#


پنج فیلم ایرانی در جشنواره صلح و دوستی هیروشیما

جشنواره هیروشیما
8 ژوئن 2017 بدون نظر 1601 بازدید

پنج فیلم ایرانی در جشنواره صلح و دوستی هیروشیما

پنج فیلم ایرانی در جشنواره صلح و دوستی هیروشیما

به گزارش از من بپرس، پنج فیلم ایرانی در چهارمین جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما به نمایش در می آیند.

این جشنوراه در چهار روز از 6 تا 9 ماه آگست برابر با 15 تا 18 مرداد ماه در شهرهای هیروشیما و توکیو برگزار می شود. دو روز اول این جشنواره با همکاری انجمن مردم نهاد ژاپنی موست (MOCT) و شهرداری هیروشیما در این شهر و دو روز آخر آن به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار خواهد شد.

بر اساس گفته های فرهاد پالیزدار، سرپرست دفتر رایزنی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن فیلم های محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی، مزارشریف به کارگردانی عبدالحسن برزیده، تاج محل ساخته دانش اقباشاوی، مارمولک، ساخته کمال تبریزی و عشق مادر  در جشنواره هیروشیما نمایش داده می شوند.

روز گذشته در یک نشست خبری مرتبط با این رویداد، مسئولان جشنواره هیروشیما و فرهاد پالیزدار به بیان نظرات خود در این باره پرداختند.
شیزوکو تسویا، یکی از مسئولان جشنواره با ابراز خرسندی از حضور فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما و تقدیر از روحیه حاکم بر این آثار، عشق و محبت بیان شده در فیلم های ایرانی را با آثار هالیوودی کاملاً متفاوت معرفی کرد.

این مسئول ژاپنی از این موضوع به عنوان عاملی برای علاقه و تمایل بیشتر مخاطب برای تماشای فیلم های ایرانی یاد کرد.
او همچنین برگزاری سالانه این جشنواره را فرصتی مغتنم به منظور معرفی و نمایش فیلم های ایرانی به مخاطبان خارجی دانست.
این کارگردان ژاپنی و از برگزارکنندگان جشنواره صلح و دوستی، از تلاش این جشنواره برای بیان آثار ویرانگر بمباران اتمی در هیروشیما و همچنین مصائب بمباران شیمیایی شهرهای ایران در دوران جنگ تحمیلی در قالب فیلم های سینمایی خبر داد.

پرویز پرستویی در جشنواره حاضر می شود

همچنین فرهاد پالیزدار با قدردانی از مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره به خاطر دعوت از آثار ایرانی، نمایش فیلم هایی با مضمون صلح، دوستی، عشق و فیلم هایی که آسیب ها و ناامنی های جنگ را به تصویر می کشند، شایسته تقدیر دانست.
به گفته پالیزدار قرار است پرویز پرستویی، بازیگر صاحب نام سینمای ایران نیز در این جشنواره حضور یابد.

در این مراسم فیلم انیمیشن «جونو» ساخته شیزوکو تسویا نیز به نمایش در آمد.

جونو داستان زندگی و تلاش های انسان دوستانه یک پزشک سوئیسی به نام مارسل جونو است که از مقامات صلیب سرخ جهانی در دوران جنگ جهانی دوم بوده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *