#


منتقدان بر جدول نمایش جشنواره فجر نقدهای بسیاری دارند

منتقدان
13 آوریل 2017 بدون نظر 1383 بازدید

منتقدان بر جدول نمایش جشنواره فجر نقدهای بسیاری دارند

منتقدان بر جدول نمایش جشنواره فجر نقدهای بسیاری دارند

انتقادات منتقدان بیشتر بر برنامه ریزی زمانی و عدم استفاده از سانس های مهم برای نمایش فیلم های بخش مسابقه بود.
برنامه جدول پخش فیلم های جشنواره فجر در 2 کاخ مردمی و رسانه ای اعلام شد. در ابتدای اعلام جدول زمان بندی انتقادهای بسیار زیادی بر این برنامه ریزی شد که مهم ترین آن برای عدم نمایش فیلم های بخش مسابقه در زمان ها و سانس های مهم بوده است.

منتقدان

منتقدان معتقد بر این هستند که اگر چه تجربه سالهای گذشته پیش روی برگزار کنندگان بوده ولی انها باز هم اشتباه سال های گذشته را کردند. با توجه به پخش فیلم های بخش ماسبقه ازساعت 18 و پایان آن در ساعت 23 خبرنگاران عملا زمان بسیار کمی برای پوشش اخبار این بخش دارند و علاوه بر این خستگی در پایان روز هم مزید بر علت خواهد شد.

در سال های قبل هم همین مشکل بود و قرار بر این شده بود که نشست ها در ساعت مقرر برگزار نمی شد. این تاخیرات به قدری مکل در جشنواره به وجود آورده بود که باعث بر هم ریختگی زمان نمایش همه فیلم ها شده بود. حتی این تاخیر کار نمایش را به جایی رسانده بود که مدت زمان پخش برخی از فیلم ها تا بامداد روز فردا ادامه پیدا می کرد.

نشست خبری اول

فیلم سازان و خبرنگارانی که تا سحر بیدار باشند چگونه می توانند با دقت و تمرکز در نشست فدا حضور پیدا کنند. نشست خبری روز اول بسیار بی روح و در فضایی سرد برگزار شد و در روزهای بعدی هم به همین منوال بود و این شرایط باعث شده بود که بسیاری از خبرنگاران جلسات را تحریم کنند. و در برخی فیلم سازان هم به احترام شرایط سخت که برای خبرنگاران پیش آمده بود از شرکت در کنفراس خبری انصراف می دادند.

نبود منتقدان در جلسات

نبود منتقدان در جلسات باعث برگزاری سرد و بی روح این نشست ها شده بود که عملا خاصیت آن را از دست داده بود. و اکثر خبرنگارانی که مجبور به حضور در جلسه بودند آنقدر خسته و خواب آلود بودند که دیگر انگیزه ای برای حضور پرشور و گرم و فعال در نشست را نداشتند. برای همین سوالاتی که از عوامل فیلم پرسیده می شد سوالات فکر شده و مهمی نبودند.

دیگر مشکل این جلسات حضور خبرنگارانی بود که اصلا این فیلم ها را ندیده بودند از همین رو پرسش و پاسخ گری که در سال های گذشته میان عوامل و خبرنگاران بود، در سال گذشته به چشم نمی خورد. و همین باعث سرد و بی روحی بیشتری در جلسات می شد.

با این برنامه ریزی که امسال هم در جدول نمایش فیلم ها به چشم می خورد انتظار می رود که شرایط سال گذشته مجددا تکرار شود.
مانند سال گذشته نشست معنا و مفعوم نقد و بررسی را نخواهد داشت و صرفا دیالوگی میان خبرنگاران خواب آلود و یا فیلم ندیده و عوامل فیلم خواهد بود و از بررسی فیلم به صورت اصولی تهی خواهد شد.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *