#


سلطان سکه اعدام شد

17 نوامبر 2018 بدون نظر 1399 بازدید

سلطان سکه اعدام شد

اعدام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه

صبح روز چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه1397 دستور حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب الله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی الارض به واسطه تشکیل گروه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی ایران با انجام خرید و فروش های غیر قانونی و غیر مجاز و قاچاق عمده و کلان دلار و سکه به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا در آمد.

در این پرونده بر پایه گزارش بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی و پس از آن با گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، شماری از عوامل مهم و تأثیرگذار در اخلال ارزی و تنش بازار، از جمله دو متهم نامبرده شناسایی و بازداشت شدند و هر چند متاسفانه از زمان اعلام بانک مرکزی و بازداشت فرزند وحید مظلومین به نام محمد رضا مظلومین اعضای این گروه موفق شده بودند قسمتی از اسناد و مدارک جرم را معدوم یا پنهان نمایند.

با توجه به این با تحقیقات گسترده و سوال و جواب از تعدادی از متهمین بازداشت شده معلوم شد شبکه وحید مظلومین از تأثیرگذارترین فعالان غیر قانونی بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب های بانکی سایرین از چندین سال گذشته تا زمان بازداشت فعالیت گسترده غیر قانونی و در مدت زمانی تنها گردش مالی دو نفر از اقوام و کارمندان فوق رقم8/219/961/881/485 و 3/250/551/447/278 ریال بوده و بر اساس اسناد و مدارک و تحقیقات انجام شده از حساب بیش از چهل نفر با تبانی با تعدادی از کارمندان بانک در امر پوشش کار غیر قانونی ارزی و سکه استفاده نموده اند.

مظلومین با این که جواز معاملات سکه و ارز را نگرفته بود با به وجود آوردن یک باند سازمان یافته بزرگ ترین گروه اخلال ارزی و خرید و فروش بدون مجوز سکه را تشکیل داده و محمد اسماعیل قاسمی ملقب به محمد سالم هم یکی از افراد این گروه بوده است و تراکنش حساب شخص اسماعیل قاسمی در این شبکه رقمی در حدود چهار هزار و هشتصد و سی و چهار میلیارد تومان بوده است.

وحید مظلومین در این گروه غیر مجاز حتی ملاحظه زنان مسن در اقوام خود را هم نکرده بود و از حساب یکی از همین اقوام رقم سه هزار پانصد میلیارد ریال سوء استفاده نموده است.

در ادامه این تحقیقات معلوم شد در گروه وحید مظلومین تعداد صد و هفتاد هزار تراکنش مالی در قالب دویست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار میلیارد تومان انجام شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، از جمله خاصیت فعالیت غیر قانونی این گروه رد و بدل نمودن غیر واقعی و تنها شفاهی نرخ ارز و سکه بوده است که نقش خیلی مهمی در بالا رفتن قیمت داشته است. گروه مظلومین با خرید و فروش بسیار زیاد و کلان کاغذی و معاملات فردایی بازار ارز و سکه را بر هم ریخته و از اقدامات غیر قانونی دیگر این گروه خروج منابع مالی به طور غیر قانونی از کشور بوده است.

در این پرونده بعد از پایان تحقیقات و صادر شدن قرار مجرمیت و کیفرخواست به استناد مواد قانونی از جمله مواد١ و٢ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور پرونده فوق به شعبه دوم دادگاه ویژه ارسال و با مشخص شدن وقت و با آمدن وکلا، متهمین و نماینده دادستان رسیدگی و در دادنامه مورخ 97/٧/4 افراد این گروه بازداشت شده وحید مظلومین محکوم شدند.

وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی به حکم اعدام و دیگران هم به حبس محکوم شدند و پرونده بر اساس اعتراض وکلای محکومین به حکم اعدام، به دیوان عالی کشور فرستاده و شعبه چهل و یک دیوان عالی با بررسی دادنامه صادره در خصوص متهمین به اعدام را ابرام و تایید کرد و بعد از مشخص شدن حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی با رعایت تشریفات قانونی صبح امروز چهارشنبه مورخ بیست و سوم آبان ماه97 حکم اعدام با حضور جمعی در شهر تهران به مرحله اجرا در آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *