#


اعتراض رابرت دنیرو به سیاست های آمریکا

3 دسامبر 2018 بدون نظر 1363 بازدید

اعتراض رابرت دنیرو به سیاست های آمریکا

اعتراض رابرت دنیرو به سیاست های آمریکا

رابرت دنیرو یکی از چهره های مشهور و سرشناس عرصه بازیگری در جهان شناخته می شود که به تازگی در تاریخ1 دسامبر2018 میلادی موفق به دریافت جایزه افتخاری جشنواره جهانی فیلم مراکش شده است. رابرت دنیرو در هنگام دریافت جایزه افتخاری خود نسبت به سیاست های آمریکا ابراز نارضایتی کرد و اعتراض خود را اعلام نمود. رابرت دنیرو جایزه افتخاری جشنواره جهانی فیلم مراکش را از دستان مارتین اسکورسیزی دریافت کرد و او را یکی از همکاران همیشگی و رفقای خوب خود معرفی کرده است.

دنیرو اسکورسیزی را یکی از موهبت های بزرگ در زندگی خود معرفی کرده و درحالی این سخنان را عنوان کرد که اشک از چشمانش جاری بوده است. این هنرپیشه مشهور پس از دریافت جایزه درخصوص شباهت هایی که بین جشنواره مراکش و ترایبکا وجود دارد صحبت کرد و گفت که هر دوی این جشنواره های در سال2001 میلادی درست زمانی که حادثه غم انگیز11 سپتامبر به وقوع پیوست شروع به فعالیت کردند و تلاش هر دوی این جشنواره ها نیز براین است که مردم کنار یکدیگر جمع شوند. از نظر دنیرو جشنواره مراکش به عنوان پل فرهنگی شناخته می شود که در بین ملت های مختلف ایجاد شده است.

رابرت دنیرو پیش از این موفق به دریافت جایزه اسکار نیز شده است و پس از دریافت جایزه افتخاری جشنواره مراکش صحبت ها و انتقادات تندی را از دولت فعلی آمریکا مطرح کرده و صحبت های خود را به اتمام رساند. دنیرو گفت: با نهایت تاسف در کشور من دوره ای عجیب از ناسیونالیسم وجود دارد که ملزم به گذراندن آن هستیم. البته نه آن ناسیونالیسمی که نسبت به تنوع جمعیتی ارزش و اعتباری قائل است بلکه برعکس ظاهری اهریمنی از ناسیونالیسم که از ویژگی های بارز آن می توان به زیاده خواهی، خودپسندی و بیگانه هراسی اشاره کرد. این مسائل به عنوان شعار اول آمریکا محسوب می شوند و آمریکا سعی دارد سیاست های انزواگرایی را ایجاد کند.

البته دنیرو در صحبت های خود نامی از رئیس جمهوری آمریکا به میان نیاورد. این هنرپیشه آمریکایی در ادامه صحبت های خود افزود: این موضع با چیزی که امشب همه را دور هم جمع کرده در تضاد کامل قرار دارد. هنر هیچ گونه ملاحظه ای نسبت به مرزها ندارد، هنر نسبت به اصالت و تنوع و ایده ها ارش و اعتبار بسیاری قائل است. تمام حاضرین در این جشنواره از29 کشور جهان کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تمام آن ها نسبت به سینما و انسانیت عشق و علاقه متحدی دارند.

مارتین اسکورسیزی که جایزه این جشنواره را به رابرت دنیرو اهدا کرد و درخصوص استعداد دنیرو عنوان کرد: دنیرو دارای توانایی های منحصربفردی است که موجب می شود مخاطب نسبت به شخصیت های وحشتناکی که نقش آفرینی می کند حس همدلی داشته باشند. او با بازی خود کاری می کند که مخاطبان بتوانند انسانیت درون هیولاها را بهتر ببینند. او در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: رابرت دنیرو از بین 15 فیلم غیرمستندی که من ساخته ام در هشتای آن ها به ایفای نقش پرداخته است. ما سعی کردیم در تمام این فیلم ها سوژه های خشنی را به نمایش بگذاریم که رابرت دنیرو برخی از این شخصیت ها را تجسم بخشی کرده است. او درخصوص این شخصیت ها کاری می کرد که هیچ بیننده ای قادر به قضاوت آن ها نباشد. اسکورسیزی درخصوص برناردو برتولوچی نیز صحبت هایی را عنوان نمود و نسبت به فقدان این کارگردان ایتالیایی ابراز ناراحتی کرد. او از برتولوچی به عنوان منبع الهام خود یاد کرد و گفت که نسبت به مرگ او بسیار ناراحت و شوکه شده است. او رابرت دنیرو را یکی از هنرپیشه های قدرتمند در عرصه بازیگری معرفی کرده و می گوید دنیرو قادر است تمام نقش هایی که به او سپرده می شود به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد و باعث شود تا مخاطب موثرترین ارتباط را با شخصیت داستان برقرار کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *