف دادگاه فرستاده شد.

احضاریه مهراب قاسمخانی ، الهام پاوه نژاد و علی دایی

علی دایی، مهراب قاسمخانی و الهام پاوه نژاد سه هنرمند سرشناس کشورمان از طرف دادگاه برای جواب دادن به هزینه های جمع آوری شده از طرف مردم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه احضار شدند.

مهراب قاسمخانی با منتشر نمودن تصویر احضاریه دادگاهش در اینستاگرام خود نوشت: از اینا برای منم فرستادن… راستشو بخواید حس بدی داشت. شاید هم شکل بدی داشت… اما اشکالی نداره. اتفاقاً به عقیده من نظارت کردن کار خیلی درستیه. در هر صورت مبالغی از مردم جمع آوری شده که قرار بوده در موارد خاص و درستی هزینه بشه. اگه فردی هم این فیمابین کلاه برداری و دزدی کرده باید مجازات بشه، زیرا هم از اعتماد مردم سو استفاده نموده، هم به اعتبار همکاران خودش لطمه وارد کرده. فقط… من دو تا پرسش کوچیک هم دارم.

پرسش اول:همان گونه که با این حساسیت با هنرمندان برخورد می شود، با مسئولینی که در همین رابطه کوتاهی کردن هم برخوردی شده است؟ چه افرادی که به خاطر نظارت نداشتن به ساخت و ساز های غیر اصولی و غیر استاندارد موجب بالا رفتن خسارات و تلفات شدن، چه افرادی که بعد از زلزله به وظایف خود در برابر زلزله زدگان عمل نکردن؟!؟!

پرسش دوم:با توجه به این که تعدادی از نمایندگان و مسئولین در مصاحبه های زیادی اعلام نمودند که هنرمندان میلیارد ها تومان پول مردم رو به جیب زدن، اگه پایان این تحقیقات منجر به دروغ بودن ادعای این نمایندگان شد، با همین جدیت برای اعاده حیثیت این چهره ها اقدام می کنند؟

الهام پاوه نژاد هم با منتشر نمودن عکسی از احضاریه دادگاهش عنوان کرد: از سن هفده سالگی که برای رفتن به دانشگاه و کار وارد جامعه و زندگی واقعی شدم تاکنون، با اتکا به پا و توانِ دستان و صداقت قلبم، همه تلاشم را کردم که بدون حاشیه چه در زندگی فردی، چه در کارم حضور داشته باشم.

روزی که این احضاریه به دستم رسید تعجبی نکردم و حتی ناراحت هم نشدم زیرا با حداقل تجربه ی زندگی چنین نظارتی را گمان می کردم. از طرفی خوشحال هم شدم به این دلیل که امیدوار شدم که درصد اختلاس و دکل دزدی و فرار دزدان بیت المال که از طرف خود مسئولین فاش شد، از این به بعد به پایین ترین حد خود خواهد رسید.

مقدار کمک های نقدی و چگونگی گرفتن کمک های غیرنقدی و فرستادن آن ها به کرمانشاه، همیشه به صورت شفاف در صفحات مجازی و کانال تلگرام من لحظه به لحظه اعلام گردیده و مدارکش هم موجود است.

مجوزهای مربوط به اجازه ی فعالیت تحت عنوان ستاد مردمی. گفت و گوها و گزارش ها… تمامی آن ها آنقدر شفاف و زلال بوده و هست که من هیچ وقت برای لحظه ای نگرانِ این نامه نبودم. .

تنها لحظه تاریک این موضوع، دلشوره و اضطراب صدای خواهرم در هنگام گرفتن این نامه بود که اطلاعی نداشت که چه اتفاقی در راه است. کاش اعتبار و ارزش من و افرادی مثل من برای این بررسی منطقی، حفظ می شد که تا این اندازه حاشیه سازی نشود.

تا به امروز که تمامی اسناد را تحویل دادم و آرزو کردم بعد از بررسی و برطرف شدن ابهامات، شفاف سازی لازم انجام پذیرد، سکوت کردم تا جلوی هر نوع حاشیه ی زرد سوء استفاده گران را گرفته باشم. اگر پیام ها و کامنت های زیادی که از من هم در مورد احضاریه سوال شده بود زیاد نبود، ترجیح می دادم حاشیه تازه ای را برای منتظران آسیب زدن به وجود نیاورم.

آسیب زننده هایی که چند ماه پیش در شروع اجرای #کافه_پولشری من را به سرقت پول های کرمانشاه و کافه زدن متهم نمودند! خدا را شکر می کنم که زمان بهترین قاضی است و رو سیاهی به آنان ماند که باید.

هیچ چیز موجب کم شدن عشق من به این سرزمین نخواهد شد.

پس از حدود یک سال باز هم از تمام وجود سپاسگزار اعتماد و مهرتان به خودم هستم. الهام پاوه نژاد .16 مهر 1397.

علی دایی هم با منتشر نمودن عکسی از احضاریه دادگاهش عنوان کرد: آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه روزی برای ساخت و ساز خانه های مردم زلزله زده کرمانشاه. احضار به آگاهی. دست اندرکارانی که در این مدت زمان به جای این که پشتیبان من در ارائه خدمات مناسب تر به هموطنان نیازمند باشند تنها باعث دلسردی و به وجود آوردن اختلال در این کار شدند.

به خاطر وظیفه انسان دوستانه و اخلاقی از روز زلزله فعالیتم را شروع کردم به کمک رسانی، یک مرتبه دادسرای اصفهان و به دنبال آن دادسرای مشهد حسابم را مسدود کرد. پس از آن مقامات رسمی و غیر رسمی با حداقل تحقیق، شروع به شایعه پراکنی نمودند و حداکثر توان فکری و مالی من، برای پاسخگویی به مراجع رفت.

از روز نخست در این صفحه، کلیه ی مراحل کمک رسانی را لحظه به لحظه به تصویر کشیدم و هم اکنون هم مشخص نیست در واقع شاکی چه کسی است، زیرا مردم که همواره به من محبت داشتند. با پیشرفته ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، شروع به خانه سازی کردیم و به طور حتم ادامه خواهم داد زیرا عقیده دارم باید کار را به صورت درست انجام داد.

کمک های مالی شما عزیزان همراه سود واری شده مبلغ یازده میلیارد و صد و بیست و سه میلیون تومان بوده که محل هزینه ذره به ذره این مبلغ تا به حال، در دو جلد زونکن به همراه کلیه مدارک ارائه شد.

به هیچ عنوان تمایلی به طرح این موضوع نداشتم ولی در این مسیر به دفعات از حساب شخصی خودم برای جلو انداختن کار ساخت و ساز هزینه نمودم و امروز می بینیم که عاقبت تلاش های مان برگه احضاریه بوده است. ولی بالاترین محکمه و بهترین قاضی خود مردم هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *